Advies sneeuwketting

Goedemiddag,

Ik wil graag sneeuwkettingen aanschaffen maar er zijn er zoveel te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag een set willen die makkelijk in het gebruik is. Dus dan zijn gebruikerservaringen de beste referentie. Graag hoor ik jullie tips! Bedankt alvast.

O ja, mijn banden maat is 235/40 R19. Als iemand nog een knap setje te koop heeft is dat ook nog optie natuurlijk.

Laatst hier een setje maggi track sport overgenomen. Nog nooit kettingen gehad die er zo vlot op en weer af gaan!

Edwin van Riel

Dat is alvast een waardevolle tip, dank je.

Kijk voor sneeuwkettingen die zelf spannen.

Zelf heb ik een setje van 2 tientjes omdat ik eigenlijk de auto op wintersport niet nodig heb, maar als je met de auto naar de piste moet is een grote investering het wel waard.

Verder kan je ook op Marktplaats kijken of iemand een “gebruikte” set aanbied.

Met skiën kom je echt tot rust.

Welke auto is t?

Makkelijkst & snelst zijn loopvlakkettingen. Maar die zijn ook wel prijzig.

Anders een gewone zelf spannende ketting. Die kan je doorgaans voor 50-100 wel vinden

Welke auto is t?

Makkelijkst & snelst zijn loopvlakkettingen. Maar die zijn ook wel prijzig.

Anders een gewone zelf spannende ketting. Die kan je doorgaans voor 50-100 wel vinden

kjiratsiekoedel op 13 dec 2021 15:47

Het is een Seat Ateca FR Business Intens. Net nieuw, dus koop er denk ik wel een knap setje bij. Verwacht er wel een aantal jaren mee te rijden, met hopelijk 2 ritjes per jaar naar de alpen in de winter.

Ben zelf wel erg te spreken over gemak, uitvoering en effectiviteit van de zelfspannende Snox kettingen

Hier ook enthousiast over de zelfspannende Snox-kettingen. Op Marktplaats vaak nieuw te koop voor de helft van de originele prijs.
Check wel even in het boekje van je auto of je ‘gewone’ kettingen kunt gebruiken of dat er daarvoor te weinig ruimte is en je aan de loopvlakkettingen moet.

Ik heb zelf de Pewag Servo 9
https://www.pewag.com/shop/en/pewag-servo-9.html

Snel aan te brengen (zelfspannend), makkelijk mee te nemen in koffer wat erbij zit. Aanrader.

*bericht bewerkt door nickcolaris op 13 dec 2021 21:20

Pray for Snow!

null

Kijk wel even in het instructieboekje, afdeling uit boekje model 2021, daarin staat dat bv de maximale dikte schakels en dergelijke om schade aan de binnenzijde wielkast en eventuele kabels te voorkomen. Bandenmaat die je opgeeft staat niet in de lijst maar loopkettingen zijn hiervoor de oplossing omdat er dan geen ketting achter de band zit.

Dank allen voor de info! Er is meer om rekening mee te houden dan je van te voren denkt. Ik denk dat ik een setje loopvlakkettingen ga scoren.

Plaats een reactie