Verbeterd ontwerp: Clip voor bevestigen mondkapje aan ski snowboard helm

Set van 2 clips voor het bevestigen van het mondkapje aan de skihelm. Scheelt gedoe bij de skilift omdat de helm niet afgezet hoeft te worden.

Bevestigd gemakkelijk aan de strap van iedere ski/snowboard helm.

Ik heb het ontwerp van de mondkap bevestigings clips iets aangepast na opmerkingen in het eerdere topic (https://www.wintersport.nl/forum/topic/525714). Hierin heb ik ook wat ideeën van SkiLiefHebberTwente zijn ontwerp verwerkt, uiteraard met zijn goedkeuring! Omdat ik het originele topic niet meer aan kan passen maak ik er even een nieuwe voor aan.

Ze zijn wederom leverbaar in zowel zwart als wit, maar de witte zijn wat fotogenieker, dus die staan op de meeste foto’s.

null
null

null

null

null

null
null

Met het nieuwe ontwerp zit de strap nu beter opgesloten en valt hij er zeker niet vanaf. Zie ook deze foto waar ik de helm op til aan de clip! Ik kon er zelfs mee schudden en nog viel de helm er niet af:

null

Ook schuift hij minder snel over de strap omhoog en omlaag. Waardoor ze na een afdaling nog op oor-hoogte zitten. Hier ook weer gedemonstreerd door de helm op te tillen aan de clip:

null

Monteren is een beetje lastiger geworden, maar je schuift ze er nog steeds op de zelfde manier op.
Als ze eenmaal zitten trekt een mondkapje ze iedere keer weer strak op hun plek en schuiven ze er zeker niet vanaf.

null

De prijzen zijn hetzelfde gebleven:
(allemaal inclusief verzenden naar Nederland, voor verzenden naar België komt er €4 bij)

1 set: €5
Iedere volgende set naar hetzelfde adres: €3

Aanbiedingen:
10 sets voor €25
20 sets voor €50

Bij aantallen boven de 20 sets a.u.b. even contact opnemen voor prijzen en levertijden.

Tenzij anders afgesproken wordt alles wat voor 15:00 besteld en betaald is de zelfde dag nog verzonden. Ik verzend per briefpost, dus er is geen track and trace. Er is tot halverwege januari vanwege de kerstdagen en de lockdown enorme drukte voorspeld bij postNL, kijk er dus niet vreemd van op als ze wat langer onderweg zijn in deze periode!

Bestellen kan door mij een Privébericht te sturen (klik op mijn gebruikersnaam en dan rechtsboven op “Stuur Privébericht”) met je adres en de gewenste aantallen. Ik zal dan zorgen dat je de juiste informatie krijgt voor de betaling en zodra dat voldaan is gaan ze z.s.m. op de post!

*bericht bewerkt door Beske op 21 dec 2021 11:24

Ook tijdens de feestdagen blijf ik mijn best doen om de clipjes op tijd te verzenden!
Het is echter topdrukte bij PostNL, dus bestel ruim voor je vakantie om zeker te zijn dat ze op tijd in huis zijn.
Afhalen in Eindhoven is ook mogelijk.

@Beske heeft ons keurig voorzien van clips. En per briefpost gingen er twee dagen overheen. Gisteren binnen gekregen, waarvoor dank.

Fijn om te horen Bennie! En alvast een fijne wintersport ermee!

Schuif je het mondkapje elke keer omhoog en omlaag dan… Ik zit me even voor te stellen hoe dat werkt met een mondkapje tijdens het skiën.

Als je hem omhoog en omlaag wil schuiven zou ik het mondkapje onder de helm achter de oren haken.

Maar zo’n FFP2 mondkapje is niet zo flexibel als de niet-medische mondkapjes die in Nederland goedgekeurd zijn, dus persoonlijk vind ik dat niet lekker zitten. Als je dat ook niet prettig vind kun je hem met deze clipjes iedere keer gemakkelijk op en af doen zonder daarvoor de helm af te hoeven zetten.

Ik maak sinds twee dagen gebruik van een setje clips (oude model) en ze zijn ideaal! Schuiven inderdaad wat op en neer langs de strap, maar ik begrijp dat dit in het nieuwe model verholpen is.
Een aanrader, dus!

Uitrusten doen we thuis wel!

Helemaal top! En top en snelle service van Beske! Thanks!

Ik ben even door de voorraad heen!

Het afgelopen weekend heb ik heel veel verkocht, en toen ging vannacht mijn 3D printer stuk…
Onderdelen voor reparatie zijn al onderweg, dus ik hoop snel weer up and running te zijn!

Ik heb nog genoeg liggen om iedereen die me tot nu toe een privebericht heeft gestuurd vandaag nog te voorzien, maar daarna is het even geduld hebben totdat er weer voorraad is. Stuur me gerust een bericht als je er nog zoekt, maar de levertijd is even iets langer geworden. Alvast excuses voor het ongemak!

top service
20 stuks besteld met kerst en vandaag al binnen
zien er prima uit
thx

Jepe

Ook met kerst 12 setjes in 2 kleuren besteld en vandaag binnen gekregen. Het nieuwe model zit goed strak om de bandjes heen en verschuiven niet. Bedankt Bas!

Berg

Hier ook binnen. Lijkt alsof ze zo uit een fabriek komen!

Heb zelf het geluk dat er knopen op mijn straps zitten. Dus de clips kunnen niet schuiven…

Een mooie oplossing maar wil dit ook even kwijt.
De BUFF Filter tube is ook toegestaan. https://www.buff.com/nl_nl/buff-filter-tube-graphite-htr.htm…
Geen gedoe met een los masker wat je telkens op en af moet zetten en dan vervolgens weer een Buff of een sjaal.
Het is maar een tip

Tonruijs, nadeel daarvan is dat je iedereen bij de lift moet uitleggen dat het geldt als mondkapje. En laat Beske even z’n moment hebben.

top service
20 stuks besteld met kerst en vandaag al binnen
zien er prima uit
thx

Jep op 28 dec 2021 14:57

Ook met kerst 12 setjes in 2 kleuren besteld en vandaag binnen gekregen. Het nieuwe model zit goed strak om de bandjes heen en verschuiven niet. Bedankt Bas!

vdberg op 28 dec 2021 20:47

Hier ook binnen. Lijkt alsof ze zo uit een fabriek komen!

Heb zelf het geluk dat er knopen op mijn straps zitten. Dus de clips kunnen niet schuiven…

Waah op 28 dec 2021 20:56

Bedankt voor de complimenten, ik ben blij dat ze bevallen!

Een mooie oplossing maar wil dit ook even kwijt.
De BUFF Filter tube is ook toegestaan. https://www.buff.com/nl_nl/buff-filter-tube-graphite-htr.htm…
Geen gedoe met een los masker wat je telkens op en af moet zetten en dan vervolgens weer een Buff of een sjaal.
Het is maar een tip

Tonruijs op 28 dec 2021 21:37

Ook een prima tip inderdaad, voor ieder wat wils!

De printer draait inmiddels weer overuren. Er staan nog heel wat bestellingen open, ik doe mijn best om ze zo snel mogelijk weg te werken! Hiervoor heb ik wel vandaag en morgen nog nodig.

Wat niet mee helpt is dat hier 31 december en 1 januari alle brievenbussen gesloten zijn i.v.m vuurwerkoverlast. Alle bestellingen vanaf nu gaan dus pas maandagmiddag op de post!

Daarna hoop ik weer een voorraadje te hebben voor directe levering :)

Alles wat betaald was is gisteren de deur uit gegaan!

Ik heb weer voldoende voorraad en doe vanmiddag nog 1 laatste brievenbusronde van het jaar, morgen heb ik een dagje vrij en zondag verzenden heeft geen zin want de brievenbus wordt toch maandag pas geleegd.

Dus alles wat na 15:00 vanmiddag besteld wordt gaat maandag pas op de post :)

Fijne jaarwisseling!

Goedemorgen! Ik heb je een pB gestuurd!
Thanks alvast!
Gr Lindsey

Ik heb nog niets vernomen op mijn PB van gisteren

Ik heb nog niets vernomen op mijn PB van gisteren

Mathi267 op 30 dec 2021 11:19

Excuses, compleet overheen gelezen!
Je hebt een pb terug nu.

Set van 2 clips voor het bevestigen van het mondkapje aan de skihelm. Scheelt gedoe bij de skilift omdat de helm niet afgezet hoeft te worden.

Bevestigd gemakkelijk aan de strap van iedere ski/snowboard helm.

Ik heb het ontwerp van de mondkap bevestigings clips iets aangepast na opmerkingen in het eerdere topic (https://www.wintersport.nl/forum/topic/525714). Hierin heb ik ook wat ideeën van SkiLiefHebberTwente zijn ontwerp verwerkt, uiteraard met zijn goedkeuring! Omdat ik het originele topic niet meer aan kan passen maak ik er even een nieuwe voor aan.

Ze zijn wederom leverbaar in zowel zwart als wit, maar de witte zijn wat fotogenieker, dus die staan op de meeste foto’s.

null
null

null

null

null

null
null

Met het nieuwe ontwerp zit de strap nu beter opgesloten en valt hij er zeker niet vanaf. Zie ook deze foto waar ik de helm op til aan de clip! Ik kon er zelfs mee schudden en nog viel de helm er niet af:

null

Ook schuift hij minder snel over de strap omhoog en omlaag. Waardoor ze na een afdaling nog op oor-hoogte zitten. Hier ook weer gedemonstreerd door de helm op te tillen aan de clip:

null

Monteren is een beetje lastiger geworden, maar je schuift ze er nog steeds op de zelfde manier op.
Als ze eenmaal zitten trekt een mondkapje ze iedere keer weer strak op hun plek en schuiven ze er zeker niet vanaf.

null

De prijzen zijn hetzelfde gebleven:
(allemaal inclusief verzenden naar Nederland, voor verzenden naar België komt er €4 bij)

1 set: €5
Iedere volgende set naar hetzelfde adres: €3

Aanbiedingen:
10 sets voor €25
20 sets voor €50

Bij aantallen boven de 20 sets a.u.b. even contact opnemen voor prijzen en levertijden.

Tenzij anders afgesproken wordt alles wat voor 15:00 besteld en betaald is de zelfde dag nog verzonden. Ik verzend per briefpost, dus er is geen track and trace. Er is tot halverwege januari vanwege de kerstdagen en de lockdown enorme drukte voorspeld bij postNL, kijk er dus niet vreemd van op als ze wat langer onderweg zijn in deze periode!

Bestellen kan door mij een Privébericht te sturen (klik op mijn gebruikersnaam en dan rechtsboven op “Stuur Privébericht”) met je adres en de gewenste aantallen. Ik zal dan zorgen dat je de juiste informatie krijgt voor de betaling en zodra dat voldaan is gaan ze z.s.m. op de post!

Beske op 21 dec 2021 11:18

Kan ik 3 setjes bestellen ?

Zou je de STL kunnen delen zodat anderen met een 3d printer hem ook kunnen maken?

Zou je de STL kunnen delen zodat anderen met een 3d printer hem ook kunnen maken?

WouterB op 03 jan 2022 12:54

Ik heb degene uit een ander topic laten printen. Voldoen prima. https://www.thingiverse.com/thing:5165544/files

Aftellen maar!

Zou je de STL kunnen delen zodat anderen met een 3d printer hem ook kunnen maken?

WouterB op 03 jan 2022 12:54

Mijn STL deel ik niet, Skiliefhebbertwente en anderen op Thingiverse doen dat wel, dus je vind zeker wel iets om te printen :)

Schuif je het mondkapje elke keer omhoog en omlaag dan… Ik zit me even voor te stellen hoe dat werkt met een mondkapje tijdens het skiën.

casilima op 24 dec 2021 19:23

Ik deed het mondkapje elke keer op in de rij voor de lift en af (dubbelgevouwen in m’n zak) zodra ik uit de lift kwam. Werkte voor mij prima. Veel van mijn reisgenoten frommelde het kapje onder hun kin, achter hun sjaal of nekwarmer. Ik vind dat irritant zitten, dus ik doe 'm liever af. Zowel onder je kin als in je zak is natuurlijk totaal niet hygiënisch, maar ik verschoonde m’n kapje tenminste nog 2 of 3x per dag, in tegenstelling tot de inhunnekfrommelaars ;)

Uitrusten doen we thuis wel!

Hallo ik ben geïnteresseerd in 8 sets, lukt dat nog ?
Zou voor verzending naar België zijn.
Groetjes.
Hilde

Hilde

Hallo ik ben geïnteresseerd in 8 sets, lukt dat nog ?
Zou voor verzending naar België zijn.
Groetjes.
Hilde

Hildenounours op 04 jan 2022 12:10

Ja hoor, kunnen vanmiddag nog op de post, ik stuur je zometeen even een privébericht om de details te regelen!

Pb gestuurd!

Nu ook een variant voor aan de skibril: https://www.wintersport.nl/forum/topic/526279
Handig als je skihelm geen straps over de oren heeft.

Plaats een reactie