Ik kom niet in aanmerking voor een boosterprik mag ik naar Oostenrijk?

Hallo,
14 januari ga ik naar Oostenrijk sinds 25 december is er de verplichting om een boosterprik te hebben om niet in quarantaine te hoeven. Aangezien ik recent de tweede prik heb gehad (eind november) kom ik niet in aanmerking voor een boosterprik. Moet ik nu in quarantaine of niet?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 dec 2021 15:29

Ja, helaas wel.

veel gebieden bieden een booster aan lees ik. maar hoe dat kan als je in quarantaine zit weet ik niet.
ik zou informeren bij de plaatselijke VVV

*bericht bewerkt door SPAM op 25 dec 2021 15:21

veel gebieden bieden een booster aan lees ik

SPAM op 25 dec 2021 15:20

Dat klopt maar je hebt de booster (plus pcr) nodig om Oostenrijk binnen te komen, dus als ze toch staan te controleren heb je pech.

Trouwens, moet er tussen de tweede vaccinatie en booster niet minimaal 3 maanden zitten? De topic starter rest dus alleen quarantaine als hij naar Oostenrijk gaat…

Mensen worden blijkbaar steeds dommer van de vaccins…
Die booster is niets meer en minder dan een oppepper voor de antistoffen die na de laatste prik in 6 maanden al behoorlijk afneemt, terwijl natuurlijke besmetting nog steeds velen malen beter dan een vaccin!
Als je zeker binnen 4 maanden een vaccin heb gehad dan heb je helemaal geen booster nodig om goed beschermt te zijn!
Die 3de prik is geen magische omrikon firewall, het is immers nog steeds de alpha variant prik die duidelijk niet eens meer beschermt tegen de delta…
Vraag het maar aan de Portugezen hoe goed vaccineren werkt bij een zeer hoge vaccinatie graad!

Freerider op 25 dec 2021 16:05

Rustagggggg, wees nou een beetje blij met die vaccins, want zonder vaccins was het helemaal een zootje geworden.

En TS, ik zou lekker naar een ander Alpenland gaan.

Hoi Freerider,

Leuk betoog en waarschijnlijk heb je mooie bronnen. Maar het is totaal geen antwoord op de TS. Die vraagt of hij officieel in quarantaine moet zonder booster. (Antwoord: ja, helaas wel) Niet of het beter is wel of niet te boosteren of prikken. Hij wil gewoon de geldende regels weten. Los van alles wat in genoeg van onze ogen krom is.

Verder: volgens mij ben je negatief. Ik was even terug in Portugal. Waar wij in NL al aardig bergafwaarts gingen ging het in Portugal toen nog prima (3G en recente test, regelmatig gecontroleerd) Zoals je zegt nemen antistoffen na loop van tijd af… Of vaccineren helpt is inmiddels geen vraag meer. De vraag is hoe lang het effectief is. Tot zover, fijne kerst.

Enne TS: ik hoop dat er voor jou (en ook voor de recent positieven die nog geen booster mogen) een uitzondering komt!

*bericht bewerkt door Draak op 25 dec 2021 16:23

Ooo is dat de reden dat die antivaxxers het niet willen nemen. Dat ze dan onder het meetbare IQ niveau zakken? Haha!
Ja redactie dit mag weg. (Al is een beetje humor op zijn tijd ook niet gek)

Mensen worden blijkbaar steeds dommer van de vaccins…

Freerider op 25 dec 2021 16:05

Jouw verstand kan anders ook een booster gebruiken, zeurkous. 😘

Bla, bla, bla.

Ooo is dat de reden dat die antivaxxers het niet willen nemen. Dat ze dan onder het meetbare IQ niveau zakken? Haha!
Ja redactie dit mag weg. (Al is een beetje humor op zijn tijd ook niet gek)

DrPhil op 25 dec 2021 16:24

Dunning-Kruger

Het antwoord is gegeven. En dit topic, is een dubbeltopic en ontspoort. Gaat op slot.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie