Winterberg of Gerardmer voor een short-ski komende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hi allen,

Vanaf volgende week maandag heb ik vier daagjes vrij en ik zou dan graag gaan skien voor een paar daagjes. We hebben bedacht dat we niet te ver willen rijden voor deze korte periode, dus we twijfelen tussen Gerardmer of Winterberg. Gerardmer lijkt ons iets uitgebreider dan winterberg, maar de Fransen hebben volgende week ook al vakantie. Weet iemand of het daar erg druk zou zijn volgende week, of dat we beter naar Winterberg kunnen gaan?

Winterberg is en blijft rustig dankzij maximering aantal tickets, maar houdt volgende week wel rekening met dag en nacht knallende sneeuwkanonnen op nagenoeg alle pistes.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@barbarossa als je besluit naar De Vogezen te gaan zou ik eerder voor La Bresse kiezen dan Gerardmer. Dat vergelijkt zich veel beter met Winterberg en is op sommige plekken zelfs uitdagender. Meer info: https://www.wintersport.nl/skigebieden/labresse

Maar als er al vakantie is in FR zou ik toch voor Winterberg kiezen vanwege de ticket-cap

*bericht bewerkt door Rene op 17 dec 2021 07:43

Precies wat René zegt. La Bresse is te verkiezen boven Gerardmer maar aangezien het volgende week al kerstvakantie is in Frankrijk gewoon voor Winterberg gaan.

To ski or not to ski, that is not a question

Bedankt voor de reacties! Vanwege de drukte gaan we waarschijnlijk dan gewoon naar winterberg, hopen dat ze tegen die tijd de pistes een beetje besneeuwd hebben…

Als je met de auto gaat zou ik overnachting in Gerardmer zoeken: gezelliger dorp, meer ingesteld op toeristen, meer hotels & restaurantjes.
“Achterom” langs Retournemer zijn de skipistes van La Bresse-Hohneck een kwartiertje rijden: https://www.google.com/maps/dir/48.0715612,6.8680149/La+Bres…
Vanuit La Bresse dorp, waar er weinig te beleven is, is het sowieso ook al 10 minuten rijden.

Ik zou zeker ook een dagje gaan skiën in Gerardmer, dat is toch ook wel een leuk gebiedje voor een dag en zeker in het weekend wel een stuk rustiger dan La Bresse-Hohneck.

Maar zoals Rene al zei: het zal druk zijn aangezien de Fransen al vakantie hebben…

Persoonlijk zou ik voor 4 dagen gewoon 2 uurtjes verder rijden naar Engelberg, Andermatt, Meiringen-Hasliberg, Grindelwald-Wengen of Adelboden in Zwitserland.

Iemand ervaring met camperen in Gerardmer of La Bresse?
Zijn er plekjes waar je zo los kan staan?

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie