Nieuwe ski

Hoi,

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe ski.
Mijn huidige ski is een dynastar sultan legend 84 van 2011, dus misschien eens tijd voor iets nieuw :-).
De ski was in mijn ervaring vooral goed in slush, een laagje verse sneeuw, middellange bochten en ging door alles door.

Nu zoek ik een iets meer piste georiënteerde ski die ook nog goed presteert in slush, een laagje verse op en naast de piste, maar ook op hardere piste. Dus ongeveer dezelfde eigenschappen. Voor off piste heb ik andere ski’s.

Mijn ski niveau is gevorderd, ben 1,75m en weeg 67kg. Het liefst ski ik korte en middellange bochten.

In dit topic wordt iets vergelijkbaars gevraagd, al weet ik niet of het qua niveau overeenkomt. Wel Piste georienteerde ski die ook goed door slush heen komt.
https://www.wintersport.nl/forum/topic/525637

Ja heb ik gelezen waardoor de fischer rc one 82 me opviel.
Heb ook gelezen dat gigi deze niet zo goed vond. Maar dit was een een oudere versie…

Dus iemand ervaring met de nieuwe versie of een beter alternatief?

Ja heb ik gelezen waardoor de fischer rc one 82 me opviel.
Heb ook gelezen dat gigi deze niet zo goed vond. Maar dit was een een oudere versie…

Dus iemand ervaring met de nieuwe versie of een beter alternatief?

Ign09 op 06 dec 2021 14:48

Ben er op aan het skiën dezer dagen. Zal in de vermelde topic mijn gedacht over schrijven later.
Wel het model van vorig jaar maar ik denk niet dat, buiten de kleurtjes, er wijzigingen aan zijn.

Bla, bla, bla.

Ja heb ik gelezen waardoor de fischer rc one 82 me opviel.
Heb ook gelezen dat gigi deze niet zo goed vond. Maar dit was een een oudere versie…

Dus iemand ervaring met de nieuwe versie of een beter alternatief?

Ign09 op 06 dec 2021 14:48

Ik lees op de site van Gigi dat hij er best tevreden over is eigenlijk:
“A reliable and predictable all-condition piste cruiser that will enhance the skiing pleasure of the intermediate skier. It will never surprise you with aggression, extra power. But it will certainly never disappoint you either.”

Ja had ik gelezen. Waar ik het over had was een topic van 2019 hier op het forum.
Een kennis van me had het over de Atomic Redster G9 als een goede piste ski misschien daar iemand positieve ervaringen mee, aangezien die voor €400 te koop is en toch wel wat goedkoper is dan de fisher

@Ign09 oppassen dat je niet appels met peren aan het vergelijken bent qua prijs.
De 400 EUR aanbiedingen voor een Atomic Redster G9 zijn vaak voor de naakte skis (zonder bindingen).
De Fischer RC one 82 (ook te koop voor 400 EUR op xspo) wordt meestal verkocht als set met een DIN3-11 binding inbegrepen.

Glide on!

Oooops nu jet het zegt. Dat had ik inderdaad niet door.

Heb geen aandelen Fischer of ervaring met 1 van beide ski’s, maar de RC one 82 GT is ook wel goedkoop te vinden.
https://www.sport-conrad.com/en/products/fischer/rc-one-82-g…

Die promotie heb ik gisteren inderdaad niet gevonden. Bedankt hiervoor.
Hoe meer ik opzoek hoe lastiger 😂
Nu kom ik de Nordica dobermann spitfire 76 tegen. Volgens gigi zeer allround maar ook nog redelijk duur. Misschien wachten tot die met meer korting te vinden is.

Na wat lezen en opzoeken gekomen tot dit lijstje:
Atomic redster x9
Dynastar speedzone 12
Head supershape e rally
Fischer rc one 82
Nordica dobermann spitfire 76
Iemand nog tips of commentaar op het lijstje?

Deze week ga ik ook eens naar Landgraaf om er een paar te proberen.

Dan valt de spitfire 76 af. Die heeft meer voorkeur voor middellange en lange bochten.

Heb geen aandelen Fischer of ervaring met 1 van beide ski’s, maar de RC one 82 GT is ook wel goedkoop te vinden.
https://www.sport-conrad.com/en/products/fischer/rc-one-82-g…

Thehenk op 07 dec 2021 11:54

Een tijdje terug heb ik ze gekocht bij 3sski voor 330. 😉

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie