inreisbeperking Oostenrijk vanaf maandag 20 december

Vanaf aanstaande maandag heb je om Oostenrijk binnen te mogen óf een boosterprik nodig, óf een negatieve PCR-test.
Konkret ist die Einreise nach Österreich für alle Personen nur mehr mit einem gültigen 2-G-Nachweis möglich. Zusätzlich ist ein gültiger PCR-Test (72 Stunden) vorzuweisen, sofern noch keine Auffrischungsimpfung nachgewiesen werden kann." https://www.ots.at/presseaussendung/OTS_20211217_OTS0208/ges…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 17 dec 2021 22:01

Vooral ook grote gevolgen voor kinderen onder de 12 jaar? Zoals ik het begrijp moeten deze in quarantaine?

Wij zouden normaal donderdag met 4jarige naar Oostenrijk vertrekken☹

Ja, dat zat er in en er zal de komende dagen nog wel het e.e.a. worden aangescherpt. Veel onzekerheden zo met Omicron vlak voor het wintersportseizoen.

Wij gaan vrijdag met een 5-jarige… Het wordt weer van het ene op het andere moment halfbakken gecommuniceerd.

-edit-

PCR test voor 2 volwassenen inmiddels geboekt voor a.s. woensdagavond. Voor zoontje van 5 gaan we er vooralsnog vanuit dat het goed komt.

*bericht bewerkt door rcpk op 17 dec 2021 20:55

Vooral ook grote gevolgen voor kinderen onder de 12 jaar? Zoals ik het begrijp moeten deze in quarantaine?

Wij zouden normaal donderdag met 4jarige naar Oostenrijk vertrekken☹

Blitz1990 op 17 dec 2021 20:28

Nee, dat is niet zo! Ze mogen hetzelfde als hun begeleidende volwassene maar dan zonder test.

Zwangere vrouwen en mensen die om gezondheidsredenen niet kunnen worden gevaccineerd, zijn vrijgesteld van de verplichting tot 2-G-detectie en de aanvullende PCR-test of boostervaccinatie. De reden voor de uitzondering moet worden aangetoond met een medische verklaring. Een andere uitzondering geldt voor mensen in de leerplichtige leeftijd, ongeacht hun nationaliteit: deze groep mensen mag binnenkomen met een ninjapas of een equivalent daarvan. Kinderen onder de 12 jaar zijn ook uitgesloten, maar moeten net als hun volwassen begeleider in quarantaine of registratie.

Dus: Volwassene in quarantaine? dan kind ook. Volwassene toegelaten? dan kind ook. Zelfde als Zwitserland

*bericht bewerkt door nils3 op 17 dec 2021 20:49

Ja zo begreep ik t ook. Maatregel is 2g+ Of booster.

Indien ik dit lees en vertaal kan iedereen inreizen en van de vakantie gaan genieten indien iedereen voldoet aan de 2 G richtlijnen incl. evt Booster en een negatieve PCR test.

Echter staat er niets over de mensen die recent een besmetting hebben doorgemaakt. Met een een herstelbewijs in de zak gaat het in de eerste weken wel moeilijk zijn om een negatieve PCR te kunnen overleggen. Waarschijnlijk is het voor die mensen een verplaatsing naar Frankrijk in te zetten voor de gewenste vakantie…

Vooral ook grote gevolgen voor kinderen onder de 12 jaar? Zoals ik het begrijp moeten deze in quarantaine?

Wij zouden normaal donderdag met 4jarige naar Oostenrijk vertrekken☹

Blitz1990 op 17 dec 2021 20:28

Nee, dat is niet zo! Ze mogen hetzelfde als hun begeleidende volwassene maar dan zonder test.

Zwangere vrouwen en mensen die om gezondheidsredenen niet kunnen worden gevaccineerd, zijn vrijgesteld van de verplichting tot 2-G-detectie en de aanvullende PCR-test of boostervaccinatie. De reden voor de uitzondering moet worden aangetoond met een medische verklaring. Een andere uitzondering geldt voor mensen in de leerplichtige leeftijd, ongeacht hun nationaliteit: deze groep mensen mag binnenkomen met een ninjapas of een equivalent daarvan. Kinderen onder de 12 jaar zijn ook uitgesloten, maar moeten net als hun volwassen begeleider in quarantaine of registratie.

Dus: Volwassene in quarantaine? dan kind ook. Volwassene toegelaten? dan kind ook. Zelfde als Zwitserland

nils3 op 17 dec 2021 20:48

Ok, ik hoop dat het inderdaad zo is. Vond het niet zo duidelijk. Bedankt!

Wat een gejank allemaal. Wordt er een beetje moe van zo onderhand, allemaal handelen vanuit paniek.

Kinderen in de schoolgaande leeftijd mogen naar binnen met een ninjapas of soortgelijke testcertificaten. De regels gelden ook niet voor kinderen onder de twaalf jaar. Je hoeft alleen in quarantaine te zitten en je met je begeleider in te schrijven voor pre-travel clearance als de volwassene zich ook moet isoleren. Volgens de laatste verordening hoeft een elfjarig kind echter niet in quarantaine te gaan nadat het het land is binnengekomen met zijn ouders, die ofwel drievoudig of dubbel zijn ingeënt en vers PCR-getest zijn.

vertaald uit: https://www.diepresse.com/6075705/omikron-osterreich-verscha…

Wat een gejank allemaal. Wordt er een beetje moe van zo onderhand, allemaal handelen vanuit paniek.

marklit op 17 dec 2021 21:01

Nou!! wat een gezeik he!! Weer een kopie van vorig jaar. Dit land doet zo, dus dat doen we ook…
Wake up motherf… Het virus stopt niet bij de grens!! bouw meer ziekenhuizen, trap die spuiten erin en laat ons leven!!!

*bericht bewerkt door nils3 op 17 dec 2021 21:10

Ik las ook dat als je net herstelt bent van corona en een herstelbewijs hebt je mag inreizen klopt dit?

Zoals ik het lees moet je dan ook nog een PCR doen

En…

Kinderen tussen de 12 en 15 die niet genezen zijn of gevaccineerd moeten 2 x een PCR test toen en 1 x antigeen? wow…best wel streng dit

Wat een gejank allemaal. Wordt er een beetje moe van zo onderhand, allemaal handelen vanuit paniek.

marklit op 17 dec 2021 21:01

Nou!! wat een gezeik he!! Weer een kopie van vorig jaar. Dit land doet zo, dus dat doen we ook…
Wake up motherf… Het virus stopt niet bij de grens!! bouw meer ziekenhuizen, trap die spuiten erin en laat ons leven!!!

nils3 op 17 dec 2021 21:09

Net gisteren mijn ski’s laten waxen, staan al klaar in de gang.

Maar hoe zit het nu exact, moet je de PCR test eenmalig doen? Hoe zit het met die PCR test als je recent Corona hebt gehad ( lees 4 weken geleden)?

2G+ (gevaccineerd of hersteld en PCR-getest) bij binnenkomst vanuit alle landen. Boostervaccinatie bevrijdt je van de PCR-test

Kortom: testen ( daarbij is het zeer goed mogelijk dat je nog een aantal weken positief test…)

2G+ (gevaccineerd of hersteld en PCR-getest) bij binnenkomst vanuit alle landen. Boostervaccinatie bevrijdt je van de PCR-test

Kortom: testen ( daarbij is het zeer goed mogelijk dat je nog een aantal weken positief test…)

Bruuuno op 17 dec 2021 21:40

En als je net genezen bent, kan je niet boosteren. Dus deze groep is de klos denk ik. Hetzelfde gold voor Zwitserland maar daar ben ik gered door de nieuwe regel van een sneltest ipv PCR. Net genezen namelijk. Zo zuur dit allemaal voor Oostenrijkgangers die net genezen zijn

Veel gedoe, maar als het bij de PCR test blijft om het land binnen te komen, dan is het te doen.
Wel vreemd nu net Oostenrijk de regels voor eigen inwoners met feestdagen versoepelt.

Tenzij net genezen ook telt als booster….
Het is immers ook een booster, maar dan geen vaccin.
Je mag pas 3 maanden na besmetting een boostervaccinatie.

❄️

Om het centraal te houden gaat dit topic op slot.

https://www.wintersport.nl/nieuws/17/12/2021/strengere-coron…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 17 dec 2021 22:01

Click. Click. Peace

Plaats een reactie