COVID Wachtrij lift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Johann in Tirol

Wij maken ons ernstig zorgen over de wachtrijen bij de liften agv de COVID controles op de piste in Sankt Johann/Oberndorf (Kitzbuhlerhorn)

Ook de horeca op de pistes, zijn deze open? Of moet ik tussen de middag in t dorp eten/drinken?

Hopelijk kan iemand ons wat inzicht geven hoe eea geregeld is nu…

Gr Chris

Niemand weet hoe het precies gaat, maar na 17/12 mogen in Oostenrijk de berghutten weer open en dat zullen ze vast ook wel doen.

In heel veel gebieden koppel je je qr code aan je liftpas, zodat je dan niet elke keer meer hoeft te checken.

Vaak staat dit op de site van je bestemming ook goed uitgelegd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ernstig zorgen… Ik heb echt pijn aan mijn buik van het lachen hier 😂😂😂😂

I can stick uphill ice, on my saucer...

Komop @shane, een beetje inlevingsvermogen jongen 😉

Edwin van Riel

Ach joh, als ik jou kan laten lachen is mijn dag weer helemaal goed!
Als je een pilletje nodig hebt voor je buikpijn, hoor ik het wel he?!

0 weken lid en dan meteen pilletjes proberen te slijten 😬

Dat juist JIJ mij zo snel door hebt, drPil 🤣

Als ik in een wachtrij sta prijs ik me gelukkig, dan heb ik de wintersport in ieder geval bereikt. Lijk me heerlijk om in die rij te staan.

Wat let je nu dan, Michelle?

Oké Chris, dan maar even een serieuze reactie om in te gaan op je vraag.

Serieuze zorgen lijkt me overdreven, daardoor ook de reacties. Er zijn grotere angsten op dit moment dan een eventueel lange rij.

Wat betreft St Johann: niet een overdreven druk skigebied die het juist ook veel van de locals moet hebben. Er zijn meerdere gondels en minimaal 3 kassa punten in het dal dus dat spreid de drukte goed op een relatief klein skigebied, drukte bij de gondels en kassa’s zal dus wel meevallen. Daarnaast kun je je pas waarschijnlijk koppelen aan je QR en controleren ze dan steekproefsgewijs.

Als laatste de restaurants: er zijn denk ik geen (?) andere skigebieden in de alpen waar je 13 pisterestaurants zult hebben op maar 43km aan piste, dat zal dus wel meevallen🤣. Ook zullen ze gewoon open zijn conform de regels als de rest in het dal ook open is.

Kortom, start met de voorpret i.p.v. de zorgen!

Alles in perspectief hè, beetje overdreven om een vraag op een ski-forum af te zetten tegen een pandemie, oorlogsgeweld of genocide… maar kennelijk lukt het niet om dat in perspectief te zien.

Dank voor je reactie, concreet echter nog geen antwoord hoe ze het (in praktische zin) gaan oplossen dus… steekproeven op qr bij de liften… zie je het voor je?

Dank voor je reactie, concreet echter nog geen antwoord hoe ze het (in praktische zin) gaan oplossen dus… steekproeven op qr bij de liften… zie je het voor je?

Crisis…what crisis (dixit Supertramp)

Jongens pak effe jullie glazen bol en antwoord die TS dan serieus hé.

@Shane Al wat beter met de buik?

*bericht bewerkt door dan58 op 16 dec 2021 08:39

Born to run. B.S.

Ooh, is dit zo’n forum… geen link met het gebied, enkel mensen die graag zouden willen skieen, maar daadwerkelijk 0,0 contacten hebben in het gebied zelf, helder!

Jongens, pak de glazen bol, flink wrijven, misschien werkt het hypnotiserend en waan je je daadwerkelijk een keer op een echte piste.

Wat let je nu dan, Michelle?

Chrisis op 15 dec 2021 22:42

Ben net genezen, aan het uitzieken, en 1 kind zit nog op school…Maar Zwitserland wijzigt iedere dag de regels dus je weet het nooit of je 1 januari kan reizen zoals wij gepland hebben.

Overigens denk ik als je kan gaan, het heel goed georganiseerd is. Deze mensen zijn waarschijnlijk zo gedreven om er een goed seizoen van te maken dat ze dit soort zaken goed organiseren. Eventueel broodjes en drinken mee zodat je kan eten en drinken wanneer je wilt. Dat zou ik wel doen. En dan lekker genieten !

Ooh, is dit zo’n forum… geen link met het gebied, enkel mensen die graag zouden willen skieen, maar daadwerkelijk 0,0 contacten hebben in het gebied zelf, helder!

Jongens, pak de glazen bol, flink wrijven, misschien werkt het hypnotiserend en waan je je daadwerkelijk een keer op een echte piste.

Chrisis op 16 dec 2021 08:47

Ja waardeloos hè, maar gauw een ander forum zoeken dus 😜

Deze vraag kan ik volgende week wel beantwoorden, zondag rij ik naar sankt hohann

Ik hoop dat de wachtrij mijn grootste zorg wordt, want dan gaat het seizoen in elk geval door. Maar ook even serieus.

Hoogstwaarschijnlijk zal de QR code bij aankoop van de skipassen worden gecontroleerd. Tenmiste laatst was dat wel zo bij de hintertux mocht je een skipas nodig zijn tot na 15 november(toen ging 2g in voor liften).

Verder stond er beneden bij de lift iemand om iedereen te controleren op de mondkapjes. Verder was van afstand houden geen sprake.

*bericht bewerkt door hansiehans op 16 dec 2021 09:07

Wij verkopen de skipas vanuit ons appartementenhuis. Bij de aankoop van je skipas, wordt je vaccinatie/genezing gecontroleerd. Daarna is er geen controle meer nodig, dus zullen er door het liftbedrijf in ieder geval geen controles meer worden uitgevoerd.
Als je genezing of vaccinatie afloopt ten tijde van je vakantie, dan wordt je skipas inactief na die datum.

Qua wachttijd heb ik geen idee. Afgelopen dagen was het erg rustig in ons skigebied, waardoor iedereen apart in een gondel kon. Hoe dit vanaf de kerstvakantie gaat is afwachten. Ik moet zeggen dat iedereen zich wel erg goed aan de mondkapjesplicht houdt in de liften.

Wij maken ons ernstig zorgen over de wachtrijen bij de liften agv de COVID controles op de piste in Sankt Johann/Oberndorf (Kitzbuhlerhorn)

Ook de horeca op de pistes, zijn deze open? Of moet ik tussen de middag in t dorp eten/drinken?

Hopelijk kan iemand ons wat inzicht geven hoe eea geregeld is nu…

Gr Chris

Chrisis op 15 dec 2021 17:49

Bij aankoop van een skipas moet je je 2G-bewijs laten zien. Er waren wat problemen in sommige gebieden met lange wachtrijen bij de kassa’s door deze extra controle, maar inmiddels hebben de meeste gebieden dat opgelost door extra personeel en/of een mogelijkheid om online je 2G-bewijs te laten zien. Verder is de skidag gewoon zoals alle andere skidagen. Je wordt niet bij elke lift nog eens extra gecontroleerd op je 2G.

De horeca mag in Tirol sinds afgelopen zondag (12 dec) weer openen, ook pisterestaurants dus, maar deze week zijn nog lang niet alle hutten open. Ik verwacht dat de meeste wel vanaf het weekend open zullen gaan. Bij binnenkomst moet je je 2G-bewijs ook nog even laten zien.

*bericht bewerkt door Henri op 16 dec 2021 09:56

Hoi Chris,

Ik woon vlakbij St. Johann dus misschien kan ik je ietwat inzicht geven. Natuurlijk heb ik geen idee hoe druk het gaat worden volgende week, maar goed.

De skipas kan je volgens mij op skistar.com vooraf bestellen of reserveren met storneringsmogelijkheid tot voordag. De skipas kan je vervolgens op safe2ski “freischalten” met je Nederlandse QR code. Dit kan dus gewoon online of evt bij de kassa.

Ik ben dit jaar nog niet in St. Johann wezen skiën maar de Rockbar is gewoon open (en ik neem aan Grander Schupf ook). Op het moment dat de andere gondels open gaan, gaan natuurlijk ook die restaurants open. Drukte tijdens de lunch kan je vermijden door extreem vroeg (11) of laat (14) te gaan eten. Niet ideaal maar zo heb je nergens last van,

Aankomende weekend gaat de Harschbichlbaan open en wordt de drukte verdeelt tussen de gondels. Vorig jaar mochten wij met maar halve capaciteit in de gondels. Op dit moment kan je nog zien dat de locals daaraan gewend zijn en niet zomaar bij “vreemden” instappen. Ook het afstand houden in de rijen was erg goed geregeld. Dit jaar is het allemaal wat losser en houden mensen minder afstand, maar als je je ergens niet prettig bij voelt moet je dat gewoon kunnen zeggen vind ik.

Geniet van je wintersport!

Eigenlijk zou dat, buiten de vakanties, want dan worden de rijen extreem lang, helemaal niet zo gek zijn om gewoon met je eigen gezelschap in de gondel in te gaan. In weken zoals volgende week zorgt dat amper voor extra wachttijd.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie