Gaat de drang winnen van realisme?

We hebben ons 2 jaar op moeten sluiten.
Voor mij is de maat ook echt vol.
.

gijs-van-den-end op 23 dec 2021 15:38

Ah, de kaart van zelfmedelijden. Weet je hoeveel mensen in NL nooit op vakantie kunnen? Hoeveel mensen honger hebben in de wereld? Hou toch op.

DrPhil op 23 dec 2021 15:44

Omdat een ander niet op vakantie kan moet ik daar maar medelijden mee hebben? Het is jammer en ik gun het iedereen, maar ik leef vooral zelf en niet voor een ander. Ik kan best rekening houden met een ander en ook met andere dingen, maar omdat een ander niet kan gaan wil niet zeggen dat ik daar wakker van lig. Omdat een ander honger heeft moet ik ook maar honger gaan lijden? Ik leef in het nu en morgen kan je dood zijn, dus alles wat mogelijk is binnen kaders/regels is allemaal gewoon toegestaan, dus mogelijk.

Er is de afgelopen 2 jaar absoluut al genoeg geofferd door heel veel mensen, zowel jong als oud. Soms ook nodig, maar soms gaan bepaalde maatregelen ook echt veel te ver. Net als die suffe adviezen voor thuis. Thuis bepalen wij dat zelf wel. Ik probeer me altijd maar aan te passen zover mogelijk, maar ook gewoon zo normaal mogelijk te doen. Met vrienden en familie zit 1.5 meter, mondkapjes of testen er echt niet bij en niemand is noemenswaardig ziek geweest of heeft corona gehad. Het is deels ook gewoon realiseren dat het “part of life” is. Maar schaamte om op vakantie te gaan? Nee, nooit!

Not all who wander are lost

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Kinderen, jongeren en volwassenen! Misschien is opgesloten een verkeerd woord, maar er wordt al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen. De regering ziet die nevenschade gewoon niet. Financieel niet, maar ook vooral niet wat zij veel mensen aandoen door ze steeds maar dingen te verbieden. School op afstand, kinderen mogen niet eens buitenspelen met meer dan 2 of krijgen een boete (wat natuurlijk krankzinnig is), veel indoor en outdoor recreatie kan al lang niet. Festivals en nachtclubs die hier nog steeds niks mogen. Ik kan heel lang dorgaan

Dat los je niet even op door een paar rondjes te gaan mountainbiken, wandelen, breien of de piste op te gaan.

*bericht bewerkt door Edwin. op 24 dec 2021 10:19

Not all who wander are lost

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Kinderen, jongeren en volwassenen! Misschien is opgesloten een verkeerd woord, maar er wordt al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen. De regering ziet die nevenschade gewoon niet. Financieel niet, maar ook vooral niet wat zij veel mensen aandoen door ze steeds maar dingen te verbieden. School op afstand, kinderen mogen niet eens buitenspelen met meer dan 2 of krijgen een boete (wat natuurlijk krankzinnig is), veel indoor en outdoor recreatie kan al lang niet. Festivals en nachtclubs die hier nog steeds niks mogen. Ik kan heel lang dorgaan

Dat los je niet even op door een paar rondjes te gaan mountainbiken, wandelen, breien of de piste op te gaan.

Edwin. op 24 dec 2021 10:18

Als ik het me goed herinner, ben jij van de zomer gewoon op vakantie geweest in Oostenrijk.

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Kinderen, jongeren en volwassenen! Misschien is opgesloten een verkeerd woord, maar er wordt al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen. De regering ziet die nevenschade gewoon niet. Financieel niet, maar ook vooral niet wat zij veel mensen aandoen door ze steeds maar dingen te verbieden. School op afstand, kinderen mogen niet eens buitenspelen met meer dan 2 of krijgen een boete (wat natuurlijk krankzinnig is), veel indoor en outdoor recreatie kan al lang niet. Festivals en nachtclubs die hier nog steeds niks mogen. Ik kan heel lang dorgaan

Dat los je niet even op door een paar rondjes te gaan mountainbiken, wandelen, breien of de piste op te gaan.

Edwin. op 24 dec 2021 10:18

Als ik het me goed herinner, ben jij van de zomer gewoon op vakantie geweest in Oostenrijk.

DrPhil op 24 dec 2021 10:38

Klopt! Moet in de zomer wel altijd even minimaal een weekje de bergen in. Kon en mocht ook gewoon. Januari Cran Canaria ;)

Not all who wander are lost

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Kinderen, jongeren en volwassenen! Misschien is opgesloten een verkeerd woord, maar er wordt al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen. De regering ziet die nevenschade gewoon niet. Financieel niet, maar ook vooral niet wat zij veel mensen aandoen door ze steeds maar dingen te verbieden. School op afstand, kinderen mogen niet eens buitenspelen met meer dan 2 of krijgen een boete (wat natuurlijk krankzinnig is), veel indoor en outdoor recreatie kan al lang niet. Festivals en nachtclubs die hier nog steeds niks mogen. Ik kan heel lang dorgaan

Dat los je niet even op door een paar rondjes te gaan mountainbiken, wandelen, breien of de piste op te gaan.

Edwin. op 24 dec 2021 10:18

Als ik het me goed herinner, ben jij van de zomer gewoon op vakantie geweest in Oostenrijk.

DrPhil op 24 dec 2021 10:38

Klopt! Moet in de zomer wel altijd even minimaal een weekje de bergen in. Kon en mocht ook gewoon. Januari Cran Canaria ;)

Edwin. op 24 dec 2021 10:52

Hoezo wordt er dan, ik citeer je: “al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen”?

Voor "sommigen " is 2 x per jaar op vakantie “bijzonder " weinig, vooral als je alléén voor jezelf leeft.
“Sommigen” vergeten wel dat anderen “bijzonder veel” hebben gedaan om deze solidaire maatschappij te realiseren. @DrPhil en anderen.”

Born to run. B.S.

Om weer wat terug te gaan on-topic:
Ik ga er zelf wel alles aan doen om te kunnen gaan. Zoontje mag voor het eerst op ski’s en heeft er enorm veel zin in. Ja, ik kan afzeggen, geld door het putje gooien (een leuk bedrag overigens) en mijn zoontje van 5 leren “dat het leven niet eerlijk is, en leer maar met teleurstellingen omgaan”. Echter vind ik dat voor een 5 jarige niet zo belangrijk.

Hoe ik dat voor mezelf dan goed praat om toch te gaan?

  1. Ik houd me uitstekend aan de maatregelen
  2. Nog geen corona gehad, ondanks meermaals getest (jep, kinderen brengen veel verkoudheid mee naar huis. leuk!), Blijkbaar doe ik toch iets goed ;-)
  3. Ook op wintersport zal ik gewoon, volgens mij, verstandige keuzes maken. Dus buiten eten wanneer mogelijk, geen Après ski (al deed ik dat sowieso niet), zelf ontbijt en avondeten regelen ipv half pension.

Op die manier zal ik niet méér risico lopen dan dat ik in Nederland doe. Want buiten kom ik weinig mensen tegen (behalve de rij van de skilift, voor de rest is de afstand tot mede-wintersporters verwaarloosbaar), en zoek ik geen grote groepen op, zeker niet binnen.

Enige grote risico: De busreis. Daarvan weet ik dat het natuurlijk een duidelijk risico is. maar dat is voornamelijk een risico voor mezelf. Aangezien ik thuis werk bij terugkomst, en Miss Waah dan niet hoeft te werken (en ze heeft net een booster gehad).

Alternatief is zelf rijden. Maar met onze auto’s, die niet echt ruim zijn of gemaakt voor lange ritten, laat staan bergen, lijkt me dat een groter risico dan de busreis

Langzamerhand komen we op het punt dat mensen zowaar weer gaan accepteren dat leven risico’s met zich mee brengt. En als die risico’s beperkt zijn (o.a. door leeftijd, mate van gezondheid en zeker ook de vermoedelijke mate van mildheid van de klachten van de huidige variant) dan wil je weer wat nadat je 2 jaar flink beperkt bent in je opties.

Dus als de overheid dan keer op keer met regels komt (die grotendeels totaal niet te volgen zijn qua logica), dan moet je ook niet klagen als diezelfde mensen als de regels het wel toestaan om naar het buitenland te gaan dat ook daadwerkelijk doen.

Dat dat heel zuur is voor mensen die geraakt worden (omdat ze in de zorg werken, omdat hun zaak een maand dicht zit enz) staat natuurlijk als een paal boven water. Maar ook als iedereen thuis blijft blijft Hugo een prutser die zijn zaken niet op orde had, dus in de zorg is het toch druk en zit iedereen in lockdown omdat de boosters er niet waren voor 60+. Daar gaan enkele tienduizenden wintersporters echt geen verschil in maken. Gezonde, veelal jonge mensen, die in de buitenlucht sporten zijn echt minder een risico dan de scenario’s die je de komende dagen boven de gourmetset in menig huishouden gaat zien…

Volgens mij wordt in de gehele discussie voorbij gegaan aan het feit dat Oostenrijk ons met alle plezier gewoon ontvangt, mits wij zorgen dat wij gezond binnenkomen. In tegenstelling tot vorig jaar is alle gastronomie open, óók voor NL-ers. Dat men vanwege de hoge besmettingsgraad nu dan wel booster en PCR-test eist is m.i. logisch. Helaas hebben wij een reactieve overheid (lekker polderen!) en lopen wij achter qua boosteren. Gelukkig omarmen o.a. de Duitsers het Europese gedachtegoed en zijn wij daar zo’n beetje overal welkom om eerder al een booster te krijgen: we doen dit insgesamt. De lokale Oostenrijkse bevolking vertrouwt er vervolgens (met af en toe een steekproef) op dat u veilig bent en zich verantwoordelijk gedraagt, en ontvangt u net zo hartelijk als in alle voorgaande jaren.

Om weer wat terug te gaan on-topic:
Ik ga er zelf wel alles aan doen om te kunnen gaan. Zoontje mag voor het eerst op ski’s en heeft er enorm veel zin in. Ja, ik kan afzeggen, geld door het putje gooien (een leuk bedrag overigens) en mijn zoontje van 5 leren “dat het leven niet eerlijk is, en leer maar met teleurstellingen omgaan”. Echter vind ik dat voor een 5 jarige niet zo belangrijk.

Hoe ik dat voor mezelf dan goed praat om toch te gaan?

  1. Ik houd me uitstekend aan de maatregelen
  2. Nog geen corona gehad, ondanks meermaals getest (jep, kinderen brengen veel verkoudheid mee naar huis. leuk!), Blijkbaar doe ik toch iets goed ;-)
  3. Ook op wintersport zal ik gewoon, volgens mij, verstandige keuzes maken. Dus buiten eten wanneer mogelijk, geen Après ski (al deed ik dat sowieso niet), zelf ontbijt en avondeten regelen ipv half pension.

Op die manier zal ik niet méér risico lopen dan dat ik in Nederland doe. Want buiten kom ik weinig mensen tegen (behalve de rij van de skilift, voor de rest is de afstand tot mede-wintersporters verwaarloosbaar), en zoek ik geen grote groepen op, zeker niet binnen.

Enige grote risico: De busreis. Daarvan weet ik dat het natuurlijk een duidelijk risico is. maar dat is voornamelijk een risico voor mezelf. Aangezien ik thuis werk bij terugkomst, en Miss Waah dan niet hoeft te werken (en ze heeft net een booster gehad).

Alternatief is zelf rijden. Maar met onze auto’s, die niet echt ruim zijn of gemaakt voor lange ritten, laat staan bergen, lijkt me dat een groter risico dan de busreis

Waah op 24 dec 2021 12:02

Tof dat je op vakantie gaat met je zoontje! Wilde mijn ervaring van de busreis even delen (Sunweb naar frankrijk twee weken geleden). Er wordt geen afstand gehouden in de bus en deze zat dan ook propvol (misschien 3/4 lege stoelen), wel QR code gescand voor het instappen in de bus (heenrit + terugrit). Mondkapjes moeten officieel op maar daar wordt niet op gelet en er zijn dus ook veel mensen die hem niet of half (niet over neus) op hebben, ventilatie is niet goed genoeg in de bus waardoor de kans op besmetting groter is. Ik ga er dan ook vanuit dat ik besmet ben in de bus, enige andere mogelijkheid waren de gondels aangezien we telkens buiten hebben geluncht en s’avonds eten hadden laten bezorgen/gemaakt.

Ik vond het de vakantie helemaal waard! Hopelijk kan je ervan genieten en heb je heerlijke condities op de piste :)

Kinderen en tieners, heb ik het daarover gehad? Ik hoor hier alleen de volwassenen klagen.
En klagen dat je “al twee jaar opgesloten zit” is echt complete onzin. Daar reageerde ik op.

DrPhil op 23 dec 2021 20:46

Kinderen, jongeren en volwassenen! Misschien is opgesloten een verkeerd woord, maar er wordt al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen. De regering ziet die nevenschade gewoon niet. Financieel niet, maar ook vooral niet wat zij veel mensen aandoen door ze steeds maar dingen te verbieden. School op afstand, kinderen mogen niet eens buitenspelen met meer dan 2 of krijgen een boete (wat natuurlijk krankzinnig is), veel indoor en outdoor recreatie kan al lang niet. Festivals en nachtclubs die hier nog steeds niks mogen. Ik kan heel lang dorgaan

Dat los je niet even op door een paar rondjes te gaan mountainbiken, wandelen, breien of de piste op te gaan.

Edwin. op 24 dec 2021 10:18

Als ik het me goed herinner, ben jij van de zomer gewoon op vakantie geweest in Oostenrijk.

DrPhil op 24 dec 2021 10:38

Klopt! Moet in de zomer wel altijd even minimaal een weekje de bergen in. Kon en mocht ook gewoon. Januari Cran Canaria ;)

Edwin. op 24 dec 2021 10:52

Hoezo wordt er dan, ik citeer je: “al 2 jaar onnodig van alles verboden of met dermate strikte regels toegestaan, dat er bijzonder weinig mogelijk is voor diverse doelgroepen”?

DrPhil op 24 dec 2021 11:23

Wat begrijp je dan niet aan mijn antwoord? Alsof ik alleen op vakantie doel. Er is voor elke leeftijd wel wat te zeggen en er is heel veel meer wat naast vakantie niet kan of mag. En dan heb ik er persoonlijk nog niet eens heel veel last van, maar genoeg mensen zitten er echt wel door in de shit op de 1 of andere manier.

Not all who wander are lost

Tuurlijk ga ik gewoon op wintersport als het volgens de geldende regelgeving kan. Dat mensen op sociale media (al lang verwijderd) daar wat van vinden kan mij echt bijzonder weinig interesseren. Alles daar is sowieso meer gebaseerd op afgunst en frustratie.

Ik kijk liever om mij heen en daar zie ik dat veruit de meeste er hetzelfde over denken. Inclusief de artsen en verpleegkundige die ik ken (ze gaan zelf ook).

In ons skigroepje, met enkele artsen die dagelijks in het hospitaal staan, is er helemaal geen schuldgevoel, maar wel veel burgerzin. Als de enige oplossing is om alles op slot te doen, dan is dat maar zo. Maar de frustratie is er natuurlijk ook.

Er is voor de mensen die in de praktijk staan een heel andere olifant in de kamer: met een bijna sluitende vaccinatiegraad was de druk van Delta veel beter te behappen en zouden we nu heel wat meer marge hebben met Omicron. En dan waren we nu ook niet in paniek modus met de ene verstrenging na de andere. In de cijfers en in de praktijk kan je er niet naast kijken waar een belangrijk deel van het probleem en dus ook de oplossing zit.

Het siert de mens om met volledige vaccinatie en zich netjes aan de regels houdend, het eigen ‘ski geluk’ versus het algemeen belang in vraag te stellen, maar het gaat niet veel oplossen. Dus ga gewoon lekker skiën als je de mogelijkheid hebt en als je het veilig kan houden uiteraard 😉

Ik kan je uit ervaring vertellen dat iedereen die ik vandaag in Oostenrijk sprak blij is dat we er zijn. De afgelopen dagen regende het afzeggingen en dus staat het water van veel ondernemers aan de lippen. Als we straks uitchecken krijgen we een gratis PCR test, omdat ze hier ook niet willen dat we eventueel iets mee terug naar NL zouden nemen.

Daarnaast houdt iedereen zich hier (inwoners en toeristen) zich enorm goed aan de regels. Ik zie (itt NL) niemand met een oud/vies mondkapje op de kin. Iedereen houdt afstand. Er is geen apres ski. In restaurants wordt om je QR gevraagd.

Als ik het hier vergelijk en denk aan hoe veel mensen in NL morgen naar het bos gaan, laat staan de traditionele NL oud/nieuw viering……

Ik kan je uit ervaring vertellen dat iedereen die ik vandaag in Oostenrijk sprak blij is dat we er zijn. De afgelopen dagen regende het afzeggingen en dus staat het water van veel ondernemers aan de lippen. Als we straks uitchecken krijgen we een gratis PCR test, omdat ze hier ook niet willen dat we eventueel iets mee terug naar NL zouden nemen.

Daarnaast houdt iedereen zich hier (inwoners en toeristen) zich enorm goed aan de regels. Ik zie (itt NL) niemand met een oud/vies mondkapje op de kin. Iedereen houdt afstand. Er is geen apres ski. In restaurants wordt om je QR gevraagd.

Als ik het hier vergelijk en denk aan hoe veel mensen in NL morgen naar het bos gaan, laat staan de traditionele NL oud/nieuw viering……

JaapD op 25 dec 2021 18:48

Grappig dat je dit schrijft, een van mijn grootste frustraties is dat juist veel Nederlandse toeristen zich, eenmaal binnen in Oostenrijk, weer de Nederlandse ‘ik bepaal zelf wel wat ik doe houding’ aanmeten. Dus: zodra niemand kijkt mondkapjes af in de lift; waardeloze papier maché mondkapjes op in de super en dan net doen of je het niet begrijpt als je erop aangesproken wordt; privé apres-ski feestjes met 20+ m/v; nu al vuurwerk afsteken… Ik erger me echt dood aan veel Nederlandse medetoeristen, het lijkt op zijn minst dat onze zuider- en oosterburen een stuk intelligenter zijn en/of zich gewoon wél naar regels willen schikken.

*bericht bewerkt door AartvanEs op 25 dec 2021 19:20

Als de regels toelaten ga ik. Als de regels het niet toelaten maar de liften draaien ga ik ook.

Beste allen,

Een moreel dilemma: de pandemie gaat naar een nieuw hoogtepunt op dit moment. Nu is het zo dat ik mezelf erop betrap dat ik koste wat kost toch te wintersporten wil. Ik overweeg ook geen moment te annuleren voordat het écht verboden wordt. Ook al zijn er allerlei restricties, ook al liggen ziekenhuizen vol, ook al zijn er ondernemers die failliet gaan en zo voort. Goed beschouwd zou je mij als een aso kunnen omschrijven (ben ik me bewust van). Hoe zit dat met jullie? Tegen mensen om heen zeg ik ‘we zien wel of we kunnen en anders volgend jaar maar weer’. Tegen mezelf zeg ik …

Skietewilly op 23 dec 2021 09:25

Realisme? Als we realistisch zouden zijn waren er geen nutteloze beperkingen zijn.

*bericht bewerkt door GP01 op 25 dec 2021 19:27

Als ik het hier vergelijk en denk aan hoe veel mensen in NL morgen naar het bos gaan, laat staan de traditionele NL oud/nieuw viering……

JaapD op 25 dec 2021 18:48

Wat bedoel je met deze zin? Mensen kunnen hier de bergen niet in

Not all who wander are lost

Vandaag eerste dagje in Aosta gedaan (Pila). Geen hond op de piste, cabines voor je eigen gezelschap. In restaurants wordt gewoon serieus qr gecontroleerd.

Weinig op asn te merken tot nu toe.

Eens kijken hoe zich dat ontwikkelt als het na kerst iets drukker wordt.

Edwin van Riel

Als ik het hier vergelijk en denk aan hoe veel mensen in NL morgen naar het bos gaan, laat staan de traditionele NL oud/nieuw viering……

JaapD op 25 dec 2021 18:48

Wat bedoel je met deze zin? Mensen kunnen hier de bergen niet in

Edwin. op 25 dec 2021 19:46

Ik denk alleen dat het op plekken in NL drukker wordt dan in de bergen. Als je het hebt over realisme, vraag ik me alleen af waar het veiliger is.

*bericht bewerkt door JaapD op 25 dec 2021 21:04

Ik kan je uit ervaring vertellen dat iedereen die ik vandaag in Oostenrijk sprak blij is dat we er zijn. De afgelopen dagen regende het afzeggingen en dus staat het water van veel ondernemers aan de lippen. Als we straks uitchecken krijgen we een gratis PCR test, omdat ze hier ook niet willen dat we eventueel iets mee terug naar NL zouden nemen.

Daarnaast houdt iedereen zich hier (inwoners en toeristen) zich enorm goed aan de regels. Ik zie (itt NL) niemand met een oud/vies mondkapje op de kin. Iedereen houdt afstand. Er is geen apres ski. In restaurants wordt om je QR gevraagd.

Als ik het hier vergelijk en denk aan hoe veel mensen in NL morgen naar het bos gaan, laat staan de traditionele NL oud/nieuw viering……

JaapD op 25 dec 2021 18:48

Grappig dat je dit schrijft, een van mijn grootste frustraties is dat juist veel Nederlandse toeristen zich, eenmaal binnen in Oostenrijk, weer de Nederlandse ‘ik bepaal zelf wel wat ik doe houding’ aanmeten. Dus: zodra niemand kijkt mondkapjes af in de lift; waardeloze papier maché mondkapjes op in de super en dan net doen of je het niet begrijpt als je erop aangesproken wordt; privé apres-ski feestjes met 20+ m/v; nu al vuurwerk afsteken… Ik erger me echt dood aan veel Nederlandse medetoeristen, het lijkt op zijn minst dat onze zuider- en oosterburen een stuk intelligenter zijn en/of zich gewoon wél naar regels willen schikken.

AartvanEs op 25 dec 2021 19:19

Ik zit misschien teveel in mijn bubbel, maar hier zie ik ze niet

*bericht bewerkt door JaapD op 25 dec 2021 21:02

De titel suggereert (ten onrechte vind ik) dat drang en realisme niet samen gaan. Iedereen praat altijd zijn eigen handelen goed; de een doet kerstinkopen en de ander gaat skien. Zolang je je strict aan de regels houdt en (niet of!) gezond verstand gebruikt, is er niet zoveel aan de hand. Het kan altijd beter en veiliger; ik wil best eenzame opsluiting voor een maand om het virus weg te krijgen, maar wil iedereen dat? Blijkbaar niet (bovendien kost dat ook levens). Ik denk dag we al heel wat bereikt hebben als eenieder zich binnen de regels bewust is van de risico’s en telkens afweegt wat wel en niet kan.

Vind dat er een aantal interessante teksten tussen zitten, ook dat er vele zijn die er ongeveer hetzelfde over denken. Inderdaad heeft het leven nu eenmaal risico’s en ik ben bereid ze te nemen. Probeer er een ander zo min mogelijk mee op te zadelen. Kom zelf uit een horeca gezin en zie hoe zwaar ze onder de restricties leiden en dat doet mij ook pijn. Mijn werk/inkomen lijdt totaal niet onder de restricties, kan gaan en staan waar ik wil en dat doe ik dus ook. Maar ik denk dat jullie ongeveer snappen dat de schoen bij mij ook een beetje wringt…

Testje > geen COVID > samen in autootje naar de bergen > beetje skiën in de buitenlucht > naar huis

Risicoplekken:

  • apres ski > gewoon niet doen of met 1g, want ook na vaccinatie is er kans op infectie en overdracht
  • ontbijt en diner binnen > voldoende afstand houden en goed ventileren
  • gondel > mondkapje + maximaal ventileren

Verder lekker genieten, dat is gezond!

Plaats een reactie