#omboeken of #Annuleren

Ha Allen,

Met het nieuws van afgelopen middag vanuit Oostenrijk zijn wij genoodzaakt om om te boeken. Aangezien wij een enorme knaldrang hebben naar sneeuw en skiën hebben wij om geboekt.

Nu ben ik benieuwd of er veel om boekers zijn of dat er meer annuleerders zijn. Dus hier misschien een leuke plek om dit te delen:

Hier: #omboeken
Van: Serfaus-Fiss-Ladis
Naar: Les Menuires

Volgen er meer?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 23 dec 2021 09:13

vanaf 1 jan zijn wij al in Les Menuires… als het goed is.
Geboekt in september.
Ik ben eigenlijk aan het kijken naar opties in Oostenrijk. Booster in Duitsland halen, testen en gaan.
Ik denk namelijk dat de Fransen de boel flink aanscherpen of dichtgooien vanaf 2 januari (wordt al over gespeculeerd) Het loopt daar nu al de spuigaten uit qua besmettingen en dat gaat nog heel hard oplopen. In Oostenrijk hebben ze het juist aardig onder controle.
Dus waar doe je goed aan?

Ik denk namelijk dat de Fransen de boel flink aanscherpen of dichtgooien vanaf 2 januari (wordt al over gespeculeerd)

nils3 op 22 dec 2021 23:34

Heb je daar een bron voor?

Hier ook #omboeken
Van Wagrain
Naar Les Menuires (wordt nog druk daar!)

Ik heb na 2 vaccinaties in de zomer net corona gehad in november dus een booster halen gaat nog niet.
@nils3 ik ben ook wel benieuwd naar meer info daarover.

*bericht bewerkt door Suzanne5 op 23 dec 2021 01:57

Hier ook #omboeken

Van Königsleiten
Naar Val Thorens

Een (Franse) vriend van mij is momenteel in ook in Val Thorens en zei vandaag; I hope for you that France will not apply new Covid rules… the situation is getting worse

Heb zelf verder nog niks gelezen over mogelijke aanpassingen, dus we blijven duimen 🤞🏼

Niets is definitief, de realiteit haalt ons allemaal in, net als het virus. Omboeken voor een vakantie later in het seizoen, zeg februari heeft volgens mij weinig zin, de kans is nl groot dat Italië, Frankrijk, Zwitserland hetzelfde gaan doen als Oostenrijk, zeker na de feestdagen als mensen tóch weer bij elkaar kruipen (alle begrip, maar niet zo slim) en de cijfers oplopen. Of, nog erger, de boel dichtgooien.
Ik zeg: kort van te voren pas boeken, dan maar niet in je voorkeurs-accommodatie, in je favoriete dorp of vlakbij de piste. In deze tijd kan je niet alles hebben.

Life is what happens while you were checking your phone

Coronavirus: 84.272 nieuwe gevallen zijn de afgelopen 24 uur geregistreerd in Frankrijk. Dit staat nu op 20minutes.fr. Wij vertrekken ook 1 januari naar Val Thorens . Heb liever dat ze het nu dichtgooien dan een paar uur of een dag voor vertrek.

Als toch zou doorgaan gaat het daar megadruk worden.

Hier zou het annuleren worden
Ik kreeg gisteravond laat nog een mailtje met de vraag of ik al een boosterprik had dat zijn ze nu aan het inventariseren bij iedereen
Omboeken zou ik wel willen, maar dat gaat niet
Ik heb een zitski en leraar nodig, vandaar dat ik met een georganiseerde reis (alleen zitski, leraar en liftpas) ga
Hopelijk kunnen jullie allemaal nog weg, maar voor mijn reis vrees ik het ergste

Niets is definitief, de realiteit haalt ons allemaal in, net als het virus. Omboeken voor een vakantie later in het seizoen, zeg februari heeft volgens mij weinig zin, de kans is nl groot dat Italië, Frankrijk, Zwitserland hetzelfde gaan doen als Oostenrijk, zeker na de feestdagen als mensen tóch weer bij elkaar kruipen (alle begrip, maar niet zo slim) en de cijfers oplopen. Of, nog erger, de boel dichtgooien.
Ik zeg: kort van te voren pas boeken, dan maar niet in je voorkeurs-accommodatie, in je favoriete dorp of vlakbij de piste. In deze tijd kan je niet alles hebben.

Leon100 op 23 dec 2021 05:55

Wat je zegt klopt. Vooruitboeken heeft weinig zin, ik heb vorige donderdag pas besloten om te vertrekken de volgende dag. Een klein voordeel is dat veel hotels plaats zat hebben dus je wacht beter tot voordat je vertrekt.

Annuleren, of beter gezegd: doorschuiven naar volgend jaar… Hebben een chalet rechtstreeks bij de uitbaters geboekt en alles ook al betaald en we willen het de familie eigenlijk ook niet aan doen om het geld terug te storten. Tegen de tijd dat we gaan zijn we allen geboosterd, maar in alle eerlijkheid denk ik dat we er niet belandden vanwege alle toestanden die er nu gaande zijn

Uiteraard hebben wij gekozen incl. annuleringsverzekering mogelijkheid ivm COVID-19. Dus indien het mogelijk is hebben we alvast iets.

Verder zien wij het wel en wachten wij af tot de dag voor vertrek, dan komt het moment van tellen van de knopen en een keuze maken en dan is het heel realistisch om nu te denken dat er een mogelijkheid is dat we niet kunnen. Dat doen we dan ook…

Het jammer dat er geen voorpret is en dat je daarvoor veel tijd en energie dient te steken in regels, eisen, internationale politiek, volksgezondheid en de verdieping in psyche van de medemens als exploitant en als consument. Bij afstel zal dit het chagrijn vergroten en voor nog meer verdeeldheid zorgen.

Ik ga denk ik hoe dan ook. (Tenzij het niet mag). Een week in de buitenlucht (al zou het zonder ski’s zijn) zou voor ons gezin wel even goed zijn.

It is an amazing world

Wij hadden al eerder omgeboekt. Zoon van 18 heeft Janssen gekregen en wij zien niet dat hij in de voorjaarsvakantie al een booster heeft gekregen en wij dachten als wij op tijd annuleren dan kan de accommodatie vast opnieuw verhuren en krijgen wij misschien onze aanbetaling terug (en dat klopte).

Van: maria alm
Naar: Laax

Laax kan tot 14 dagen voor aankomst kosteloos geannuleerd worden. Wel groot nadeel is de fluent pricing (wat is dat voor een zottigheid?). Wij gaan nu natuurlijk niks reserveren qua lessen en wij kopen ook niet op voorhand skipassen. Wij zullen dus volle bak moeten gaan betalen t.z.t.

Onze boeking doorgeschoven naar volgend jaar. Oostenrijkse uitbaters waren daar erg blij mee. Wij zouden 1e week Jan gaan, nu afwachten en last minute boeken. Fingers crossed dat niet meer regeringen de bibbers krijgen in plaats van eens goed de situatie in Engeland en Zuiid Afrika te volgen.

Situatie Frankrijk dreigt idd uit de hand te lopen…oostenrijk zit nu op t goede spoor. Kortom van Frankrijk naar Oostenrijk!

Wij weten het nog niet. Wij moeten aan onze reisorganisatie voor Dinsdag 28 dec 15:00 doorgeven of we af willen reizen naar Oostenrijk (2 januari) anders annuleren ze onze reis automatisch. Voor die tijd moeten we een booster hebben geregeld. Vanavond beslissen we of we omboeken, een booster regelen of toch annuleren… 🤞

*bericht bewerkt door Nelis op 23 dec 2021 14:56

Bergen + Sneeuw = ❤

Wij zijn al week vroeger vertrokken nu dat de scholen in België een week vroeger toe zijn zijn we 7 vroeger gedaan,
het huisje was niet bezet en voor een prijsje kunnen verlengen / vervroegen. Weet niet goed wat we nu moeten doen.
Met het gezin in quarantaine en na 5 dagen ons voor 2de keer laten testen hopen op het beste.

Met vriendelijke groet Peter

Hier twijfel
Probeer nog een booster te regelen
Anders iig de huidige reis naar Fugen annuleren en dan kijken naar alternatieven. Even Frankrijk inde gaten houden en echt last minute beslissen.

Toen bekend werd dat in Oostenrijk jansen per 3-01 niet meer geldig zou zijn en in Nederland de gezondheidsraad nog adviseerde om niet te boosteren al omgeboekt naar Italië. dat lijkt nu goed uit te pakken.

*bericht bewerkt door Suuski op 23 dec 2021 15:31

Ik denk namelijk dat de Fransen de boel flink aanscherpen of dichtgooien vanaf 2 januari (wordt al over gespeculeerd)

nils3 op 22 dec 2021 23:34

Heb je daar een bron voor?

Jeroen1965 op 22 dec 2021 23:50

Ja. Mensen in Frankrijk. Blijft natuurlijk speculeren. Maandag zal de bom gedropt worden. Hopelijk horeca dicht, avondklok en skigebieden open en verplichte test naar Frankrijk… beter zal het niet worden.

Ha Allen,

Met het nieuws van afgelopen middag vanuit Oostenrijk zijn wij genoodzaakt om om te boeken. Aangezien wij een enorme knaldrang hebben naar sneeuw en skiën hebben wij om geboekt.

Nu ben ik benieuwd of er veel om boekers zijn of dat er meer annuleerders zijn. Dus hier misschien een leuke plek om dit te delen:

Hier: #omboeken
Van: Serfaus-Fiss-Ladis
Naar: Les Menuires

Volgen er meer?

Bruuuno op 22 dec 2021 22:57

Hoi wij hebben ingeboekt naar La Plagne Frankrijk denk nog mooier dan Serfaus Floss Ladis. Prachtig en rustig skiën daar.
Hoop dat je er wat mee kan.
Grt T

Hier zou het annuleren worden
Ik kreeg gisteravond laat nog een mailtje met de vraag of ik al een boosterprik had dat zijn ze nu aan het inventariseren bij iedereen
Omboeken zou ik wel willen, maar dat gaat niet
Ik heb een zitski en leraar nodig, vandaar dat ik met een georganiseerde reis (alleen zitski, leraar en liftpas) ga
Hopelijk kunnen jullie allemaal nog weg, maar voor mijn reis vrees ik het ergste

niekniek op 23 dec 2021 06:39

Hier helaas geannuleerd.
Vriendin die mee zou gaan heeft nu corona en kan dus niet om een boosterprik gaan .
Gisteren gelijk naar het ziekenhuis gebeld, dat ik eerder geopereerd kan worden, en hopelijk gebeurt dat ook

Hopelijk kunnen jullie allemaal nog naar de sneeuw

@niekniek wat jammer! Succes met de operatie!

Toen bekend werd dat in Oostenrijk jansen per 3-01 niet meer geldig zou zijn en in Nederland de gezondheidsraad nog adviseerde om niet te boosteren al omgeboekt naar Italië. dat lijkt nu goed uit te pakken.

Suuski op 23 dec 2021 15:31

Zelfde situatie hier.

Van: Serfaus-Fiss-Ladis
Naar: Tignes-Val D’Isere

Met COVID-19 annuleringsgarantie. Denk dat het belangrijkste is dat we begin februari allen daarvoor vrij genomen hebben maar dat de bestemming met alle ontwikkelingen nu ook in Frankrijk geenszins vaststaat.

Reis deels omgeboekt van 2 naar 3 weken om zo aan de mogelijke quarantaine te voldoen. Ben mij zeer bewust van de luxe positie waarin ik verkeer dat het gewoon kan!
Zie met pijn in het hart de verhalen van andere…

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

@niekniek wat jammer! Succes met de operatie!

Bruuuno op 25 dec 2021 07:32

Dank je wel @ Bruuuno
Helaas weer een lange revalidatie tegemoet
Hopelijk kan ik in de zomer weer pijnvrij lopen

*bericht bewerkt door niekniek op 25 dec 2021 16:43

Zodra in November duidelijk werd dat Janssen na 3 Januari niet geaccepteerd zou worden, contact opgenomen met prive verhuurder, die betaalde gelukkig de aanbetaling terug!

Omgeboekt van
Ischgl- 3 Vallee FR

Totdat per 15 December Janssens ook weer persona non grata werden, gelukkig 2 x booster rest vaccin gescoord en hopen dat we Zaterdag kunnen vertrekken

Eerst (toen er nog weinig aan de hand leek) was het plan naar Oostenrijk te gaan naar een wat drukker skigebied met gondels. Toen daar de besmettingen zo opliepen, heb ik dat omgeboekt naar een klein, rustig Frans skigebied met vrijwel alleen stoeltjes- en sleepliften om wél te kunnen skiën, maar dan zo Corona-proof mogelijk. Lunchen kan in het appartement, ontbijt en diner evenzo. Een PCR-test met reiscertificaat heb ik alvast geregeld, ervan uitgaand dat dat wel de minste maatregel wordt. Inmiddels zijn we beiden geboosterd. Mocht Frankrijk toch op slot gaan, zouden we evt. weer richting Oostenrijk kunnen gaan.
Het blijft spannend!

Omgeboekt van kitzbuhel naar val Gardena

Hier zou het annuleren worden
Ik kreeg gisteravond laat nog een mailtje met de vraag of ik al een boosterprik had dat zijn ze nu aan het inventariseren bij iedereen
Omboeken zou ik wel willen, maar dat gaat niet
Ik heb een zitski en leraar nodig, vandaar dat ik met een georganiseerde reis (alleen zitski, leraar en liftpas) ga
Hopelijk kunnen jullie allemaal nog weg, maar voor mijn reis vrees ik het ergste

niekniek op 23 dec 2021 06:39

Wat ontzettend vervelend!

Plaats een reactie