Hoe Leki trigger skistokken vastmaken met slot?

Hallo iedereen

Wanneer ik ga skiën ga ik, wanneer de liften sluiten, graag naar de après ski. Daar zet ik altijd mijn ski’s en stokken vast dmv een skislotje. Bij de standaard stokken kon dat gewoon door de handlus wat de verleiding tot het stelen van stokken drastisch verlaagde.

Nu heb ik nieuwe skistokken met het triggersysteem met bijhorende handschoenen en vroeg ik me af hoe ik deze stokken zou kunnen vastzetten aan mijn ski’s.

Iemand ideeën?

Alvast bedankti

null

Gewoon door de plaats waar de handschoenen aanklikken kan niet echt, want dat klik je zo open en dan heb je ze mee.

Ik gebruik een Safeman slot. De kabel daarvan kun je strak aantrekken, net onder de handvatten. Maar die is vrij groot en zwaar. In de praktijk neem ik ze dus altijd mee naar binnen.

Ik gebruik een Safeman slot. De kabel daarvan kun je strak aantrekken, net onder de handvatten. Maar die is vrij groot en zwaar. In de praktijk neem ik ze dus altijd mee naar binnen.

DrPhil op 19 dec 2021 09:40

Dat lijkt me een goede optie! Heb je het slot steeds opengekregen weer? Want het was met mijn (cijfer)sloten al een paar keer nog maar net doenbaar had ik het gevoel door de koude.

Ik heb wel de dunne carbon stokken, de 11S uit mijn hoofd. (Ultramooie en sterke stokken). Omdat die zo dun zijn, kun je de kabel makkelijker strak om de steel doen, net onder het handvat. In de praktijk zitten ze dan muurvast aan je ski’s. Er zijn ook leki’s waarbij de steel even dik is als gewone skistokken. Ik weet niet hoe goed je die kunt klemmen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 dec 2021 09:55

Ik gebruik een Safeman slot. De kabel daarvan kun je strak aantrekken, net onder de handvatten. Maar die is vrij groot en zwaar. In de praktijk neem ik ze dus altijd mee naar binnen.

DrPhil op 19 dec 2021 09:40

Lekker dan, sta je gezellig in de apresski wat te drinken komt er weer zo’n Hollander zwaaiend met z’n skistokken door de toko die fff je glas tegen de tandjes aan slingert🥶

LA NORMA😍☃️

@skie, ja, geen probleem.

Ik heb wel de dunne carbon stokken, de 11S uit mijn hoofd. (Ultramooie en sterke stokken). Omdat die zo dun zijn, kun je de kabel makkelijker strak om de steel doen, net onder het handvat. In de praktijk zitten ze dan muurvast aan je ski’s. Er zijn ook leki’s waarbij de steel even dik is als gewone skistokken. Ik weet niet hoe goed je die kunt klemmen.

DrPhil op 19 dec 2021 09:54

Denk wel dat dat zal lukken (Airfoil 3D). Het is ook eerder bedoelt om de verleiding tot weg te nemen dan ze echt zo vast als kan te verzekeren. Want als iemand iets echt wil, zal diegene het loskrijgen, hoe vast ik ze ook had gemaakt.

@piefke, een gedistingeerde man in de apres ski met een sexy stok, onderschat het niet.
Maar even serieus: bij mij is het alleen voor tussen de middag.

Op YouTube staan duidelijke video’s hoe het werkt.

après ski.??? Waar dan? 🥳

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Tip: buisklem met oogje, werkt ook prima…

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

Tip: buisklem met oogje, werkt ook prima…

HV180 op 19 dec 2021 11:05

null

Inderdaad! Abus slotje door het gat en het geheel vastmaken aan je ski’s.

Een bout met een oog door die klemmen is makkelijker. Scheelt twee hangslotjes.
Kun je die klemmen ook niet vergeten of verliezen. Anders zul je ze steeds in je zak moeten doen.
Edit. Hoewel het ook wel met één hangslotje kan. En de losse klemmen kun je natuurlijk met het slotje erdoorheen in je zak doen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 dec 2021 18:21

Heel die ijzerwaren meeslepen zeg… 😳😳😳

Bla, bla, bla.

Ik gebruik een Safeman slot. De kabel daarvan kun je strak aantrekken, net onder de handvatten. Maar die is vrij groot en zwaar. In de praktijk neem ik ze dus altijd mee naar binnen.

DrPhil op 19 dec 2021 09:40

Dat lijkt me een goede optie! Heb je het slot steeds opengekregen weer? Want het was met mijn (cijfer)sloten al een paar keer nog maar net doenbaar had ik het gevoel door de koude.

SKIE op 19 dec 2021 09:54

Ik heb mijn safeman zonder enig probleem op minder dan 5 minuten en zonder bijkomende gereedschappen (alleen een extra skistok) opengekregen nadat het slot vastgevroren was en ik mijn sleutel, gemaakt van wel erg zacht ijzer, stukgedraaid heb in het slot.
Dit was naast een skihut midden op de piste en ik had echt geen zin om te voet naar beneden te gaan.
Na deze actie was dit slot dus niet meer echt bruikbaar, maar ik gebruik het wel nog als decoratie-afschrikmiddel (het lijkt alsof de skis gesloten zijn).

Geleerd:

  • een slotje dient echt alleen maar om net iets moeilijker je skis te laten stelen dan de skis ernaast. Als er iemand je stokken echt wil, zullen ze toch weg zijn. Tegen dronken apres-skigangers die per ongeluk het verkeerde paar skis/stokken meenmen helpen ze wel.
  • met een safeman kan je je skis toch best niet in de sneeuw zetten (afdakje zoeken) en anders beste een extra doekje/alufolie aanbrengen om vastvriezen van het slot te voorkomen
Glide on!

Das pech, stok weg :)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie