Clew Bindings

Ik kwam vorige week een nieuw soort binding tegen. Een soort Burton Step- in maar toch wel heel erg anders. Waarbij je met de hele high-back in en uit je snowboard stapt.

Het lijkt bijna te goed om waar te zijn.
Ik ben dan ook benieuwd of iemand al ervaring heeft met deze bindingen.

Ze hebben een aantal testdagen binnenkort in Oostenrijk en Zwitserland, helaas kan ik daar niet heen.
Misschien een idee dat Wintersporters met Clew een try-out in een NL skihal organiseert? Zijn vast meer geïnteresseerden.

Hier nog wat beelden:

null
null
null

*bericht bewerkt door JWWietsma op 06 dec 2021 11:40

Ik heb deze bindingen. Ik heb de prototypes in 2019 gereden en was erg onder de indruk en heb vorig seizoen de eerste productie versie gekocht. Helaas heb ik met die door de Corona situatie niet veel meer kunnen doen dan 2x Snowworld. Over 11 dagen gaan ze mee naar Sölden en dan kan ik ze beter testen. Het grote voordeel t.o.v. Burton is dat je je eigen boots kan behouden. Nadeel is dat ze behoorlijk stijf zijn. Instappen met het board onder een hoek, op een steile helling bijvoorbeeld, is wat lastiger. Als het board vlak staat of als je glijdt is het piece of cake. Voor de liften is het top. Voor diepe poeder etc, kun je ze altijd nog als reguliere bindingen aan en uit doen.

*bericht bewerkt door marco_pas op 08 dec 2021 20:26

Ook wel benieuwd naar deze ervaringen.
Dan heb je op de middag wel dubbel werk om dit uit te doen, of hou je dat stuk aan tijdens de lunch? Dan ga ik er vanuit dat het na 1 seizoen versleten is.

Het is o zo hard genieten.

Als je op het asfalt o.i.d. gaat lopen, zal de siliconen insert zeker gaan slijten. Dat verkopen ze los, net als de vergrendelingsdelen. Is over nagedacht. Ik heb ze de gehele dag aangehouden; ook bij de lunch, zonder probleem. Wil je er langer mee doen, dan kun je gewoon uitstappen zoals bij elke reguliere binding; dat is precies hetzelfde. Het voordeel zit voornamelijk in het liftwerk.
Dit seizoen verkopen ze ook losse baseplates met toestrap voor de mensen met meerdere boards. Dan stap je zo over op je andere board. Let wel dat hun (Duitse) productiecapaciteit beperkt is en dat ze waarschijnlijk snel op zijn, zeker nu ze ook een vertegenwoordiger in de VS hebben.

Wat een goede ontwikkeling. Ik heb zelf step-ons en zou niet anders meer willen. Meer concurrentie is meer innovatie!

Mooi om te horen dat je er goede ervaringen mee hebt. Ik zal eens bij Burnside vragen of ze van plan zijn Clew op te nemen in het assortiment. Vind het toch wel een groot bedrag om maar op de koop toe te nemen.

Plaats een reactie