Vraag mbt nieuwe regelgeving Oostenrijk

Beste,
Wij gaan op 5 januari naar Zell am See. Mijn zoon wordt 4 januari 18. Hij kan nu nog geen booster krijgen en dat lukt op 4 januari waarschijnlijk ook niet. Gaat dit problemen geven in Oostenrijk?
Zelf heb ik 4 weken geleden Corona gehad. Ik heb een herstelbewijs. Ik kom niet in aanmerking voor een booster want er moet 3 maanden zitten tussen infectie en boosterprik. Zou dit problemen geven in Oostenrijk?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Patrick

  1. Ja. Hiervoor zou je overwegen onderweg in Duitsland een booster te halen.
  2. Dit is nog niet bekend. Mocht een herstelbewijs niet genoeg zijn, is een booster halen onderweg in Duitsland ook voor jou een escapemogelijkheid. Je moet dan op het formulier wel een NEE aankruisen bij de vraag “Heb je recent corona gehad”.
Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Staat er ergens officieel vermeld dat kinderen van 16 en 17 geen booster nodig hebben? Wel een pcr en 2 keer gevaccineerd.

  1. Ja. Hiervoor zou je overwegen onderweg in Duitsland een booster te halen.
  2. Dit is nog niet bekend. Mocht een herstelbewijs niet genoeg zijn, is een booster halen onderweg in Duitsland ook voor jou een escapemogelijkheid. Je moet dan op het formulier wel een NEE aankruisen bij de vraag “Heb je recent corona gehad”.
havana op 23 dec 2021 10:05

Neen antwoorden terwijl je WEL corona hebt gehad??? En dan maar jammeren dat er beperkingen zijn?🤔

Born to run. B.S.

Acco bellen of en wat ze controleren,
Google maps in de gaten houden of er vertraging aan de grens staat, zo niet is er (waarschijnlijk) geen controle.
Skipas kun je gewoon kopen.

Geniet ervan!

Je moet dan op het formulier wel een NEE aankruisen bij de vraag “Heb je recent corona gehad”.

havana op 23 dec 2021 10:05

Die vraag stellen ze niet voor niks lijkt mij. Wil je echt roulette gaan spelen met je eigen gezondheid?

*bericht bewerkt door Willem7 op 24 dec 2021 17:43

Acco bellen of en wat ze controleren,
Google maps in de gaten houden of er vertraging aan de grens staat, zo niet is er (waarschijnlijk) geen controle.
Skipas kun je gewoon kopen.

Geniet ervan!

Daffie op 24 dec 2021 17:27

Maar de skipas moet worden geactiveerd m.b.v. je Corona-code, of anders aan het loket! Ik had mijn skipas online besteld en kreeg een mail met deze boodschap “COVID-CHECK / TICKET AKTIVIERUNG ONLINE MÖGLICH
Verknüpfe deine untenstehende Keycard mit dem gesetzlich geforderten COVID-Zertifikat um dein Skiticket zu aktivieren. So kannst du mit dieser Keycard an deinem Skitag/deinen Skitagen wie gewohnt direkt zum Lift gehen.”…

Vooralsnog zijn alle extra testen die we hebben gedaan de slechtste wintersport investering van dit jaar. Nog niemand die naar de PCR test heeft gevraagd.

Net de grens gepasseerd bij kustein 0,0 controle

Net de grens gepasseerd bij kustein 0,0 controle

bas8 op 24 dec 2021 19:28

De nieuwe regels gaan ook pas om vannacht 00:00 in.

Skipas kun je gewoon kopen.

Daffie op 24 dec 2021 17:27

Maar de skipas moet worden geactiveerd m.b.v. je Corona-code, of anders aan het loket!

ChaCe_PHT op 24 dec 2021 18:07

Voor de skipas geldt 2G, dus geen booster, PCR-test of quarantaine.

*bericht bewerkt door sterko op 24 dec 2021 22:56

Annoying skiers since 2003

Plaats een reactie