Nieuwe regelgeving Frankrijk?

De besmettingen lopen in F snel op. In Duitsland wordt gewaarschuwd dat F op rood zou komen te staan en dat men na een vakantie in F voor 14 dagen in quarantaine zou moeten. (let op: hier wordt voor gewaarschuwd). Heeft hier iemand iets van gehoord? Zou zoiets ook voor ons kunnen gaan gelden?

De besmettingen lopen in F snel op. In Duitsland wordt gewaarschuwd dat F op rood zou komen te staan en dat men na een vakantie in F voor 14 dagen in quarantaine zou moeten. (let op: hier wordt voor gewaarschuwd). Heeft hier iemand iets van gehoord? Zou zoiets ook voor ons kunnen gaan gelden?

AntonE op 30 dec 2021 10:03

Nee, Nederland geeft geen negatieve reisadviezen (quarantaine) meer af binnen de EU.

Als Frankrijk inderdaad een hogere kleurcode krijgt, dan moet je bij terugkomst 10 dagen in quarantaine (5 dagen na een test). Frankrijk staat nu op geel voor NL, dat zou oranje kunnen worden. Nederland heeft (delen van) Frankrijk de afgelopen 2 jaar wel eens oranje gekleurd waarna een quarantaine verplicht werd. Andersom was dat voor Frankrijk nooit nodig.

Maar geen idee waar die kleurcodes tegenwoordig op gebaseerd worden. Als je de Europese kleurcodes bekijkt staat heel Europa op donkerrood. Dus beetje glazen bol verhaal of er iets gaat veranderen. In Frankrijk wordt er overigens niet echt dramatisch gedaan over de aantallen. Ze zetten vol in op de pass vaccinale, geen geluiden over lockdowns of zelfs een avondklok.

Als Frankrijk inderdaad een hogere kleurcode krijgt, dan moet je bij terugkomst 10 dagen in quarantaine (5 dagen na een test). Frankrijk staat nu op geel voor NL, dat zou oranje kunnen worden. Nederland heeft (delen van) Frankrijk de afgelopen 2 jaar wel eens oranje gekleurd waarna een quarantaine verplicht werd. Andersom was dat voor Frankrijk nooit nodig.

Maar geen idee waar die kleurcodes tegenwoordig op gebaseerd worden. Als je de Europese kleurcodes bekijkt staat heel Europa op donkerrood. Dus beetje glazen bol verhaal of er iets gaat veranderen. In Frankrijk wordt er overigens niet echt dramatisch gedaan over de aantallen. Ze zetten vol in op de pass vaccinale, geen geluiden over lockdowns of zelfs een avondklok.

Bierdopje op 30 dec 2021 10:59

Nederland heeft het beleid rondom de afgegeven reisadviezen (kleurcodes) aangepast deze zomer. Een land wordt alleen op rood gezet wanneer er een nieuwe virusvariant opduikt die niet in Nederland aanwezig is. Ik verwacht dat de kans dat dit gebeurt nihil de aankomende periode. Zolang dit niet gebeurt, zet NL geen landen op rood en dus geen quarantaine.

Wij gaan aankomende zondag naar Frankrijk,
Kans is klein dat de regels ervoor zullen veranderen, maar terwijl we er zijn is de kans wel aanwezig natuurlijk.
Moet je naast je QR code van de vaccinatie ook iets anders mee, zoals gezondheidsverklaring oid.
(Ik had ergens gelezen dat je ook een ander document mee moest maar kan dat niet meer zo snel vinden of heb het door de war gehaald)

Wij gaan aankomende zondag naar Frankrijk,
Kans is klein dat de regels ervoor zullen veranderen, maar terwijl we er zijn is de kans wel aanwezig natuurlijk.
Moet je naast je QR code van de vaccinatie ook iets anders mee, zoals gezondheidsverklaring oid.
(Ik had ergens gelezen dat je ook een ander document mee moest maar kan dat niet meer zo snel vinden of heb het door de war gehaald)

KKRT70 op 30 dec 2021 11:27

Ja, je moet ook een ereverklaring invullen: https://www.interieur.gouv.fr/content/download/130069/103572…

Wij gaan aankomende zondag naar Frankrijk,
Kans is klein dat de regels ervoor zullen veranderen, maar terwijl we er zijn is de kans wel aanwezig natuurlijk.
Moet je naast je QR code van de vaccinatie ook iets anders mee, zoals gezondheidsverklaring oid.
(Ik had ergens gelezen dat je ook een ander document mee moest maar kan dat niet meer zo snel vinden of heb het door de war gehaald)

KKRT70 op 30 dec 2021 11:27

Ja, je moet ook een ereverklaring invullen: https://www.interieur.gouv.fr/content/download/130069/103572…

jochem5159 op 30 dec 2021 11:29

Dat was hem inderdaad, bedankt!
Ik zat de heletijd met iets anders in mijn hoofd

Rare vraag misschien, maar heeft iemand enig idee hoe de besmettingen in de skigebieden zijn.
Ik lees hoge Aantallen in Frankrijk.
(Verhoudingsgewijs 4x zoveel als nederland)
Echter ik zie nergens of dit bv extreem hoog of laag is in de skigebieden.

@jappie1978

https://germain-forestier.info/covid/ Kan je beetje rondneuzen hoe de besmettingscijfers zijn per departement. De besmettingen zijn bizar hoog op het moment (en de Alpen departementen doen het niet zo best). In de ziekenhuizen is het voor nu nog te behappen.

*bericht bewerkt door Bierdopje op 30 dec 2021 15:49

null

Ter vergelijking Zeeland, de huidige nr. 1 van Nederland
Zeeland (Nederland)
Verslagweek: 2021-51
Nieuwe besmettingen in 14 dagen: 4795
Per 100 duizend inwoners: 1250,4

Weet dat de Franse overheid vooral naar hospitalisaties kijkt. De infecties zullen sowieso door het dak gaan met omicron. Dat is niet langer een kritische parameter op dit moment.

Wij gaan straks rijden en hopelijk 1 januari 's ochtends op de ski in LesMenuires. We gaan drukte en binnen situaties mijden en vooral veel glijden!

Voor informatie over de situatie in Frankrijk kun je deze site gebruiken:
https://www.gouvernement.fr/info-coronavirus/carte-et-donnee…

Even kijken hoe je precies kunt doorklikken en welke info eruit te halen is. Vooral de kaartjes zijn inzichtelijk. Dan zien je veel uitgebreidere info en veel gedetailleerder de actuele situatie dan met het Nederlandse Coronadashboard.

*bericht bewerkt door Frank op 31 dec 2021 00:49

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie