Nieuwe regelgeving Frankrijk?

Ik begrijp dat er aanstaande maandag een ingelaste persconferentie is vanuit Frankrijk. Zijn er mensen ter plekke die weten wat er gaat gebeuren? Hier in NL wordt eerst ook alles een paar dagen van tevoren ‘gelekt’.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje zenuwachtig van aangezien wij de nieuwjaarsweek willen gaan. En ik snap dat niemand een glazen bol heeft, maar wellicht dat locals ter plekke al meer horen?

Ben heel benieuwd inderdaad, wij moeten omboeken richting Frankrijk en uiterlijk morgen beslissen. Zou wel erg jammer zijn als het dan wederom niet door kan gaan.

https://www.facebook.com/groups/RaadenDaadFrankrijk/permalin…

Op deze Facebook groep staat wat informatie van een Nederlander in Frankrijk

*bericht bewerkt door Mienopdelatten op 24 dec 2021 21:19

https://www.facebook.com/groups/RaadenDaadFrankrijk/permalin…

Op deze Facebook groep staat wat informatie van een Nederlander in Frankrijk

Mienopdelatten op 24 dec 2021 21:14

Er waren nog niet genoeg Frankrijk fora gestart??
Maar de Info van Mien is wel top!!

Et si nog niets bekend, als er iets bekend wordt zijn jullie de eerste die het horen. Ik hou het hier in de gaten.

Click. Click. Peace

Ben heel benieuwd inderdaad, wij moeten omboeken richting Frankrijk en uiterlijk morgen beslissen. Zou wel erg jammer zijn als het dan wederom niet door kan gaan.

hansiehans op 24 dec 2021 21:00

Wij moeten ook morgen beslissen, maar ik durf het nog niet…wacht echt maandag even af!

Et si nog niets bekend, als er iets bekend wordt zijn jullie de eerste die het horen. Ik hou het hier in de gaten.

Rogier op 24 dec 2021 21:37

Superfijn rogier, bedankt! Ook voor al jullie inzet, zeker in dit zenuwslopende lastminute ‘waar kunnen we naartoe’ jaar…

Ik volg de Franse pers een beetje en ik zie toch niet onmiddellijk berichten die zouden kunnen wijzen op nakende quarantaine maatregelen voor buitenlandse toeristen. Het gaat eerder over het land niet plat leggen en isolatie bij besmetting inkorten om de economie te laten draaien. En er wordt ook gekeken naar de UK waar de ziekenhuizen goed stand houden met omicron.
Vandaag nog 12 skipassen gekocht voor de week 2-9/1/22 met een promo. Ik hoop dat we het juist ingeschat hebben 😬

Ik volg de Franse pers een beetje en ik zie toch niet onmiddellijk berichten die zouden kunnen wijzen op nakende quarantaine maatregelen voor buitenlandse toeristen. Het gaat eerder over het land niet plat leggen en isolatie bij besmetting inkorten om de economie te laten draaien. En er wordt ook gekeken naar de UK waar de ziekenhuizen goed stand houden met omicron.
Vandaag nog 12 skipassen gekocht voor de week 2-9/1/22 met een promo. Ik hoop dat we het juist ingeschat hebben 😬

Hupla op 24 dec 2021 22:03

Ik hoop met je mee!

Ik volg de Franse pers ook en heb hetzelfde idee als @hupla! We vertrekken 01/01… Fingers crossed!

Ze hebben in Frankrijk de kerst wel heilig verklaard. Ze schuwen elke maatregel niet meer. Oud op nieuw wordt qua samenzijn veel minder hoog ingeschat. Daarnaast staat in alle kranten juist wel dat er zwaardere maatregelen verwacht worden, omdat ze waarschijnlijk komende week over de 100.000 besmettingen per dag gaan.

Vertrek gepland op 01-01, maar Onze koffers zijn gepakt, dus ook klaar om al eerder te (moeten) vertrekken.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 25 dec 2021 00:25

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Laten we hopen dat het blijft zoals het is, maar toch voor het geval voor ons 3 en PCR test afspraak gemaakt voor Vrijdag. Vertrek is Zaterdag, Dinsdag weten we meer, maar verwacht dan wel een run op een mogelijke test, mochten ze die als eis gaan stellen…
Afzeggen is zo gedaan, fingers crossed maar…

Ik volg de Franse pers een beetje en ik zie toch niet onmiddellijk berichten die zouden kunnen wijzen op nakende quarantaine maatregelen voor buitenlandse toeristen. Het gaat eerder over het land niet plat leggen en isolatie bij besmetting inkorten om de economie te laten draaien. En er wordt ook gekeken naar de UK waar de ziekenhuizen goed stand houden met omicron.
Vandaag nog 12 skipassen gekocht voor de week 2-9/1/22 met een promo. Ik hoop dat we het juist ingeschat hebben 😬

Hupla op 24 dec 2021 22:03

Benieuwd naar die promo. Linkje? ;-)

Ik volg de Franse pers een beetje en ik zie toch niet onmiddellijk berichten die zouden kunnen wijzen op nakende quarantaine maatregelen voor buitenlandse toeristen. Het gaat eerder over het land niet plat leggen en isolatie bij besmetting inkorten om de economie te laten draaien. En er wordt ook gekeken naar de UK waar de ziekenhuizen goed stand houden met omicron.
Vandaag nog 12 skipassen gekocht voor de week 2-9/1/22 met een promo. Ik hoop dat we het juist ingeschat hebben 😬

Hupla op 24 dec 2021 22:03

Benieuwd naar die promo. Linkje? ;-)

tgro op 25 dec 2021 19:28

Dat was via de verhuurder (agentschap) die een korting heeft op de skipas.

Frankrijk gaat vanaf 15 januari de 2-G regel invoeren. Kijk op deze site voor up to date informatie over Frankrijk. https://www.frankrijk.nl/2021/12/corona-virus-status-frankri…

Frankrijk gaat vanaf 15 januari de 2-G regel invoeren. Kijk op deze site voor up to date informatie over Frankrijk. https://www.frankrijk.nl/2021/12/corona-virus-status-frankri…

G.Snijders op 26 dec 2021 09:24

Dat is voor wintersport niet zo’n probleem denk ik. Er zullen niet veel mensen zijn die een hele week zouden gaan testen om te kunnen skiën. De boosterplicht na 15 januari als je laatste prik 7 maanden oud is is lastiger al vermoed ik dat we nu in NL behoorlijk snel gaan.

Wij gaan vrijdag weg en hebben ma en do onze booster. Als het krap wordt met de booster dan zou ik bellen voor een afspraak. Dan zijn er meer opties beschikbaar en kijken ze op verzoek ook of er op een wat grotere afstand ergens nog plek is.

Frankrijk gaat vanaf 15 januari de 2-G regel invoeren. Kijk op deze site voor up to date informatie over Frankrijk. https://www.frankrijk.nl/2021/12/corona-virus-status-frankri…

G.Snijders op 26 dec 2021 09:24

Dat waren ze zowiezo al van plan om op deze manier vaccinatie quasi te verplichten (pass sanitaire => pass vaccinale). Wordt maandag in parlement besproken om het daarna als wet te stemmen.
Maandag is er echter ook de conseil de défense sanitaire die bijeen komt (owv omicron golf) en daar zouden nieuwe of andere maatregelen voor de korte termijn uit kunnen volgen.

Fingers crossed!

Niet met de bedoeling er een covid draadje van te maken, maar ik hoop dat Macron en co maandag ook even over de haag kijken. Er is tijdens de kerst toch ook wel heel wat positief nieuws uit andere landen:

  • Britten zetten het plan om met oud op nieuw te verstrengen on hold omdat uit hun eerste studies blijkt dat omicron tot lage hospitalisaties leidt. Er wordt zelfs voorzichtig gedacht aan versoepelen. Vergelijkbare resultaten in Denemarken die samen met de UK op kop liggen in Europa wat omicron betreft.
  • In omicron hotspot Zuid Afrika stoppen ze bijna volledig met contact tracing, testing, quarantaine en isolatie bij besmetting. Ben je positief en heb je geen symptomen, dan is zelf isolatie niet langer verplicht. Mondkapje en drukke plekken vermijden wordt aangeraden.

*bericht bewerkt door Hupla op 26 dec 2021 10:31

Verwacht iemand dat de booster-regel van 15 januari naar voren wordt gehaald? Of is Frankrijk hier normaalgesproken standvastig in en blijft 15 januari staan?

Verwacht iemand dat de booster-regel van 15 januari naar voren wordt gehaald? Of is Frankrijk hier normaalgesproken standvastig in en blijft 15 januari staan?

jochem5159 op 26 dec 2021 10:37

Zoiets van " een glazen bol "???

Born to run. B.S.

Verwacht iemand dat de booster-regel van 15 januari naar voren wordt gehaald? Of is Frankrijk hier normaalgesproken standvastig in en blijft 15 januari staan?

jochem5159 op 26 dec 2021 10:37

Zoiets van " een glazen bol "???

dan58 op 26 dec 2021 10:39

Zoiets van “ervaring met de manier van besluitvorming binnen de Franse regering”

Niet met de bedoeling er een covid draadje van te maken, maar ik hoop dat Macron en co maandag ook even over de haag kijken. Er is tijdens de kerst toch ook wel heel wat positief nieuws uit andere landen:

  • Britten zetten het plan om met oud op nieuw te verstrengen on hold omdat uit hun eerste studies blijkt dat omicron tot lage hospitalisaties leidt. Er wordt zelfs voorzichtig gedacht aan versoepelen. Vergelijkbare resultaten in Denemarken die samen met de UK op kop liggen in Europa wat omicron betreft.
  • In omicron hotspot Zuid Afrika stoppen ze bijna volledig met contact tracing, testing, quarantaine en isolatie bij besmetting. Ben je positief en heb je geen symptomen, dan is zelf isolatie niet langer verplicht. Mondkapje en drukke plekken vermijden wordt aangeraden.
Hupla op 26 dec 2021 10:30

Uit interesse, waar haal je die info vandaan? Ik wil er graag meer over lezen.

Het is inderdaad wat koffiedik kijken. In de Savoie hebben ze lokaal al de mondmasker plicht aangescherpt en vuurwerk met oud en nieuw verboden. Geldt ook veel heel wat skigebieden in de regio.
Hospitalisaties blijven voorlopig stabiel in Frankrijk en dat is de belangrijkste parameter. De maatregelen die al gepland waren, zijn vooral gericht op vaccinatie (9 op 10 in hospitaal niet gevaccineerd). Maar het valt niet uit te sluiten dat ze maandag alsnog de handrem optrekken en we weer de pineut zijn. Wait and see.

Verwacht iemand dat de booster-regel van 15 januari naar voren wordt gehaald? Of is Frankrijk hier normaalgesproken standvastig in en blijft 15 januari staan?

jochem5159 op 26 dec 2021 10:37

Allemaal zonder garanties, maar met kennis van al jarenlang in Frankrijk wonen, ik verwacht dat die 15-1 blijft staan.
Ook verwacht ik vrij strenge maatregelen voor rond oud en nieuw (avondklok etc.) verder heb ik nog niets vernomen van strengere maatregelen. Vanuit Franse ziekenhuizen komt vooral het geluid dat niet gevaccineerden het grootste probleem in de ziekenhuizen vormen. Dus ik verwacht dat de Franse staat daar het hardst op zal in zetten. (Zoals ze al deden).
Maar nohgmaals geen enkele garantie en laten we morgen even afwachten.

Click. Click. Peace

Hospitalisaties blijven voorlopig stabiel in Frankrijk en dat is de belangrijkste parameter. De maatregelen die al gepland waren, zijn vooral gericht op vaccinatie (9 op 10 in hospitaal niet gevaccineerd). Maar het valt niet uit te sluiten dat ze maandag alsnog de handrem optrekken en we weer de pineut zijn. Wait and see.

Hupla op 26 dec 2021 11:28

Ik krijg ook niet echt de indruk dat er heel zware maatregelen aan zitten te komen. Maar Macron heeft ons op zich al wel eerder verrast (pass sanitaire was best een verrassing destijds).

Maar het gaat niet helemaal de goede kant op wat betreft ziekenhuisbezetting:

null

Het zit op zich nog niet op de absolute piek van vorig jaar, maar die capaciteit is er ook niet meer. De IC bezetting baart mij dus wat zorgen nog.

Nog even los van de mogelijke verscherping van de regels, duikt er in toenemende mate een praktisch probleem op: uitval van personeel.
Brandweerkazerne: dicht; zwembad: dicht; sommige winkels hebben al moeten sluiten, en van de pisteurs zit zo’n 20% in quarantaine.
Zal niet alleen voor Savoie zijn.

*bericht bewerkt door RK65 op 26 dec 2021 13:29

Niet met de bedoeling er een covid draadje van te maken, maar ik hoop dat Macron en co maandag ook even over de haag kijken. Er is tijdens de kerst toch ook wel heel wat positief nieuws uit andere landen:

  • Britten zetten het plan om met oud op nieuw te verstrengen on hold omdat uit hun eerste studies blijkt dat omicron tot lage hospitalisaties leidt. Er wordt zelfs voorzichtig gedacht aan versoepelen. Vergelijkbare resultaten in Denemarken die samen met de UK op kop liggen in Europa wat omicron betreft.
  • In omicron hotspot Zuid Afrika stoppen ze bijna volledig met contact tracing, testing, quarantaine en isolatie bij besmetting. Ben je positief en heb je geen symptomen, dan is zelf isolatie niet langer verplicht. Mondkapje en drukke plekken vermijden wordt aangeraden.
Hupla op 26 dec 2021 10:30

Uit interesse, waar haal je die info vandaan? Ik wil er graag meer over lezen.

Bens op 26 dec 2021 11:20

Voor de UK: google of newsnow.co.uk
Zuid Afrika: zie de circulaire en FAQ van 24/12 op https://sacoronavirus.co.za/category/press-releases-and-noti…

o macron/ o micron… toeval bestaat niet…

Niet met de bedoeling er een covid draadje van te maken, maar ik hoop dat Macron en co maandag ook even over de haag kijken. Er is tijdens de kerst toch ook wel heel wat positief nieuws uit andere landen:

  • Britten zetten het plan om met oud op nieuw te verstrengen on hold omdat uit hun eerste studies blijkt dat omicron tot lage hospitalisaties leidt. Er wordt zelfs voorzichtig gedacht aan versoepelen. Vergelijkbare resultaten in Denemarken die samen met de UK op kop liggen in Europa wat omicron betreft.
  • In omicron hotspot Zuid Afrika stoppen ze bijna volledig met contact tracing, testing, quarantaine en isolatie bij besmetting. Ben je positief en heb je geen symptomen, dan is zelf isolatie niet langer verplicht. Mondkapje en drukke plekken vermijden wordt aangeraden.
Hupla op 26 dec 2021 10:30

Uit interesse, waar haal je die info vandaan? Ik wil er graag meer over lezen.

Bens op 26 dec 2021 11:20

Voor de UK: google of newsnow.co.uk
Zuid Afrika: zie de circulaire en FAQ van 24/12 op https://sacoronavirus.co.za/category/press-releases-and-noti…

Hupla op 26 dec 2021 14:17

Hoewel de aanwijzingen er positief uit zien wat betreft hospitalisatie door omikron zijn er nog wat wel kanttekeningen bij de resultaten van deze onderzoeken.

In zuid Afrika is het op het moment zomer wat natuurlijk de getallen positief beïnvloedt. Daarnaast is de samenstelling van de bevolking daar anders, gemiddeld veel jonger tegenover de vergrijzing die we hier hebben.

In UK is omikron net geland. Wie raken er als eerste besmet? Dat zijn de relatief jongere mensen die meer contacten hebben. Als er dan specifiek op omikron onderzocht wordt lijkt dat op het eerste moment dat er minder ziekenhuisopnames zijn, omdat juiste de jongere groep besmet raakt.
Hoewel ik met je mee hoop dat de tekenenen inderdaad uitkomen zoals ze er uit zien, is er vooral wat tijd nodig om echt goede conclusies te trekken.

Ook verwacht ik vrij strenge maatregelen voor rond oud en nieuw (avondklok etc.) verder heb ik nog niets vernomen van strengere maatregelen. Vanuit Franse ziekenhuizen komt vooral het geluid dat niet gevaccineerden het grootste probleem in de ziekenhuizen vormen. Dus ik verwacht dat de Franse staat daar het hardst op zal in zetten. (Zoals ze al deden).
Maar nohgmaals geen enkele garantie en laten we morgen even afwachten.

Rogier op 26 dec 2021 11:29 [@rogier](/profiel/rogier) verwacht je dat ze de “Janssen-gevaccineerde” ook onder de “niet-gevaccineerde” gaan beschouwen.

Het zou met niets verbazen als ze naar het 2G+ beleid gaan. Maar als ze Janssen niet als volledig gevaccineerd gaan beschouwen, kun je niet voldoen aan die regel.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Plaats een reactie