Boosterprik halen in Duitsland?

De booster die jij wilt halen, voldoet niet aan de Oostenrijkse regels. Je wil dus inreizen met een niet-geldige booster. Dat heet fraude.

Het kan zijn dat ze in Duitsland iets meer coulant zijn met het zetten van de booster, natuurlijk geheel ten behoeve van de volksgezondheid. Indien iemand hier meer van weet graag delen, zo helpen we elkaar verder. Krijg sterk de indruk dat iemand op dit forum vooral graag ziet dat mensen niet naar Oostenrijk afreizen i.p.v. mensen te helpen, ongeacht hoe goed beschermd ze ook zijn. Dat is prima, maar reageer dan niet.

Bas. op 11 jan 2022 14:25

In Duitsland zijn ze zeker veel makkelijk, luister niet naar DrPhill die is hier alleen maar om commentaar te leveren en dat is prima. dit heeft niets met fraude te maken. (ook hierop zal hij vast commentaar gaan geven)
Je kunt op meerdere plekken je vaccinatie halen in Duitsland en de meeste plekken prima zonder afspraak. Aacken is een goed voorbeeld hiervan, en Duitsland heeft hier openlijk ook niet veel problemen mee, tenzij ze zelf tekorten hebben.
Of je wel of niet de 120 dagen aanhoud (tussen prik 2 en 3) is helemaal aan jezelf. Of het nu wel of niet de officiele regels zijn (wat iedereen voor zich mag bepalen) verwacht ik niet dat je een probleem hebt als de prik 1-2-3 hebt en een PCR test. maar dat risico is voor jezelf, en wordt je terug gestuurd dan is dat pech.

Het kan zijn dat ze in Duitsland iets meer coulant zijn met het zetten van de booster, natuurlijk geheel ten behoeve van de volksgezondheid. Indien iemand hier meer van weet graag delen, zo helpen we elkaar verder. Krijg sterk de indruk dat iemand op dit forum vooral graag ziet dat mensen niet naar Oostenrijk afreizen i.p.v. mensen te helpen, ongeacht hoe goed beschermd ze ook zijn. Dat is prima, maar reageer dan niet.

Bas. op 11 jan 2022 14:25

In Duitsland zijn ze zeker veel makkelijk, luister niet naar DrPhill die is hier alleen maar om commentaar te leveren en dat is prima. dit heeft niets met fraude te maken. (ook hierop zal hij vast commentaar gaan geven)
Je kunt op meerdere plekken je vaccinatie halen in Duitsland en de meeste plekken prima zonder afspraak. Aacken is een goed voorbeeld hiervan, en Duitsland heeft hier openlijk ook niet veel problemen mee, tenzij ze zelf tekorten hebben.
Of je wel of niet de 120 dagen aanhoud (tussen prik 2 en 3) is helemaal aan jezelf. Of het nu wel of niet de officiele regels zijn (wat iedereen voor zich mag bepalen) verwacht ik niet dat je een probleem hebt als de prik 1-2-3 hebt en een PCR test. maar dat risico is voor jezelf, en wordt je terug gestuurd dan is dat pech.

Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:10

Hij heeft wel gelijk… Het idee van de prikken en de booster is niet dat je ze een paar dagen na elkaar haalt. Dan heeft het niet het beoogde effect…

En nee, je mag niet zelf bepalen of iets wel of niet de officiele regels zijn. De officiele regels zijn vrij duidelijk… En alles wat daar niet binnen valt is technisch niet geldig, en kan problemen geven.

Wat ik me dan afvraag is “waarom 3 maanden er tussen?”. Ik neem aan, dat het bij de EMA geen clubje goedwillende idi.ten is die dat soort regels opstelt. Kan me prima voorstellen, dat een paar dagen of voor mijn part een week eerder weinig uitmaakt, maar ik zie dit hier steeds verder opschuiven naar periodes van een maand of meer.

Als hierboven “Of je wel of niet de 120 dagen aanhoud (tussen prik 2 en 3) is helemaal aan jezelf” is onjuist. Ook bij een afspraak in Aachen wordt hier op voorhand naar geïnformeerd en is de regel 3 maanden. Dat ze je daar toch helpen als die periode nog niet (geheel) verstreken is, doet daar niets aan af.

Wanneer je in Aachen online een afspraak maakt, confirmeer je je o.a. hier aan: “Die Booster-Impfung wird in der Regel frühestens 3 Monate nach der 2. Impfung durchgeführt.”

Edwin van Riel

Het kan zijn dat ze in Duitsland iets meer coulant zijn met het zetten van de booster, natuurlijk geheel ten behoeve van de volksgezondheid. Indien iemand hier meer van weet graag delen, zo helpen we elkaar verder. Krijg sterk de indruk dat iemand op dit forum vooral graag ziet dat mensen niet naar Oostenrijk afreizen i.p.v. mensen te helpen, ongeacht hoe goed beschermd ze ook zijn. Dat is prima, maar reageer dan niet.

Bas. op 11 jan 2022 14:25

In Duitsland zijn ze zeker veel makkelijk, luister niet naar DrPhill die is hier alleen maar om commentaar te leveren en dat is prima. dit heeft niets met fraude te maken. (ook hierop zal hij vast commentaar gaan geven)
Je kunt op meerdere plekken je vaccinatie halen in Duitsland en de meeste plekken prima zonder afspraak. Aacken is een goed voorbeeld hiervan, en Duitsland heeft hier openlijk ook niet veel problemen mee, tenzij ze zelf tekorten hebben.
Of je wel of niet de 120 dagen aanhoud (tussen prik 2 en 3) is helemaal aan jezelf. Of het nu wel of niet de officiele regels zijn (wat iedereen voor zich mag bepalen) verwacht ik niet dat je een probleem hebt als de prik 1-2-3 hebt en een PCR test. maar dat risico is voor jezelf, en wordt je terug gestuurd dan is dat pech.

Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:10

Hij heeft wel gelijk… Het idee van de prikken en de booster is niet dat je ze een paar dagen na elkaar haalt. Dan heeft het niet het beoogde effect…

En nee, je mag niet zelf bepalen of iets wel of niet de officiele regels zijn. De officiele regels zijn vrij duidelijk… En alles wat daar niet binnen valt is technisch niet geldig, en kan problemen geven.

Waah op 11 jan 2022 15:17

Je hebt niet goed gelezen, op een paar dagen na…dat is iets anders dan na een paar dagen.
Wat iemand daarmee wil bereiken gaat mij en jou niets aan, dus laten we ons daar buiten laten. Het topic heet “boosterprik halen in Duitsland” en niet “wat wij vinden van die prik”
En de prik kun je prima in Duitsland halen

Wijzen op off-topic antwoorden is voorbehouden aan de moderators lijkt me (en gelukkig), dus afstoppen op deze manier als een antwoord je niet aanstaat, gaat weinig uithalen.

Ja, als je vragen stelt op een openbaar medium krijg je soms ook (ongevraagd) wat meningen om je oren.

So be it hahaha

Edwin van Riel

Beste @Wintersportfan75, de 120 dagen staat in de Oostenrijkse wet.
Overtreding van de wet is strafbaar.
Maar de wet geldt natuurlijk niet voor jou. Dat spreekt voor zich.

@Waah Nu ruk je inderdaad alles helemaal uit zijn verband. Niemand vraagt of je een booster een paar dagen na elkaar kan halen. En niemand vraagt ook of dat het beoogde effect heeft van de boostercampagne. En of dat technisch geldig is en eventueel problemen kan geven is ook weer een andere vraag die ook niet gesteld werd.

Idee: Wacht totdat iemand een nieuw topic aanmaakt over de geldigheid van een booster binnen 120 dagen in Oostenrijk, dan kunnen jullie daar reageren.

Om wellicht iemand voor te zijn: De vraag of je beter beschermd bent met een booster na 7-8 maanden of na 2-3 maanden waag ik mij bewust niet aan. Ook de vraag of het überhaupt verschil maakt een booster te hebben of recent volledig gevaccineerd te zijn met betrekking tot bescherming tegen welke coronavariant dan ook waag ik mij bewust niet aan, en dit verlang ik van andere forumleden ook niet.

Beste @Wintersportfan75, de 120 dagen staat in de Oostenrijkse wet.
Overtreding van de wet is strafbaar.
Maar de wet geldt natuurlijk niet voor jou. Dat spreekt voor zich.

DrPhil op 11 jan 2022 15:31

Je speelt het op de man. Met verschrikkelijk weinig informatie (ignorance is bliss). JIJ bepaalt niet wat mensen doen en laten, ongeacht wat je hier plaatst. De vraag is hoe en wat met prikken in duitsland. Jij bent diegene die continue hint op fraude. Een gewaarschuwd man telt voor 2, verder is het niet aan jou om iemand terecht te wijzen.
Ik reis ongeveer 20 x per jaar naar Oostenrijk volledig gevaccineerd en voldoe aan alle regels. Ik heb daar een huis en met veel plezier help al jaren Nederlanders met reizen en emigreren. Ik heb geen andere bedoeling dat mensen hier te helpen.

*bericht bewerkt door Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:41

luister niet naar DrPhill die is hier alleen maar om commentaar te leveren en dat is prima. dit heeft niets met fraude te maken.
Of je wel of niet de 120 dagen aanhoud (tussen prik 2 en 3) is helemaal aan jezelf. Of het nu wel of niet de officiele regels zijn (wat iedereen voor zich mag bepalen)

Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:10

Ik heb je uitgelegd dat het in de wet staat.
Je roept op tot fraude (”luister niet naar drphil”) of in elk geval werk je eraan mee. Zo lees ik dat.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 jan 2022 15:51

*bericht bewerkt door Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:57

Je interpreteert het zo dat het jou het beste uitkomt. En dat is prima.

Wintersportfan75 op 11 jan 2022 15:56

@wintersportfan75, gisteren heb je in het topic grenscontroles Oostenrijk geplaatst dat je vrouw gisteren al na twee maanden haar booster in Duitsland heeft gehaald. Die voldoet dus zeker niet aan de Oostenrijkse wet. Ik neem aan dat ze meegaat met je naar je huis in Oostenrijk?
Opmerkelijk om dan tegen mij te gaan tieren.

Zoals ik al zei: het zou goed zijn als dit topic op slot gaat.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 jan 2022 16:10

Zoals ik aangaf bezit je niet alle informatie, mijn vrouw en ik hebben een “voucher” omdat wij daar een huis hebben hoeven we niet te voldoen aan de 3 prikken regel. Ze wilde de prik hebben om ons gezin te beschermen en anderen. Dus nogmaals zorg dat je weet waar je het over hebt.
Je bent alleen uit op commentaar, meld je aan als moderator en sluit gewoon alles dan heb je rust ;)
Inderdaad zou ik de topic sluiten met zoveel vervuiling en “off topic” praat.

Zoals ik aangaf bezit je niet alle informatie, mijn vrouw en ik hebben een “voucher” omdat wij daar een huis hebben hoeven we niet te voldoen aan de 3 prikken regel.

Wintersportfan75 op 11 jan 2022 16:12

Zo’n regeling bestaat volgens mij niet. Maar dat is teveel offtopic, dus daar zal ik verder niet op in gaan.

Wat er offtopic is aan het waarschuwen dat de booster in Duitsland binnen 3 maanden niet voldoet aan de Oostenrijkse inreisregels, ontgaat me.

Alles is wel gezegd in dit topic. Het ontspoort te vaak. Dit topic gaat op slot.

Kijk voor geldende regels hier: https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona…

Click. Click. Peace

Plaats een reactie