Wintersport en regelgeving Spanje

Aangezien er op meer plaatsen in de wereld buiten de Alpen wintersport wordt bedreven, maar even dit topic. Ik wil graag een back-up voor de Alpen voor het geval we daar niet meer welkom zijn.
Gelukkig heb ik al veel antwoorden gekregen maar was dat in een topic van een ander land…
Meneer Casa mag geen reclame meer maken maar hij heeft gelukkig wel kennis over de Pyreneeën die hij met ons deelt als je het hem vraagt. Fijn! Gracias!!
Ik heb geen aandelen in Spanje en wil gewoon naar Les Menuires volgende week maar wie weet hoe het nog loopt. Anders ga ik zeker een andere winter daar een kijkje nemen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 25 dec 2021 10:34: Verhuisd naar juiste subforum

Altijd leuk om meer te weten te komen over andere skigebieden dan de geijkte toch!? Ik moest er wel om lachen hoe deze meneer elke keer weer de aandacht naar Spanje wist te krijgen in de diverse topics in het forum. Ondernemerszin, en gelijk heeft hij :-). Ook begrijpelijk dat Rogier ingreep natuurlijk.

Kijk eens, een schat aan objectieve informatie! 🤓 https://www.wintersport.be/skigebieden#es

Bla, bla, bla.

Klopt hoor Margo! Door hem ben ik wel gaan kijken en zoeken en jaloers geworden op de plek waar hij woont!

Klopt hoor Margo! Door hem ben ik wel gaan kijken en zoeken en jaloers geworden op de plek waar hij woont!

nils3 op 25 dec 2021 11:26

Beste
Allereerst bedankt voor het openen van dit topic.
Ik kom nog even terug op jouw vraag ivm de drukte. Het skitoerisme wordt hier anders beleefd dan in de Alpen. De Spanjaarden komen enkel tijdens het weekend skiën. Van maandag tot vrijdag is het bijzonder kalm. Er is geen krokusvakantie in de eerste week van maart. Tijdens de Kerstvakantie is het ook altijd zeer rustig tem 30/12. Daarna volgt de drukste week van het jaar tem 6 januari (is hier een feestdag) en dan moet je hier echt niet zijn.
De overheid probeert om het skigebied op de Europese kaart te zetten. Voor de komende jaren staan er veel nieuwigheden op het programma. Dit jaar openden al twee nieuwe liften en het is de bedoeling om in 2024 alle skigebieden hier met elkaar te verbinden en het achtste grootste skigebied te worden van de wereld. Ik hoop dat men daarin gaat slagen. Groeten

Klopt hoor Margo! Door hem ben ik wel gaan kijken en zoeken en jaloers geworden op de plek waar hij woont!

nils3 op 25 dec 2021 11:26

Beste
Allereerst bedankt voor het openen van dit topic.
Ik kom nog even terug op jouw vraag ivm de drukte. Het skitoerisme wordt hier anders beleefd dan in de Alpen. De Spanjaarden komen enkel tijdens het weekend skiën. Van maandag tot vrijdag is het bijzonder kalm. Er is geen krokusvakantie in de eerste week van maart. Tijdens de Kerstvakantie is het ook altijd zeer rustig tem 30/12. Daarna volgt de drukste week van het jaar tem 6 januari (is hier een feestdag) en dan moet je hier echt niet zijn.
De overheid probeert om het skigebied op de Europese kaart te zetten. Voor de komende jaren staan er veel nieuwigheden op het programma. Dit jaar openden al twee nieuwe liften en het is de bedoeling om in 2024 alle skigebieden hier met elkaar te verbinden en het achtste grootste skigebied te worden van de wereld. Ik hoop dat men daarin gaat slagen. Groeten

Caseriodefatas op 25 dec 2021 11:45

ah! Dank je wel voor jouw antwoord! Mooie informatie!! Wij zijn in de winter meestal 2 keer in de Alpen en zijn 1 keer in Andorra geweest. In de zomer zijn we bijna ieder jaar 4 of 5 weken met de caravan in Spanje en hebben bijna alle hoeken, bergen en zeeën gezien… Heerlijk!! We gaan proberen om een keer de week voor kerst in Spanje te skiën.
foto’s blijven natuurlijk welkom!! Gaaf huis/ b&b hebben jullie btw (even opgezocht natuurlijk). Vette omgeving voor wandelen enzo.
Feliz Navidad!

Klopt hoor Margo! Door hem ben ik wel gaan kijken en zoeken en jaloers geworden op de plek waar hij woont!

nils3 op 25 dec 2021 11:26

Beste
Allereerst bedankt voor het openen van dit topic.
Ik kom nog even terug op jouw vraag ivm de drukte. Het skitoerisme wordt hier anders beleefd dan in de Alpen. De Spanjaarden komen enkel tijdens het weekend skiën. Van maandag tot vrijdag is het bijzonder kalm. Er is geen krokusvakantie in de eerste week van maart. Tijdens de Kerstvakantie is het ook altijd zeer rustig tem 30/12. Daarna volgt de drukste week van het jaar tem 6 januari (is hier een feestdag) en dan moet je hier echt niet zijn.
De overheid probeert om het skigebied op de Europese kaart te zetten. Voor de komende jaren staan er veel nieuwigheden op het programma. Dit jaar openden al twee nieuwe liften en het is de bedoeling om in 2024 alle skigebieden hier met elkaar te verbinden en het achtste grootste skigebied te worden van de wereld. Ik hoop dat men daarin gaat slagen. Groeten

Caseriodefatas op 25 dec 2021 11:45

ah! Dank je wel voor jouw antwoord! Mooie informatie!! Wij zijn in de winter meestal 2 keer in de Alpen en zijn 1 keer in Andorra geweest. In de zomer zijn we bijna ieder jaar 4 of 5 weken met de caravan in Spanje en hebben bijna alle hoeken, bergen en zeeën gezien… Heerlijk!! We gaan proberen om een keer de week voor kerst in Spanje te skiën.
foto’s blijven natuurlijk welkom!! Gaaf huis/ b&b hebben jullie btw (even opgezocht natuurlijk). Vette omgeving voor wandelen enzo.
Feliz Navidad!

nils3 op 25 dec 2021 12:41

Merci! Geniet van jouw vakantie.

Kan iemand mij vertellen wat de huidige regels precies zijn in Spanje.
Wij willen de 2e week januari gaan.
Of heeft iemand een link waar dat allemaal duidelijk vermeld is?

Plaats een reactie