Iemand ervaring met sneeuwkettingen BMW x1? 225/55 R17

Beste,
Ik ben op zoek naar een paar sneeuwkettingen voor een BMW x1 met 225/55 R17 banden.
Bij bmw verkopen ze er maar die zij 365euro voor een setje, dat vind ik zelf wat overdreven.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!

Ik had hetzelfde probleem maar dan voor een 205/55/ R18.
Ook maanden aan het zoeken geweest.
Uiteindelijk toch de Konig’s gekocht via tweedehands … aan de helft van de prijs, 1 jaar oud en nog niet gebruikt.
Wel checken of uw bandenmaat in het boekje staat …

Had online gelezen dat niet alle sneeuwkettingen mochten gebruikt worden op deze wagen.
Omdat er te weinig plaats zou zijn voor traditionele kettingen omdat deze de remleidingen zou kunnen beschadigen.
Dat risico neem ik liever niet.

@Ski Willems: Exact dezelfde auto en bandenmaat, makkelijk omlegbare en zelfspannende snox besteld via de ANWB. Kettingen hebben me al bij menig avontuur geholpen. Let wel op wanneer je Xdrive/achterwielaandrijving hebt dat je ze om de achterwielen legt.

*bericht bewerkt door Whatgoesup op 25 dec 2021 12:28

@Ski Willems: Exact dezelfde auto en bandenmaat, makkelijk omlegbare en zelfspannende snox besteld via de ANWB. Kettingen hebben me al bij menig avontuur geholpen. Let wel op wanneer je Xdrive/achterwielaandrijving hebt dat je ze om de achterwielen legt.

Whatgoesup op 25 dec 2021 12:27

Bedankt voor de info, het is een 18d met voorwielaandrijving, heb een nieuwe besteld een 25e 4x4 hoop de ketting ook voor deze te kunnen gebruiken ook 17" velgen, moet wel lukken zeker.

Ik kocht een paar sneeuwkettingen zoals aangegeven, in de handleiding niets te vinden over speciale sneeuwkettingen.
Gebruikt op wintersportvakantie vorige week.
Bij het afhalen van de kettingen merkte ik dat deze tegen de schokdempers schuurden gelukkig niet lang gebruikt.
Iemand anders deze ervaring gehad?

oeps

*bericht bewerkt door Ski_Willems op 15 feb 2022 11:43

Beetje late to the party, maar ik heb een setje Weissenfels 13 liggen welke ook 225/55-17 dekken. Geen idee of die wel goed voor jouw auto zijn.

Kies sneeuwkettingen met dunne schakels (9 mm) bijv. Pewag Servo 9.
Deze zijn gemaakt voor auto met weinig ruimte tussen binnenzijde wiel en de wielophanging.

Andere opties zijn RUD Centrax of Weissenfels Automatika. DIt zijn zgn. loopvlak sneeuwkettingen. Deze hebben mogelijk wat minder grip in losse sneeuw.

null

*bericht bewerkt door mmaassen op 15 feb 2022 12:32

https://www.pewag.nl/sneeuwkettingen-configurator/
Hier kan je nakijken welke kettingen van Pewag geschikt zijn.
Een snelle check lijkt te bevestigen dat enkel loopvlakkettingen mogelijk zijn.

https://www.pewag.nl/sneeuwkettingen-configurator/

Ben op 15 feb 2022 14:47

pewag servo sport
7 mm vrije ruimte.Sportief. Innovatief.
https://www.pewag.nl/shop/catalog/product/view/id/49687/#303…

Beetje late to the party, maar ik heb een setje Weissenfels 13 liggen welke ook 225/55-17 dekken. Geen idee of die wel goed voor jouw auto zijn.

HN65 op 15 feb 2022 11:59

Die had ik gebruikt de M44 13, al verkocht op 2dehands voor 60€ was na 4uur al weg.

Kies sneeuwkettingen met dunne schakels (9 mm) bijv. Pewag Servo 9.
Deze zijn gemaakt voor auto met weinig ruimte tussen binnenzijde wiel en de wielophanging.

Andere opties zijn RUD Centrax of Weissenfels Automatika. DIt zijn zgn. loopvlak sneeuwkettingen. Deze hebben mogelijk wat minder grip in losse sneeuw.

null

mmaassen op 15 feb 2022 12:31

Die dat ik gebruikt hadden 9mm schakels, ben nu op zoek naar loopvlak kettingen.
Bedankt iedereen voor jullie hulp!!

*bericht bewerkt door Ski_Willems op 16 feb 2022 09:22

Plaats een reactie