Apres Ski dicht tot 10 januari, wat is wel open?

Beste Wintersporters!

Aangezien er gisteren in het nieuws is verschenen dat (voorlopig) de Apres Ski in Oostenrijk dicht zal blijven tot en met 10 januari 2022, hierbij een discussieonderwerp.

Uiteraard zijn we allemaal blij dat we de skigebieden weer op mogen, echter is de gezelligheid een belangrijke bijrol.

Apres Ski blijft dicht, wat betekent dit voor alle eet- en drinktentjes op de pistes? Horeca mag open blijven tot 23:00, maar zal hier ruimte zijn een gezellige sfeer? (Denk aan muziek, drankjes, druktes)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en inzichten!

(Overigens ga ik samen met 2 vrienden naar Zell am See, 01.01-09.01, alle drie 23 jaar oud.)

*bericht bewerkt door Lukevanbrink op 09 dec 2021 19:28

Waarschijnlijk kun je buiten bij de take-away wel een drankje halen en wordt het op een kleinschalige manier toch wel gezellig. Althans, zo ging het vorig jaar kerst in Samnaun.

Ik heb voldoende aan een fatsoenlijk hotel, halfpension, mits het eten uitstekend is.
Oostenrijk valt dus al af. 😜
Maar ik ben meer dan dubbel zo oud dus ik begrijp je hang naar feest wel.
Blijf vooral naar Oostenrijk gaan. 😉

Bla, bla, bla.
aarschijnlijk kun je buiten bij de take-away wel een drankje halen en wordt het op een kleinschalige manier toch wel gezellig. Althans, zo ging het vorig jaar kerst in Samnaun. § paolie op 09 dec 2021 19:36

Zou mooi zijn! Uiteraard begrijp ik dat er na 23:00 geen nachtclubs open zullen gaan, geen ramp… Maar even wat gezelligheid en alcoholische versnaperingen ná het snowboarden, doe je liever in gezelligheid dan in het appartement!

k heb voldoende aan een fatsoenlijk hotel, halfpension, mits het eten uitstekend is. Oostenrijk valt dus al af. 😜 Maar ik ben meer dan dubbel zo oud dus ik begrijp je hang naar feest wel. Blijf vooral naar Oostenrijk gaan. 😉 § bartvwg op 09 dec 2021 19:40

En of wij gaan! Gewoon met zijn drietjes het beste ervan maken, desnoods maken we zelf een feestje in het appartement met anderen die daar net als wij behoefte aan hebben! Thanks.

Ik denk dat het reeel is om ervan uit te gaan dat dit seizoen geen ‘gewone’ apres ski zal plaatsvinden. Ik zou nu blind tekenen voor een seizoen met de huidige maatregelen, ondanks dat ik zelf een fervent apres skiër ben (in maart staat Ischgl op het programma).
Ook binnen de huidige maatregelen zal je prima een drankje kunnen drinken in de verschillende apres ski tenten, maar dan wel zittend. Van wat ik heb begrepen is muziek toegestaan, live muziek niet.

null
null
. Wij doen het dit jaar wel in onze eigen apres ski hut. Veel apres ski zal er niet zijn maar een biertje buiten valt er wel ergens te halen en binnen idd op je plaats blijven. Maar we kunnen skien dat is het voornaamste ⛷️😁

Dienten Die Alte schule

In de buitenlucht mogen tot 300 mensen bijeenkomen zonder zitplaats. Binnen is een zitplaats verplicht.
In het artikel over " regels na de lockdown" van
Rogier staat dat ook beschreven.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Après-ski in de buitenlucht? In deze tijd van het jaar nauwelijks aantrekkelijk te noemen, om 17.00 is het donker en hoogstwaarschijnlijk koud. Verwacht niet dat de ‘buitenregel’ omzeild mag worden met party-tenten en heaters. Ik koop wel een premium obstler voor in het eigen hutje, doen we eigenlijk altijd in januari. Niet aan mij besteed en dit jaar is het écht beter om het wat rustiger aan te doen, als we maar mogen skiën. Ik moet er niet aan denken dat het feestgedruis, of de beelden daarvan, weer de oorzaak gaat zijn dat de boel op slot gaat.

Life is what happens while you were checking your phone

Overdag zal er hier en daar wel wat gezelligheid zijn, hopelijk met een zonnetje er bij. Het is echter vroeg donker begin Januari dus dat zal snel ophouden. Hopelijk hebben jullie een ruim en gezellig appartementje waar je ‘s avonds nog mooi kunt zitten. Ik snap als je 23 bent dat je het nachtleven erg zult missen. Hopelijk hebben jullie evengoed een mooie week, en wie weet vind je nog wat gelijkgestemden bij het tentje aan het einde van de dalafdaling voor een borreltje in het appartement.

Wij hebben bewust gekozen voor een mooi ruim en luxe appartement omdat we al niet veel van de horeca hadden verwacht. Toevallig ook in Zell am See.

Beste Wintersporters!

Aangezien er gisteren in het nieuws is verschenen dat (voorlopig) de Apres Ski in Oostenrijk dicht zal blijven tot en met 10 januari 2022, hierbij een discussieonderwerp.

Uiteraard zijn we allemaal blij dat we de skigebieden weer op mogen, echter is de gezelligheid een belangrijke bijrol.

Apres Ski blijft dicht, wat betekent dit voor alle eet- en drinktentjes op de pistes? Horeca mag open blijven tot 23:00, maar zal hier ruimte zijn een gezellige sfeer? (Denk aan muziek, drankjes, druktes)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en inzichten!

(Overigens ga ik samen met 2 vrienden naar Zell am See, 01.01-09.01, alle drie 23 jaar oud.)

Lukevanbrink op 09 dec 2021 19:27

goed topic!
Het kan zijn dat ik het gemist heb, maar ik heb nergens gelezen dat apres ski dicht is tot 10 januari. Wij gaan zelf 12 januari richting Oostenrijk maar heb niks gelezen over sluiting tot bovenstaande datum. Daarnaast zijn er genoeg kroegen waar het gezellig zal zijn ook al moet je zitten(d beginnen ;)). Oostenrijkers weten namelijk ook dat winstersport belangrijk is maar Apres ski ook dus heb er wel vertrouiwen in. En zo niet, dan blijven februari en maart nog over om wel van de apres ski te kunnen genieten. We houden het nauwlettend in de gaten!

Ik zou, als ik jou was, al blij zijn als ik in februari-maart nog kon skiën…

Life is what happens while you were checking your phone

Wij gaan zelf 12 januari richting Oostenrijk maar heb niks gelezen over sluiting tot bovenstaande datum. Daarnaast zijn er genoeg kroegen waar het gezellig zal zijn ook al moet je zitten(d beginnen ;)). Oostenrijkers weten namelijk ook dat winstersport belangrijk is maar Apres ski ook dus heb er wel vertrouiwen in. En zo niet, dan blijven februari en maart nog over om wel van de apres ski te kunnen genieten. We houden het nauwlettend in de gaten!

StevieB op 10 dec 2021 11:39

Wat Oostenrijkers ook weten is dat het grote geld wordt verdiend in februari en de eerste week van maart (Nederland, Belgie, Duitsland en Oostenrijk vrij). Zelf ben ik van de apres-ski en ga dit jaar sowieso ook 3 maart, waaronder Ischgl in maart net als iemand anders in dit draadje, maar ik reken voor onze vakantie in de laatste week van januari / eerste week van februari, in Oostenrijk, op helemaal niets. Het zou namelijk super dom van ze zijn om het hele gebied te zien sluiten zoals de voorgaande jaren en dat wordt je als locale horeca ondernemer ook niet in dank afgenomen als jouw tent de aanleiding gaf. Laat dat laatste nou niet heel lastig zijn als blijkt dat je hele bediening besmet is. Zie ook Nederland eind juni en begin juli. Hier in Utrecht waren meerdere horeca zaken alweer snel gesloten, omdat ze geen personeel meer konden aanslepen dat niet al ziek thuis zat van een eerdere werkdag.

Als je als skigebied kunt kiezen tussen:

  • minder inkomsten in het begin, maar wel voldoende inkomsten over de gehele periode
  • een snelle inkomsten piek aan het begin, gevolgd door 0 inkomsten voor de rest van de winter

Ik denk dat de rationele keuze voor veel gebieden al snel is gemaakt.

*bericht bewerkt door Robert. op 10 dec 2021 13:23

Wij gaan de 13e richting Oostenrijk maar ik verwacht geen wonderen.
Helaas een pension ipv appartementen, hopelijk kunnen we daar een pilske doen na het eten.

Plaats een reactie