Chalets Flambeau Val Cenis

Goedemorgen, bij welke lift ligt Chalets Flambeau in Val Cenis? Is iemand geweest in deze accomodatie? Is reserveren parkeerplaats zinvol? Verdere tips en trucs? Thx, AntonE

Is Google Maps kapot?

The older I get, the better I was

Ik heb geen goede herinneringen aan dat pand, ben daar een keer voor de deur gestrand met een defecte bobine in de Zomer.

Je zit dan vlak bij TSF 4 Pre Novel. Dit is een korte 4 persoon stoeltjes lift, hierna kan je naar de gondel of snelle stoeltjes lift Ramasse glijden.

Reserveren, geen idee of het daar noodzakelijk is. Er is wel een parkeergarage aanwezig, dus als je binnen kan zetten tegen een gunstig tarief zeker doen. Verder is er buiten aardig wat gratis parkeergelegenheid. Het is geen plek waar dagjes mensen hun auto parkeren. Die stoppen of bij de Ramasse of rijden door naar de Gondel. Je zult niet de enige zijn in het complex, maar druk maken om een parkeerplek hoeft zeker niet.
https://www.google.nl/maps/@45.2864894,6.9000733,3a,75y,117…

*bericht bewerkt door Leandro op 13 dec 2021 15:50

Met skiën kom je echt tot rust.

Is Google Maps kapot?

Onnem op 12 dec 2021 10:57

Als je niets te melden hebt, zeg dan niets. De TS vraagt een prima vraag.

*bericht bewerkt door Rogier op 13 dec 2021 16:21

Click. Click. Peace

Dank voor je reactie. Geen goede herinneringen 🤔 - of was dat gerelateerd aan je bobine? Gr. AntonE

Deze accomodatie ligt centraal in het gebied. ESF, verkoopunt skipassen, Sherpa supermarktje, restaurant en een uitstekende skiverhuur. Stoeltjeslift Pre-Novel voor de deur en een korte sleeplift. Je hebt dan diverse keuzes om naar een skilift te skieen die je hoger het gebied in brengt. Richting Lanslevillard de Vieux Moulin gondel (richting de hooggelegen pistes), Colombaz stoeltjeslift (richting zone met diverse leuke groene pistes) of de andere kant op richting Lanslebourg vanwaar je bijvoorbeeld de Ramasse lift kunt nemen richting de pas (ook geschikt als wandelgebied en hier kun je ook een sleehondenrit maken) of de Traverse skilift richting het Termignon gedeelte. Met andere woorden prima startpunt voor de skidag. Het voordeel van de parkeergarage is natuurlijk dat je de auto niet sneeuwvrij hoeft te maken, er is beperkte openbare parkeergelegenheid. Ik denk dat je ter plekke ook een plek in de parkeergarage kunt regelen.

Dank voor je reactie. Geen goede herinneringen 🤔 - of was dat gerelateerd aan je bobine? Gr. AntonE

AntonE op 13 dec 2021 17:29

Aan de bobine, nog nooit binnen geweest. Ziet er wel netjes uit en ik vind Val Cenis een leuk en gevarieerd skigebied!

Zoals eerder gezegd zit je aan de piste, er zit inderdaad een kleine scherpa? en op een 5 min rijden een intermache. Wil je echt een grote intermache dan zul je naar Modane moeten rijden. Een hypermache is minimaal 40 min rijden.

null

Met skiën kom je echt tot rust.

@Leandro dat is inderdaad geen goede herrinering. Hopelijk is alles goed gekomen. @proudeuse dank voor je samenvatting. Ken je de accomodatie zelf ook? (van binnen)

@Leandro dat is inderdaad geen goede herrinering. Hopelijk is alles goed gekomen. @proudeuse dank voor je samenvatting. Ken je de accomodatie zelf ook? (van binnen)

AntonE op 16 dec 2021 11:38

Autootje is weer opgeknapt en brengt ons als het goed is 24 december weer richting de Franse Alpen.

Heb je inmiddels geboekt of twijfel je nog?

Met skiën kom je echt tot rust.

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. We zijn daar met Kerstmis 2019 geweest. Prima ligging midden in het skigebied. Relatief nieuwe, mooie, nette appartementen. Parkeren in de buurt geen probleem. Supermarktje en bakker in naastgelegen complex.

@Leandro 2 janauri weekje Chalet Flambeau.

Plaats een reactie