Nieuwe regelgeving Frankrijk?

Niets schokkends gehoord op de pers conferentie tot dusver. Inzetten op vaccinatie, pass vaccinale op 15/1 in werking, lokaal maatregelen zoals mondmasker op drukke plekken.
Looking good.

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Click. Click. Peace

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Is er een mogelijkheid dat dit geldig wordt eerder dan 15 januari?

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Momenteel is het gevaccineerd, negatief getest of hersteld. Is er ook iets genoemd over deze laatste, blijf je met herstelbewijs welkom op de pistes?

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Voor welke leeftijd gaat dit gelden?
Het wordt nog spannend of onze zoon van 11 nog op tijd (18-02) gevaccineerd kan worden met de 2e prik.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Voor welke leeftijd gaat dit gelden?
Het wordt nog spannend of onze zoon van 11 nog op tijd (18-02) gevaccineerd kan worden met de 2e prik.

Dree op 27 dec 2021 19:50

lijkt me dat dit hetzelfde blijft, dus vanaf 12 jaar en 2 maanden.

https://www.lemonde.fr/politique/live/2021/12/27/covid-19-le…

Tot nu toe blijft alles open, mondmaskerplicht in centrum van de stad als de burgemeester dat wil, scholen gaan open, 5 januari komen ze met een nieuwe persco, je mag alleen zittend drinken/eten in restaurants, in het openbaar vervoer en de bioscoop mag je NIET eten… (hoop dat niemand met de bus of trein gaat…)

ow en je mag binnen nog maar met 2000 man samenkomen, buiten met 5000…

Miel op 27 dec 2021 19:39

Dat laatste had ik nou net wel begrepen😄 Niet eten in het OV, dus het broodje in de sleeplift even uitstellen😂

Je kunt de persco updates bv op site van Le monde zelf volgen. Evt vertaling aanzetten. Vooralsnog voor de kerstvakantie skiërs geen verandering.

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Momenteel is het gevaccineerd, negatief getest of hersteld. Is er ook iets genoemd over deze laatste, blijf je met herstelbewijs welkom op de pistes?

Olafski op 27 dec 2021 19:49

Ik verwacht van wel. De wet is er nog niet door laat staan dat we de details weten.

Click. Click. Peace

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Voor welke leeftijd gaat dit gelden?
Het wordt nog spannend of onze zoon van 11 nog op tijd (18-02) gevaccineerd kan worden met de 2e prik.

Dree op 27 dec 2021 19:50

lijkt me dat dit hetzelfde blijft, dus vanaf 12 jaar en 2 maanden.

Boule_de_neige op 27 dec 2021 19:51

precies, dat is de verwachting. Er is nog geen enkele druk in Frankrijk achter het vaccineren van kinderen. (Is al wel toegestaan)

Click. Click. Peace

https://www.breaze.life/
Deze kapjes met filter hebben wij gekocht, ook bij bol trouwens. Is veel lekkerder als het niet koud is! Een bivakmuts gaat bij mij pas op met sneeuwstorm en - 10…

nils3 op 27 dec 2021 17:37

Mogen deze in Frankrijk? Dan bestel ik ze nog snel voor zaterdag

Lijkt mij wel aangezien er nog een extra uitneembaar filter in zit (zitten er 10 bij). Dat zit niet top maar je moet toch wat.

snowy1978 op 27 dec 2021 17:40

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Is er een mogelijkheid dat dit geldig wordt eerder dan 15 januari?

jochem5159 op 27 dec 2021 19:48

Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Click. Click. Peace

Overigens waren net voor het weekend voor de Savoie al een aantal extra regels ingesteld. (bron: https://www.francebleu.fr/infos/sante-sciences/savoie-retour… )

  • van 9 uur tot middernacht sowieso buiten een mondkapje op, op drukke plekken (niet op de skipiste, ant daar kun je, hopelijk toch, prima afstand houden)
  • tussen 16:00 en 6:00 verboden om alcohol buiten te nuttigen, m.u.v. in cafés/restaurants
  • staand eten/drinken verboden, ook in de skiliften

Het gaat om de volgende skigebieden/-plaatsen:

AILLONS - MARGERIAZ
ALBIEZ MONTROND
LES ARCS
ARECHES BEAUFORT
AUSSOIS
BESSANS
BONNEVAL SUR ARC
COEUR DE CHARTREUSE (Granier/Désert d'Entremont)
LE CORBIER
COURCHEVEL / LA TANIA
CREST VOLAND – COHENNOZ
HAUTELUCE VAL JOLY / Contamines-Montjoie
LES KARELLIS
LES MENUIRES
MERIBEL ALPINA
MERIBEL MOTTARET
LA NORMA
ORELLE
LA PLAGNE
LES PORTES DU MONT-BLANC (La Giettaz)
PRALOGNAN LA VANOISE
LA ROSIERE MONTVALEZAN
LES SAISIES
SAVOIE - GRAND REVARD
ST COLOMBAN DES VILLARDS
ST FRANCOIS LONGCHAMP
ST SORLIN D'ARVES
STE FOY TARENTAISE
TIGNES
LA TOUSSUIRE
VAL CENIS / VANOISE
VAL D'ARLY LA BELLEMONTAGNE
VAL D'ISERE
VAL THORENS
VALFREJUS
VALLOIRE
VALMEINIER
VALMOREL

*bericht bewerkt door Boule_de_neige op 27 dec 2021 20:04

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Is er een mogelijkheid dat dit geldig wordt eerder dan 15 januari?

jochem5159 op 27 dec 2021 19:48

Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Rogier op 27 dec 2021 19:59

Betekend dit (vooralsnog) dat alles tot 15 januari hetzelfde blijft zoals het nu is? En wat zijn de exacte regels voor nu of waar zijn deze te vinden? Afgelopen weekend omgeboekt van Oostenrijk naar Frankrijk en nog niet vaak in Frankrijk geweest, dus weet even niet waar alles te vinden…

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Is er een mogelijkheid dat dit geldig wordt eerder dan 15 januari?

jochem5159 op 27 dec 2021 19:48

Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Rogier op 27 dec 2021 19:59

Betekend dit (vooralsnog) dat alles tot 15 januari hetzelfde blijft zoals het nu is? En wat zijn de exacte regels voor nu of waar zijn deze te vinden? Afgelopen weekend omgeboekt van Oostenrijk naar Frankrijk en nog niet vaak in Frankrijk geweest, dus weet even niet waar alles te vinden…

hansiehans op 27 dec 2021 20:07

Ja, alles blijft tot 15 jan. het zelfde

@Rogier,

Ik lees op verschillende websites dat er dan wel, dan niet een ereverklaring in gevuld dient te worden wanneer men Frankrijk inreist.
Wat is bij jou bekend omtrent die ereverklaring? Is dit nu wel of niet nodig? https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere…

Heel mijn vakantie verpest! Geen Leffe Serieux meer aan de statafel🤣

Zittend is hij toch echt minder lekker.

Maar alle gekheid op een stokkie: Wij zitten vrijdag in de auto voor 2 weekjes 3V, dan is zelfs het te warme weer aan het begin relatief, zin in

@Rogier,

Ik lees op verschillende websites dat er dan wel, dan niet een ereverklaring in gevuld dient te worden wanneer men Frankrijk inreist.
Wat is bij jou bekend omtrent die ereverklaring? Is dit nu wel of niet nodig? https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere…

BramWNL op 27 dec 2021 20:22

Ja dat is verplicht, iedereen die Frankrijk inreist moet dat doen. Is verder niet heel bijzonder.

Click. Click. Peace

De ereverklaring moet altijd ingevuld worden als je het land binnen gaat. Ik zie nergens dat het niet zou hoeven. Wel is er verschil in of je wel of niet een negatief testresultaat moet laten zien. Maar vanuit een EU-land + gevaccineerd is de ereverklaring (en vaccinatiebewijs natuurlijk) voldoende.

*bericht bewerkt door Boule_de_neige op 27 dec 2021 20:27

Het enige dat nu uit lijkt te maken is dat in skigebieden de coronapas een vaccinatiepas wordt.
Met andere woorden je mag zometeen alleen nog maar in de lift als je gevaccineerd bent (en dus niet alleen met een negatieve test)
Dit moet allemaal wel nog gestemd worden. Als dit plan door de stemming komt gaat dit 15 jan in.

Ook mag er niet meer staand gedronken worden.

Rogier op 27 dec 2021 19:43

Is er een mogelijkheid dat dit geldig wordt eerder dan 15 januari?

jochem5159 op 27 dec 2021 19:48

Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Rogier op 27 dec 2021 19:59

Betekend dit (vooralsnog) dat alles tot 15 januari hetzelfde blijft zoals het nu is? En wat zijn de exacte regels voor nu of waar zijn deze te vinden? Afgelopen weekend omgeboekt van Oostenrijk naar Frankrijk en nog niet vaak in Frankrijk geweest, dus weet even niet waar alles te vinden…

hansiehans op 27 dec 2021 20:07

Ja, alles blijft tot 15 jan. het zelfde

jochem5159 op 27 dec 2021 20:08

Maar op 5 januari weer een persco in Frankrijk toch?

Ik deed vandaag de bijpassende buff aan bij mijn anon m4 goggle die eraan klikt met magneet en deden daar nergens moeilijk over, als je maar iets op hebt. In de gesloten liften deed ik wel mijn medisch masker aan, gelukkig zijn het bijna allemaal zetelliften in les arcs (Frankrijk - savoie)

Edit: overigens wel een aantal keer controle op pass sanitaire gehad, ze doen dit random bij ingang van de liften (ook zetelliften)

*bericht bewerkt door JonasM op 27 dec 2021 20:35

https://www.breaze.life/
Deze kapjes met filter hebben wij gekocht, ook bij bol trouwens. Is veel lekkerder als het niet koud is! Een bivakmuts gaat bij mij pas op met sneeuwstorm en - 10…

nils3 op 27 dec 2021 17:37

Mogen deze in Frankrijk? Dan bestel ik ze nog snel voor zaterdag

Lijkt mij wel aangezien er nog een extra uitneembaar filter in zit (zitten er 10 bij). Dat zit niet top maar je moet toch wat.

snowy1978 op 27 dec 2021 17:40
nils3 op 27 dec 2021 19:59

Wij gaan begin januari naar Serre Chevalier. Hebben voor de zekerheid ook kapjes met verwisselbare filters gekocht op bol (bol.com/aroha-nekwarmer-met-filter-pocket-met-5-filters)

*bericht bewerkt door Thijs3 op 27 dec 2021 21:34

Heb je in Frankrijk een medisch mondkapje (FFP) nodig of kun je ook gewoon terecht met de mondkapjes die wij in NL gebruiken/ zijn toegestaan?

Heb je in Frankrijk een medisch mondkapje (FFP) nodig of kun je ook gewoon terecht met de mondkapjes die wij in NL gebruiken/ zijn toegestaan?

elsje op 28 dec 2021 08:27

Je kunt de gewone kapjes die we in NL gebruiken opdoen. De FFP2 (het cupje) is niet verplicht. Maar of die gewone mondkapjes handig zijn in sneeuw en nattigheid betwijfel ik. Een buff met filter is dan handiger.

Begint er steeds meer naar uit te zien dat wij 15 januari omboeken naar Frankrijk. Daar hebben ze het scherp in de smiezen als ik het zo lees. Weliswaar een logische verandering per 15 januari zoals het er nu naar uitziet, maar voor ons reisgezelschap geen probleem (iedereen gevaccineerd of hersteld, maar nog niet iedereen een booster ivm leeftijd en trage NL overheid).

Ben wel benieuwd of Nederland per 15 januari niet van de lijst met ‘risicogebieden’ (waardoor booster en negatieve pcr verplicht zijn, anders quarantaine) van Oostenrijk af is. Zou zomaar kunnen, geen peil op te trekken vooralsnog.

Mr. Slow

Ik deed vandaag de bijpassende buff aan bij mijn anon m4 goggle die eraan klikt met magneet en deden daar nergens moeilijk over, als je maar iets op hebt. In de gesloten liften deed ik wel mijn medisch masker aan, gelukkig zijn het bijna allemaal zetelliften in les arcs (Frankrijk - savoie)

Edit: overigens wel een aantal keer controle op pass sanitaire gehad, ze doen dit random bij ingang van de liften (ook zetelliften)

JonasM op 27 dec 2021 20:32

Wat hield die controle precies in? QR scannen lijkt logisch. Maar ook ID ernaast checken en helm, bril en mondmasker af? Ben benieuwd. 😅

Zondag vertrekken we naar L3V.
Covid-pas en verklaring op eer zijn 👌 maar ik vind nergens zekerheid betreffende het mondmasker…
Volstaat het klassieke blauw-witte maskertje of moet het FFP2 zijn?

Zondag vertrekken we naar L3V.
Covid-pas en verklaring op eer zijn 👌 maar ik vind nergens zekerheid betreffende het mondmasker…
Volstaat het klassieke blauw-witte maskertje of moet het FFP2 zijn?

Ruuducati op 30 dec 2021 09:41

Klassiek mondkapje volstaat, zelfs buffs volstaan!

Click. Click. Peace

Merci Rogier!

Plaats een reactie