Oostenrijk. Wetteksten per 25.12

Dan zou je als je alles precies op tijd zou doen nog slechts 39 dagen hebben om iets aan deze regel te
hebben. Ook zou er dan een tegenstrijdigheid in zitten, omdat de 2e prik niet ouder mag zijn dan 270 dagen,
maar die tijd heb je niet als de datum van herstel tegelijkertijd niet ouder mag zijn dan 180 dagen.

WV1001 op 26 dec 2021 00:12

Dat klopt, maar er zijn meer situaties denkbaar. Simpel gezegd de volgende drie:

  1. Hersteld, prik, prik;
  2. prik, hersteld, prik;
  3. Prik, prik, hersteld.

Situatie 1 beschrijf jij (correct).

In situatie 2 is de totale duur maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt - dat zal in de praktijk dus altijd de 180 dagen zijn). Dat kan gezien het tussentijdse herstel heel lang na de 1e prik zijn!

In situatie 3 idem: maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt)

DrPhil op 26 dec 2021 00:37

En dan vergeet je nog de varianten met de enkele Janssen prik, al had ik begrepen dat igv de booster de enkele Janssen wel als 2 prikken gezien wordt. Dit kom ik echter in die wetteksten weer niet tegen.

@DrPhil:
Hoeveel dagen na je besmetting mag je Oostenrijk in?

  • Met vaccinatiebewijs, negatieve pcr (met geluk dat je al neg. test) en herstelbewijs (Internationale QR code uit NL corona app): na 11 dagen? (Aangezien na 11 dgn je NL herstelbewijs geactiveerd wordt)
  • Met vaccinatiebewijs, Anlage H van arts: na 14 dgn? Aangezien hierop staat dat het 14 dgn is nadat je symptomen kreeg.
    Klopt dit?

Hier wintersport in het water gevallen door recente covid besmetting. Nu aan het kijken wanneer en hoe we er wel zsm in mogen.

Skieks op 26 dec 2021 08:33

Dat weet ik niet.

Dan zou je als je alles precies op tijd zou doen nog slechts 39 dagen hebben om iets aan deze regel te
hebben. Ook zou er dan een tegenstrijdigheid in zitten, omdat de 2e prik niet ouder mag zijn dan 270 dagen,
maar die tijd heb je niet als de datum van herstel tegelijkertijd niet ouder mag zijn dan 180 dagen.

WV1001 op 26 dec 2021 00:12

Dat klopt, maar er zijn meer situaties denkbaar. Simpel gezegd de volgende drie:

  1. Hersteld, prik, prik;
  2. prik, hersteld, prik;
  3. Prik, prik, hersteld.

Situatie 1 beschrijf jij (correct).

In situatie 2 is de totale duur maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt - dat zal in de praktijk dus altijd de 180 dagen zijn). Dat kan gezien het tussentijdse herstel heel lang na de 1e prik zijn!

In situatie 3 idem: maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt)

DrPhil op 26 dec 2021 00:37

Ik twijfel toch nog. Ik lees Par. 2 Abs. 1 Z 3 lit als volgt (vertaald via google):

  1. Bewijs van vaccinatie tegen COVID-19 met een vaccin vermeld in bijlage C , indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
    a. Tweede vaccinatie, waarbij dit niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn en er minimaal 14 dagen moeten zijn verstreken tussen dit en de eerste vaccinatie,
    b. 21 dagen zijn verstreken sinds vaccinatie in het geval van vaccins waarvoor slechts één vaccinatie is gepland, waarbij dit niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn,
    c. Vaccinatie, mits minimaal 21 dagen vóór de vaccinatie een positieve moleculair biologische test op SARS-CoV-2 of bewijs van neutraliserende antistoffen, waarbij de vaccinatie niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn, of
    d. verdere vaccinatie, waarbij deze niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn en tussen deze en een vaccinatie volgens letter a of c minimaal 120 dagen of een vaccinatie volgens letter b minimaal 14 dagen moeten zijn verstreken.

Je schrijft vervolgens dat:

Maar! Er is ook een gelijkstelling.
5) Liegt sowohl ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. a oder b als auch ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 4 vor, ist dies einem Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. d gleichgestellt.“

Daar wordt niet verwezen naar lit c. (maar alleen naar “lit a oder b”) en dus lijkt mij dat als je als lit c kwalificeert, je daarmee gelijk gesteld wordt aan het hebben gehad van 2 prikken en dat je daarna gewoon lit d kan toepassen (de verdere vaccinatie/booster) en dat je dan niet meer aan die 180 dagen vastzit.

Met een 19 jarige met Janssen , een 17 en 16 jarige en een man die in november nog positief getest is, is het veel te ingewikkeld geworden om naar Oostenrijk te gaan.
Wij hadden al omgeboekt naar Zwitserland maar wilden nog terug naar oostenrijk als 19 jarige en ik nog op tijd de boosters konden krijgen maar dit is te ingewikkeld. Ik snap niet meer wat een 16 en 17 jarige moet hebben en huisartsen zitten niet te wachten op het afgeven van verklaringen terwijl er een herstelbewijs in een app aanwezig is.

Ik krijg 7 januari mijn booster. En ik ga 9 januari richting Oostenrijk. Mag ik er dan al in. Is mijn booster meteen geldig. Uiteraard doe ik ook een pcr test. Ik hoor zoveel verschillende berichten.

JMW

Bedankt voor het uitzoeken! Maar weet je zeker dat dit dus ook voor de vier Virusvariantgebieden geldt?

Dan zou je als je alles precies op tijd zou doen nog slechts 39 dagen hebben om iets aan deze regel te
hebben. Ook zou er dan een tegenstrijdigheid in zitten, omdat de 2e prik niet ouder mag zijn dan 270 dagen,
maar die tijd heb je niet als de datum van herstel tegelijkertijd niet ouder mag zijn dan 180 dagen.

WV1001 op 26 dec 2021 00:12

Dat klopt, maar er zijn meer situaties denkbaar. Simpel gezegd de volgende drie:

  1. Hersteld, prik, prik;
  2. prik, hersteld, prik;
  3. Prik, prik, hersteld.

Situatie 1 beschrijf jij (correct).

In situatie 2 is de totale duur maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt - dat zal in de praktijk dus altijd de 180 dagen zijn). Dat kan gezien het tussentijdse herstel heel lang na de 1e prik zijn!

In situatie 3 idem: maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt)

DrPhil op 26 dec 2021 00:37

Ik twijfel toch nog. Ik lees Par. 2 Abs. 1 Z 3 lit als volgt (vertaald via google):

  1. Bewijs van vaccinatie tegen COVID-19 met een vaccin vermeld in bijlage C , indien aan de volgende voorwaarden is voldaan:
    a. Tweede vaccinatie, waarbij dit niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn en er minimaal 14 dagen moeten zijn verstreken tussen dit en de eerste vaccinatie,
    b. 21 dagen zijn verstreken sinds vaccinatie in het geval van vaccins waarvoor slechts één vaccinatie is gepland, waarbij dit niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn,
    c. Vaccinatie, mits minimaal 21 dagen vóór de vaccinatie een positieve moleculair biologische test op SARS-CoV-2 of bewijs van neutraliserende antistoffen, waarbij de vaccinatie niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn, of
    d. verdere vaccinatie, waarbij deze niet meer dan 270 dagen geleden mag zijn en tussen deze en een vaccinatie volgens letter a of c minimaal 120 dagen of een vaccinatie volgens letter b minimaal 14 dagen moeten zijn verstreken.

Je schrijft vervolgens dat:

Maar! Er is ook een gelijkstelling.
5) Liegt sowohl ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. a oder b als auch ein Nachweis gemäß Abs. 1 Z 4 vor, ist dies einem Nachweis gemäß Abs. 1 Z 3 lit. d gleichgestellt.“

Daar wordt niet verwezen naar lit c. (maar alleen naar “lit a oder b”) en dus lijkt mij dat als je als lit c kwalificeert, je daarmee gelijk gesteld wordt aan het hebben gehad van 2 prikken en dat je daarna gewoon lit d kan toepassen (de verdere vaccinatie/booster) en dat je dan niet meer aan die 180 dagen vastzit.

WV1001 op 26 dec 2021 09:46

Moet ik even over denken. Ik begrijp je punt. Ik ben geneigd je gelijk te geven. Dan zou het antwoord van AGES aan @Vinceg ook kloppen.

In situatie 1 (hersteld, prik, prik) zou je dan geen gelijkstelling nodig hebben omdat je voldoet aan d (booster).
Ik kan op dit moment idd niet bedenken waarom die uitleg niet juist zou zijn.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 dec 2021 10:45

Bedankt voor het uitzoeken! Maar weet je zeker dat dit dus ook voor de vier Virusvariantgebieden geldt?

Legionnaire911 op 26 dec 2021 09:59

Ja, juist.

Dan zou je als je alles precies op tijd zou doen nog slechts 39 dagen hebben om iets aan deze regel te
hebben. Ook zou er dan een tegenstrijdigheid in zitten, omdat de 2e prik niet ouder mag zijn dan 270 dagen,
maar die tijd heb je niet als de datum van herstel tegelijkertijd niet ouder mag zijn dan 180 dagen.

WV1001 op 26 dec 2021 00:12

Dat klopt, maar er zijn meer situaties denkbaar. Simpel gezegd de volgende drie:

  1. Hersteld, prik, prik;
  2. prik, hersteld, prik;
  3. Prik, prik, hersteld.

Situatie 1 beschrijf jij (correct).

In situatie 2 is de totale duur maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt - dat zal in de praktijk dus altijd de 180 dagen zijn). Dat kan gezien het tussentijdse herstel heel lang na de 1e prik zijn!

In situatie 3 idem: maximaal 270 dagen na de 2e prik (en max. 180 dagen na herstel, wie het eerst komt)

DrPhil op 26 dec 2021 00:37

En dan vergeet je nog de varianten met de enkele Janssen prik, al had ik begrepen dat igv de booster de enkele Janssen wel als 2 prikken gezien wordt. Dit kom ik echter in die wetteksten weer niet tegen.

marklit op 26 dec 2021 08:57

Juist! Hier ben ik ook naarstig naar op zoek, maar lees weinig terug in de wetgeving aangaande Jansen.

Ik heb er nog even over nagedacht, de uitleg van @WV1001 lijkt me juist. (@Vinceg)

UPDATE. Kort samengevat luidt het dan als volgt:

  • 3 prikken=booster
  • Hersteld, prik, prik=booster

Gelijkgesteld aan booster:

  • Prik, hersteld, prik
  • Prik, prik, hersteld
    In deze laatste twee gevallen mag het herstelbewijs niet ouder dan 180 dagen.

In alle gevallen sowieso PCR (of verklaring van arts bij recente besmetting).

@Vinceg
(Tag in vorige bericht werkt niet)

behalve dan dat tussen de 2 prikken minder tijd zit (moet daar niet 120 dagen tussen zitten? ).

Vinceg op 25 dec 2021 22:10

De 120 dagen heeft betrekking op de minimale tijd tussen 2e prik en de booster.
Er moet dus minimaal 4 maanden tussen 2e prik en de booster zitten.
(NB. In geval van Janssen minimaal 14 dagen.)

DrPhil op 25 dec 2021 23:50

behalve dan dat tussen de 2 prikken minder tijd zit (moet daar niet 120 dagen tussen zitten? ).

Vinceg op 25 dec 2021 22:10

De 120 dagen heeft betrekking op de minimale tijd tussen 2e prik en de booster.
Er moet dus minimaal 4 maanden tussen 2e prik en de booster zitten.
(NB. In geval van Janssen minimaal 14 dagen.)

DrPhil op 25 dec 2021 23:50

Tussen de 1e en 2e prik moet er al tenminste 120 dagen tijd zitten en tussen herstel en 1e prik moet ook nog tenminste 21 dagen zitten.

WV1001 op 26 dec 2021 00:12

Dat klopt overigens niet. Tussen 2e prik en booster moet ten minste 120 dagen zitten. Tussen 1e en 2e prik maar 14 dagen, in zoverre klopt je berekening niet.
In situatie 1 (hersteld, prik, prik) is de max. duur dus 180 dagen na herstel.

DrPhil op 26 dec 2021 01:35

De regeling mbt Janssen voor inreizen is op dit moment niet wezenlijk anders dan voor Pfizer; zij het dat de booster dan de 2e prik is.
Dus bv 1 prik Jansen +hersteld (minder dan 180 dagen) is gelijkgesteld met een booster. Voor inreizen!
NB. Janssen is per 3 januari 2022 niet meer geldig voor 2G. (Dat is iets anders dan inreizen)

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 dec 2021 11:46

behalve dan dat tussen de 2 prikken minder tijd zit (moet daar niet 120 dagen tussen zitten? ).

Vinceg op 25 dec 2021 22:10

De 120 dagen heeft betrekking op de minimale tijd tussen 2e prik en de booster.
Er moet dus minimaal 4 maanden tussen 2e prik en de booster zitten.
(NB. In geval van Janssen minimaal 14 dagen.)

DrPhil op 25 dec 2021 23:50

Dank voor uitzoekwerk!
Als ik dit goed lees, geldt het dan dat voor een 15 jarige geboren na1-9-2006 met 2 vacc. waarvan de laatste korter dan 120 dagen is geweest dit gewoon geldige toegang is tot Oostenrijk zonder quarantaine? Ze voldoet aan de plichten.

mijn zoon is op 1 en 21 november 2021 gevaccineerd met Pfizer en mag pas in NL na 120 dagen een Boosterprik halen.
Welke regels gelden hier nou voor als wij 21 januari naar Oostenrijk
willen gaan ,ik hoop dat iemand mij hier en antwoord op kan geven.
Het zou toch vreemd zijn dat als je nog een geldige 2e prik heb en niet eerder een Boosterpik mag halen je wel in Quarantaine moet.

behalve dan dat tussen de 2 prikken minder tijd zit (moet daar niet 120 dagen tussen zitten? ).

Vinceg op 25 dec 2021 22:10

De 120 dagen heeft betrekking op de minimale tijd tussen 2e prik en de booster.
Er moet dus minimaal 4 maanden tussen 2e prik en de booster zitten.
(NB. In geval van Janssen minimaal 14 dagen.)

DrPhil op 25 dec 2021 23:50

Dank voor uitzoekwerk!
Als ik dit goed lees, geldt het dan dat voor een 15 jarige geboren na1-9-2006 met 2 vacc. waarvan de laatste korter dan 120 dagen is geweest dit gewoon geldige toegang is tot Oostenrijk zonder quarantaine? Ze voldoet aan de plichten.

Ski80 op 26 dec 2021 11:38

Ik heb de discussie hier met kinderen niet gevolgd, dus dat weet ik niet.
Zo te zien lees je het aangehaalde bericht niet in de goede context. De 120 dagen is alleen de tijdsduur die tussen 2e prik en de 3e prik (of in het geval van Janssen de 2e prik) moet zitten. Meer betekenis heeft het niet.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 dec 2021 11:56

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.
Jan-W op 26 dec 2021 12:02

Op zich is het geen probleem dat de besmetting langer dan 365 dagen geleden is. In jouw geval (herstel, prik, prik) is de eis dat de (1e) prik niet langer dan 270 dagen geleden is. Daar voldoe je aan.
Je moet meen ik wel een herstelbewijs kunnen laten zien. Maar ik begreep ook uit diverse reacties dat je dat kunt afleiden uit de Internationale QR code omdat er dan bij de 1e prik staat 1/1 en bij de 2e prik 2/2. Is dat bij jou ook zo?

Tip: de vragen over kinderen kun je beter in een ander topic stellen. Er zijn al topics over.

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.
Jan-W op 26 dec 2021 12:02

Op zich is het geen probleem dat de besmetting langer dan 365 dagen geleden is. In jouw geval (herstel, prik, prik) is de eis dat de (1e) prik niet langer dan 270 dagen geleden is. Daar voldoe je aan.
Je moet meen ik wel een herstelbewijs kunnen laten zien. Maar ik begreep ook uit diverse reacties dat je dat kunt afleiden uit de Internationale QR code omdat er dan bij de 1e prik staat 1/1 en bij de 2e prik 2/2. Is dat bij jou ook zo?

DrPhil op 26 dec 2021 12:07

Ik heb ongeveer dezelfde situatie. Er staan twee QR code’s in mijn internationale check app, een met 1/1 en een met 2/2.
Misschien heb ik er overheen gelezen of het verkeerd begrepen, maar is vanuit de Oostenrijkse overheid al schriftelijk aangegeven dit voldoende is? Ik weet dat de AGAS hotline het telefonisch heeft toegezegd en dat het in de reisapp van onze overheid staat.

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.
Jan-W op 26 dec 2021 12:02

Op zich is het geen probleem dat de besmetting langer dan 365 dagen geleden is. In jouw geval (herstel, prik, prik) is de eis dat de (1e) prik niet langer dan 270 dagen geleden is. Daar voldoe je aan.
Je moet meen ik wel een herstelbewijs kunnen laten zien. Maar ik begreep ook uit diverse reacties dat je dat kunt afleiden uit de Internationale QR code omdat er dan bij de 1e prik staat 1/1 en bij de 2e prik 2/2. Is dat bij jou ook zo?

DrPhil op 26 dec 2021 12:07

Ja klopt, 1/1 en 2/2. Het herstelbewijs is te lang geleden, die kan ik er niet meer inladen. Maar ik zag in deze discussie ergens dat je daarvoor een formulier door je huisarts kan laten invullen.

DrPhil, dus met Janssen in juni en hersteld in november mag ik in januari met PCR test Oostenrijk in? Wij hebben de 15e een trip gepland, ik kom vanwege de hersteldatum niet in aanmerking voor de booster, en mijn vrouw is van 78 dus zal vermoedelijk overmorgen de afspraak mogen plannen.

Dat zou wel heel mooi zijn.

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.
Jan-W op 26 dec 2021 12:02

Op zich is het geen probleem dat de besmetting langer dan 365 dagen geleden is. In jouw geval (herstel, prik, prik) is de eis dat de (1e) prik niet langer dan 270 dagen geleden is. Daar voldoe je aan.
Je moet meen ik wel een herstelbewijs kunnen laten zien. Maar ik begreep ook uit diverse reacties dat je dat kunt afleiden uit de Internationale QR code omdat er dan bij de 1e prik staat 1/1 en bij de 2e prik 2/2. Is dat bij jou ook zo?

DrPhil op 26 dec 2021 12:07

Ja klopt, 1/1 en 2/2. Het herstelbewijs is te lang geleden, die kan ik er niet meer inladen. Maar ik zag in deze discussie ergens dat je daarvoor een formulier door je huisarts kan laten invullen.

Jan-W op 26 dec 2021 12:33

Maar bij mijn vrouw staat 1/2 en 2/2.
Er zit dus wel verschil in. 1/1 was dus de eerste rond (hersteld en 1 prik) en de 2/2 zou dan de booster zijn.

Jeetje, wat een informatie. Moet het allemaal nog eens ff goed lezen… :

  • Besmet en genezen: okt 2020
  • 1e vaccinatie: juli 2021
  • 2e vaccinatie: november 2021
    Ik ga over 2 weken, dus booster mag nog niet.
    De besmetting/genezing is langer dan 365 geleden en staat niet in de coronacheck-app.
Jan-W op 26 dec 2021 12:02

Op zich is het geen probleem dat de besmetting langer dan 365 dagen geleden is. In jouw geval (herstel, prik, prik) is de eis dat de (1e) prik niet langer dan 270 dagen geleden is. Daar voldoe je aan.
Je moet meen ik wel een herstelbewijs kunnen laten zien. Maar ik begreep ook uit diverse reacties dat je dat kunt afleiden uit de Internationale QR code omdat er dan bij de 1e prik staat 1/1 en bij de 2e prik 2/2. Is dat bij jou ook zo?

DrPhil op 26 dec 2021 12:07

Ja klopt, 1/1 en 2/2. Het herstelbewijs is te lang geleden, die kan ik er niet meer inladen. Maar ik zag in deze discussie ergens dat je daarvoor een formulier door je huisarts kan laten invullen.

Jan-W op 26 dec 2021 12:33

Je kunt idd een verklaring door je huisarts laten opstellen. Ik begreep dat je het herstelbewijs ook nog kunt raadplegen als je inlogt met je DigiD. Een poging waard. Verder: 1/1 bij je eerste prik (niet zijnde Janssen) geeft aan dat je hersteld bent.

DrPhil, dus met Janssen in juni en hersteld in november mag ik in januari met PCR test Oostenrijk in? Wij hebben de 15e een trip gepland, ik kom vanwege de hersteldatum niet in aanmerking voor de booster, en mijn vrouw is van 78 dus zal vermoedelijk overmorgen de afspraak mogen plannen.

Dat zou wel heel mooi zijn.

marklit op 26 dec 2021 12:34

Volgens de huidige regeling idd. Maar ik weet niet hoe ze na 3/1 omgaan met Janssen en hersteld.

Zojuist de AGES Corona hotline gesproken en in de laatste 90 dagen voor vertrek hersteld van Corona geldt als booster! https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859… Dit formulier laten invullen door huisarts of ggd denk ik en dan is dat je bewijs.

Kregen veel vragen hierover.

Ik heb er nog even over nagedacht, de uitleg van @WV1001 lijkt me juist. (@Vinceg)

UPDATE. Kort samengevat luidt het dan als volgt:

  • 3 prikken=booster
  • Hersteld, prik, prik=booster

Gelijkgesteld aan booster:

  • Prik, hersteld, prik
  • Prik, prik, hersteld
    In deze laatste twee gevallen mag het herstelbewijs niet ouder dan 180 dagen.

In alle gevallen sowieso PCR (of verklaring van arts bij recente besmetting).

DrPhil op 26 dec 2021 10:52

Als je de NL ambassade in Wenen, AGES en inreisformulier checkt klopt dat idd. Echter nu heeft de Oostenrijkse ambassade in NL er als extra eis bij staan dat de besmetting niet langer dan 270 dagen geleden mag zijn.

Dus zeg het maar… Die extra eis is natuurlijk raar, zeker omdat in alle situaties naar de termijn wordt gekeken van de 2e gebeurtenis (vac of genezen) en alleen in deze situatie niet. Maar goed, dat staat alleen in de FAQ vd ambassade, op alle andere plaatsen is idd rec > vac > vac voldoende als booster.

Zojuist de AGES Corona hotline gesproken en in de laatste 90 dagen voor vertrek hersteld van Corona geldt als booster! https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859… Dit formulier laten invullen door huisarts of ggd denk ik en dan is dat je bewijs.

Kregen veel vragen hierover.

EnilW1990 op 26 dec 2021 13:05

Toevallig ook gevraagd of een herstelbewijs, zoals deze in de corona check app staat, ook voldoende bewijsmateriaal is? Of moeten we allemaal onze huisarts lastigvallen om het herstelbewijs cf. Oostenrijks format in te laten vullen?

Plaats een reactie