QR-code in Frankrijk

Dag wintersporters,
Op 1 januari gaan wij met de hele familie naar Flaine, vanaf 4 december moet bij de skilift de QR-code worden getoond, en vanaf 15 december geldt voor 18+ers met Janssen deze code niet meer. 1 iemand uit de groep valt in deze groep. Zijn er mensen die al ervaring hebben met de controle op de QR-code bij de liften in Frankrijk? En vanaf 15 december, al mensen die op een soort Wie is de mol?-manier een groot, rood scherm te zien krijgen, bij het tonen van een code met Janssen?

Want? je wilt het toch riskeren?

Afgelopen zondag bij Alpe d’Huez, controle bij de dallift in de ochtend.

Want? je wilt het toch riskeren?

Dinictus op 09 dec 2021 16:21

Niet op zo’n manier, maar meer hoe er gecontroleerd wordt, en de groep bestaat uit 24 personen, dus met of zonder ski’s gezellig is het sowieso

Afgelopen zondag bij Alpe d’Huez, controle bij de dallift in de ochtend.

Bierdopje op 09 dec 2021 16:21

Gaat zo’n controle ook met ID en alles erbij? En neemt het veel tijd in beslag?

Want? je wilt het toch riskeren?

Dinictus op 09 dec 2021 16:21

Niet op zo’n manier, maar meer hoe er gecontroleerd wordt, en de groep bestaat uit 24 personen, dus met of zonder ski’s gezellig is het sowieso

NiekBakker op 09 dec 2021 16:27

Op welke manier dan wel? Ben ik wel nieuwsgierig naar.

Voor hetzelfde geld wordt er vanaf 15-12 meer gecontroleerd. Daar valt toch geen zinnig woord nu over te zeggen. Ook omdat het nu nog extreem rustig is. Verder sluit ik me aan bij de vraag van @bierdopje.

@Bierdopje Ohh eigenlijk alleen maar of het internationale bewijs dan niet meer dezelfde standaarden heeft als het Nederlandse. Klonk het wat wappie-achtig?😂😂

Als je niets zinnigs toe te voegen hebt reageer dan niet!

Verder voor de vraagsteller: er gaat gecontroleerd worden bij liften, in openbare ruimtes, door medewerkers van het skigebied maar ook door politie.
De vraag is echter hoe men men Europese coronabewijzen om zal springen, daar is nog niets zinnigs over te zeggen. Helaas.

Click. Click. Peace

Toch is het raar dat er WEL namens de Franse overheid mensen geweigerd kunnen worden voor een boosterprik in Noord Frankrijk, maar ondertussen is de Franse overheid NIET in staat om duidelijkheid te geven aan toeristen die geboekt hebben in de skigebieden. Toch een beetje meten met twee maten.
Maar als de NL overheid gewoon snel genoeg zou zijn met boosterprikken dan hadden we al dit gedoe sowieso niet.

Iemand een idee of de Corona-pas zou gekoppeld worden aan de skipas of we bij ieder gebruik van de lift de QR-code zullen moeten voorleggen?

Helaas heb ik slecht nieuws voor velen! Ik ben op het moment in Val Tho en ben ook langs de apotheek gegaan om te vragen wat ze kunnen doen. Ze zeggen dat dit eerst inderdaad mogelijk was om je jansen vaccin om te laten zetten dat hij langer geldig is. Het blijkt nu dus zo dat ze er achter zijn gekomen dat deze voor altijd geldig is en dit ook niet meer doen. Ze hebben ook aangegeven dat ik mij per 15 dec elke 24 uur moet gaan testen waar de pass sanitaire nodig is wil ik nog toegang krijgen. Ik heb wel gemerkt dat ze niet heel streng kijken naar van wie de pas echt is! (Ik probeer daar niks mee te zeggen ;). Succes!)

Ze testen dus steekproefsgewijs, afgelopen week in Les Trois Vallées een aantal keren QR-code moeten laten zien. Zeker niet bij elke lift, maar als ze testen is het wel vaak bij een cruciale lift waar je geen andere optie hebt. Zonder geldige QR-code wordt je simpelweg geweigerd. Een geldige QR-code is nou eenmaal vereist. Ik denk dat waanzinnig veel mensen blij zijn dat hun wintersport op deze manier door kan gaan.

Korte samenvatting: Als je geen geldige QR-code hebt kan je beter niet gaan, want een geldige QR-code is nou eenmaal verplicht.

Helaas heb ik slecht nieuws voor velen! Ik ben op het moment in Val Tho en ben ook langs de apotheek gegaan om te vragen wat ze kunnen doen. Ze zeggen dat dit eerst inderdaad mogelijk was om je jansen vaccin om te laten zetten dat hij langer geldig is. Het blijkt nu dus zo dat ze er achter zijn gekomen dat deze voor altijd geldig is en dit ook niet meer doen. Ze hebben ook aangegeven dat ik mij per 15 dec elke 24 uur moet gaan testen waar de pass sanitaire nodig is wil ik nog toegang krijgen. Ik heb wel gemerkt dat ze niet heel streng kijken naar van wie de pas echt is! (Ik probeer daar niks mee te zeggen ;). Succes!)

branluccho op 12 dec 2021 16:25

Dit kan ik bevestigen. Zit ook in Valtho en het belangrijkste is gewoon: niet moeilijk doen, braaf buff of kapje op en zorg dat je die code hebt. Als ze dan checken dan no problem.

qr codes worden af en toe gevraagd maar heb de laatste 5 dagen geen enkele keer mijn ID moeten laten zien. Heb mijn qr code afgedrukt, ideaal!!!

gelukkig een zeer ontspannen vakantie gehad, laat je niet gek maken door wat je allemaal leest.

Wij zitten met hetzelfde probleem, 2 van de 3 met Janssen gevacineerd en op 18 Dec willen skien in L3V. Afgelopen weekend hebben we het zekere voor het onzekere genomen en zijn we naar Aachen gereden voor de booster prik. Zonder problemen de booster gekregen en zeer attent geholpen om nog de Qr code bij de apotheek te verkrijgen. Nog 1 klein ding, De booster na Janssen is pas na 7 dgn geldig in Frankrijk. Voor de 1e dag nog even voor vertrek een antigeenstest in Nederland en we hopen zo te zijn gecoverd voor een 8 daagse skireis.

Er worden ook controles uitgevoerd door de gendarmerie inclusief ID check. Zou het er maar niet op wagen, de gendarme kan vrij strikt zijn.
https://france3-regions.francetvinfo.fr/auvergne-rhone-alpes…

QR codes en ID vind ik allemaal dikke prima, alleen heeft de franse overheid een eigen norm als het gaat om stoffen mondkappen, namelijk de AFNOR SPEC S76-001 norm. Nu vind ik NL redelijk vaag om aan die maskers te komen, dus zou ik het op de medische mondkappen gooien. Heeft iemand al ervaring in de controle van mondkapjes in Frankrijk, of nog beter Valtho?

*bericht bewerkt door Colordeaf op 15 dec 2021 15:24

QR codes en ID vind ik allemaal dikke prima, alleen heeft de franse overheid een eigen norm als het gaat om stoffen mondkappen, namelijk de AFNOR SPEC S76-001 norm. Nu vind ik NL redelijk vaag om aan die maskers te komen, dus zou ik het op de medische mondkappen gooien. Heeft iemand al ervaring in de controle van mondkapjes in Frankrijk, of nog beter Valtho?

Colordeaf op 15 dec 2021 15:24

Over ValTho kan ik je wel wat vertellen. Het maakt ze geen **** uit wat je draagt zolang het maar een maskertje is of een mondkapje ;). BTW voor vandaag geld het Janssen vaccin nog wel!

QR codes en ID vind ik allemaal dikke prima, alleen heeft de franse overheid een eigen norm als het gaat om stoffen mondkappen, namelijk de AFNOR SPEC S76-001 norm. Nu vind ik NL redelijk vaag om aan die maskers te komen, dus zou ik het op de medische mondkappen gooien. Heeft iemand al ervaring in de controle van mondkapjes in Frankrijk, of nog beter Valtho?

Colordeaf op 15 dec 2021 15:24

Over ValTho kan ik je wel wat vertellen. Het maakt ze geen **** uit wat je draagt zolang het maar een maskertje is of een mondkapje ;). BTW voor vandaag geld het Janssen vaccin nog wel!

branluccho op 15 dec 2021 16:31

sterker nog: ik ben tijdens mijnboostervakantie zeker 10 winkel in ennuit geweest ennheb geen stoffen gevonden die aan de norm voldoen. Ik lipe dus met gewone stoffen masker uit NL die vast niet aan de norm voldeden. de enige plek waar hier iets van werd gezegd, was bij het vaccinatiecentrum. ik heb wel wegwerpmondkapjes in Frankrijk gekocht voor de vakantie, maar dat gaatveigenlijk tegen mijn principes in. Graag wasbare, maar ik heb 0 Fransen daarmee zien lopen…

Plaats een reactie