Inreizen kinderen 15-17 jaar oostenrijk

Net even contact gehad met de ggd en ook kinderen onder de 18 komen in februari in aanmerking voor de booster

Wij zijn in Oostenrijk. Nergens controle gehad. Ook niet bij pension. Ik ga met mijn 16-jarige skiën!

@bas8 jij hebt op nieuwsjaarsdag contact gehad met de GGD ? Tuurlijk.

*bericht bewerkt door pizzapuntpflug op 02 jan 2022 11:08

Sorry hoor, maar voor mezelf afspraak gemaakt telefonisch voor de boosterprik bij ggd gelderland zuid en meteen navraag gedaan.
Wil je bewijs? Lachwekkend zulke reacties

Waarom niet pizzapuntpflug? Veel GGD’s zijn 7 dagen van 8.00 tot 20.00 bereikbaar.

Waarom niet pizzapuntpflug? Veel GGD’s zijn 7 dagen van 8.00 tot 20.00 bereikbaar.

Hannah op 02 jan 2022 14:36

Dat is een callcenter. Het officiele standpunt is nog steeds “geen booster voor 18-minners”, ik denk dat deze uitzendkracht voor zijn/haar beurt heeft gesproken.

Ook wij zijn vandaag met onze 16 jarige in Oostenrijk aangekomen. Dubbel gevaccineerd en negatieve pcr. Nergens controle gehad. Bij het appartement en kopen skipas is QR van bovenstaande voldoende.

Antwoord van de oostenrijkse ambassade op de vraag of mijn zoon van 13 na 2 vaccinaties en pcr-test, ook nog een ninja pas nodig heeft om in oostenrijk nog eens drie keer te testen, helaas dus wel.

Exemptions for minors travelling in the company of an adult:

Up to the age of 12: No separate proof required (the adult’s proof also applies to the minor child);
Between 12 and 15 years of age: Fulfilment of the test interval of the so-called “Ninja” or “Holiday Ninja” passport, i.e. proof of two negative PCR tests and one negative antigen test within a period of five days; proof of at least the 1st personalised test (PCR or antigen test) must already be available upon entry;
Please note, also a single or double vaccinated or recovered child of this age must meet the requirements of the Holiday Ninja Pass.
Minors over the age 15 years (i.e. born before 1st September 2006): As is also the case for adults, proof of a booster vaccination + negative PCR test (max. 48 hours old) required.

Reactie verwijderd ivm verkeerd gelezen, excuus

*bericht bewerkt door Andereja op 03 jan 2022 16:27

Als ik het goed lees is het voor 16-17 jarigen weer aangepast naar alleen 2x vaccinatie + PCR?

Achtung! Kinder und Jugendliche, die nicht unter die beschriebenen Ausnahmen fallen, benötigen wie Erwachsene einen 2-G-Nachweis plus einen negativen PCR-Test oder eine Booster-Impfung bzw. 2-G plus Booster plus PCR-Test bei der Einreise aus Virusvariantengebieten. Bitte beachtet: Doppelt geimpfte Kinder im schulpflichtigen Alter benötigen in jedem Szenario einen PCR-Test.
https://www.austria.info/de/service-und-fakten/coronavirus-s…

Andereja op 03 jan 2022 16:19

Vaandaag was 2002 aan de beurt in NL. Gaan ze morgen verder met 2003-2004? Dan hebben 17-jarigen ook nog de mogelijkheid om korte termijn een booster te krijgen.

Mijn dochter zou 6 februari met haar jaarlaag naar Flachau, school moet deze week beslissen of het doorgaat. Zijn allemaal 16/17-jarigen. School gaat de gok op een tijdige booster niet nemen denk ik, er is ook nog geen kabinetsbeslissing genomen over boosters voor 12-17-jarigen. Erg jammer voor deze jongeren.

*bericht bewerkt door gerv op 04 jan 2022 11:07

Als ik het goed lees is het voor 16-17 jarigen weer aangepast naar alleen 2x vaccinatie + PCR?

Achtung! Kinder und Jugendliche, die nicht unter die beschriebenen Ausnahmen fallen, benötigen wie Erwachsene einen 2-G-Nachweis plus einen negativen PCR-Test oder eine Booster-Impfung bzw. 2-G plus Booster plus PCR-Test bei der Einreise aus Virusvariantengebieten. Bitte beachtet: Doppelt geimpfte Kinder im schulpflichtigen Alter benötigen in jedem Szenario einen PCR-Test.
https://www.austria.info/de/service-und-fakten/coronavirus-s…

Andereja op 03 jan 2022 16:19

Vaandaag was 2002 aan de beurt in NL. Gaan ze morgen verder met 2003-2004? Dan hebben 17-jarigen ook nog de mogelijkheid om korte termijn een booster te krijgen.

Skizoeker op 03 jan 2022 16:25

Jugendlich is onder de 15 jaar zeiden ze op ambassade tegen mij. Leerplicht in Oostenrijk ook schijnbaar tot die leeftijd.

En, veranderd er vooralsnog iets voor deze leeftijdsgroep ?

En, veranderd er vooralsnog iets voor deze leeftijdsgroep ?

GeJe op 06 jan 2022 16:43

Nee niets

Antwoord van de oostenrijkse ambassade op de vraag of mijn zoon van 13 na 2 vaccinaties en pcr-test, ook nog een ninja pas nodig heeft om in oostenrijk nog eens drie keer te testen, helaas dus wel.

Exemptions for minors travelling in the company of an adult:

Up to the age of 12: No separate proof required (the adult’s proof also applies to the minor child);
Between 12 and 15 years of age: Fulfilment of the test interval of the so-called “Ninja” or “Holiday Ninja” passport, i.e. proof of two negative PCR tests and one negative antigen test within a period of five days; proof of at least the 1st personalised test (PCR or antigen test) must already be available upon entry;
Please note, also a single or double vaccinated or recovered child of this age must meet the requirements of the Holiday Ninja Pass.
Minors over the age 15 years (i.e. born before 1st September 2006): As is also the case for adults, proof of a booster vaccination + negative PCR test (max. 48 hours old) required.

gerv op 03 jan 2022 13:17

Niet te moelijk doen…ik zit hier ook met 13jarige en die kreeg gewoon een skipas op haar QR (zonder booster). Gewoon de grens over knallen en als ze echt moeilijk doen kun je altijd nog voor die ninja pass gaan

null

Daar gaan we weer voor de 16-17 jarigen…. Is eindelijk booster eraf… verlagen ze weer aantal dagen geldigheid vanaf tweede vaccinatie en dochter heeft begin augustus 2e prik gehad. Grrrrrr! Voorjaarsvakantie maar gaan omboeken. 🙄

Bovenstaande geldt niet onder de 18! Op de site van montafon.at staat het volgende:
AUSNAHME: Bei Personen unter 18 Jahren ist das Impfzertifikat nach zwei Impfungen 210 Tage (also 7 Monate) lang gültig.
Zie: https://www.montafon.at/de/Service/Corona

Ik ga er ook heen en check het heel vaak…

*bericht bewerkt door Dedek op 27 jan 2022 15:30

Bovenstaande geldt niet onder de 18! Op de site van montafon.at staat het volgende:
AUSNAHME: Bei Personen unter 18 Jahren ist das Impfzertifikat nach zwei Impfungen 210 Tage (also 7 Monate) lang gültig.
Zie: https://www.montafon.at/de/Service/Corona

Ik ga er ook heen en check het heel vaak…

Dedek op 27 jan 2022 15:29

Dank! Zag later ook het nieuwsbericht hierover op deze site. Hopen dat het zo blijft!

Bovenstaande geldt niet onder de 18! Op de site van montafon.at staat het volgende:
AUSNAHME: Bei Personen unter 18 Jahren ist das Impfzertifikat nach zwei Impfungen 210 Tage (also 7 Monate) lang gültig.
*Impfnachweise über eine einfache Dosis mit Janssen reichen für einen gültigen 2G-Nachweis nicht aus.
Zie: https://www.montafon.at/de/Service/Corona

Ik ga er ook heen en check het heel vaak…

Dedek op 27 jan 2022 15:29

Als begin augustus voor 7 augustus is, dan valt je puber nog steeds buiten de boot in de week 25/2-5/3

Bovenstaande geldt niet onder de 18! Op de site van montafon.at staat het volgende:
AUSNAHME: Bei Personen unter 18 Jahren ist das Impfzertifikat nach zwei Impfungen 210 Tage (also 7 Monate) lang gültig.
*Impfnachweise über eine einfache Dosis mit Janssen reichen für einen gültigen 2G-Nachweis nicht aus.
Zie: https://www.montafon.at/de/Service/Corona

Ik ga er ook heen en check het heel vaak…

Dedek op 27 jan 2022 15:29

Als begin augustus voor 7 augustus is, dan valt je puber nog steeds buiten de boot in de week 25/2-5/3

Suuski op 27 jan 2022 15:36

9 augustus en de week ervoor hebben wij voorjaarsvakantie (Noord)… gaat net passen ;-)

Werkt perfect, heb eerst de QR codes 2e prik van mij en mijn 2 jongste dochters (1x18- en 1x 15-) geüpload, dochters beide gevaccineerd op 8 augustus, die mogen inderdaad nog net mee met carnaval, (pas vrijgegeven tot 06-03-2022, dus 5-3 laatste skidag)
Mijn pas werd geblokkeerd vanaf 31-01.
Daarna nogmaals gescand maar nu booster QR code gebruikt,
Alle passen vrijgeschakeld tot 2 mei (=einde seizoen)

*bericht bewerkt door ericelluh op 27 jan 2022 16:40

Plaats een reactie