Oostenrijk. Wetteksten per 25.12

null

Ik heb nu deze reactie van AGES gekregen.

Jan-W op 26 dec 2021 18:15

Had jij er specifiek bij gezet wanneer je je positieve test had? Ik hoor verschillende berichten over de 270 dagen termijn van de besmetting…

null

Ik heb nu deze reactie van AGES gekregen.

Jan-W op 26 dec 2021 18:15

Had jij er specifiek bij gezet wanneer je je positieve test had? Ik hoor verschillende berichten over de 270 dagen termijn van de besmetting…

Biebs op 27 dec 2021 10:46

Ja, maar dat was voor de 1e vaccinatie (okt 2020) en dan telt ie altijd mee. In de corona check app staat dan ook 1/1 bij de eerste prik (net zoals bij Janssen, maar 1 prik nodig). De tweede prik van nov 2021 telt dan als booster.

*bericht bewerkt door Jan-W op 27 dec 2021 11:26

Als ik onderstaande zo lees. telt het herstel bewijs niet als deze ouder is dan 270 dagen…

Mocht iemand anders dit (onderbouwd) kunnen weerleggen, dam hoor ik het graag.

In onze groep zijn er ook reizigers met de volgende cyclus:
31-03-2021 Genezen
01-07-2021 Pfizer 1
24-11-2021 Pfizer 2

Inreizen op 15-01-2022 = 290 dagen.

Zoals ik het nu zie is inreizen voor deze persoon niet mogelijk. En prik nummer 3 is pas mogelijk in februari.

Bron: https://www.bmeia.gv.at/nl/ambassade-van-oostenrijk/verblijf…

  1. FAQs (about recovery, booster, commuters, unvaccinated persons…).
    I am recovered and have been vaccinated 2 times:
    Entry to Austria from a virus variant area, such as the Netherlands, is possible in this case without the obligation to quarantine, if the recovery has happened not longer than 270 days ago. In this case, recovered + 2-fold vaccinated is valid as boosted. In addition to the proofs (recovery and vaccination proofs) a negative PCR test (max 48 h) must be presented. If the recovery has happened longer ago, the entry is only possible with travel registration, PCR test + mandatory quarantine (see FAQ on quarantine - Ministry of Social Affairs).

Als ik onderstaande zo lees. telt het herstel bewijs niet als deze ouder is dan 270 dagen…

Mocht iemand anders dit (onderbouwd) kunnen weerleggen, dam hoor ik het graag.

In onze groep zijn er ook reizigers met de volgende cyclus:
31-03-2021 Genezen
01-07-2021 Pfizer 1
24-11-2021 Pfizer 2

Inreizen op 15-01-2022 = 290 dagen.

Zoals ik het nu zie is inreizen voor deze persoon niet mogelijk. En prik nummer 3 is pas mogelijk in februari.

Bron: https://www.bmeia.gv.at/nl/ambassade-van-oostenrijk/verblijf…

  1. FAQs (about recovery, booster, commuters, unvaccinated persons…).
    I am recovered and have been vaccinated 2 times:
    Entry to Austria from a virus variant area, such as the Netherlands, is possible in this case without the obligation to quarantine, if the recovery has happened not longer than 270 days ago. In this case, recovered + 2-fold vaccinated is valid as boosted. In addition to the proofs (recovery and vaccination proofs) a negative PCR test (max 48 h) must be presented. If the recovery has happened longer ago, the entry is only possible with travel registration, PCR test + mandatory quarantine (see FAQ on quarantine - Ministry of Social Affairs).
MarsMuziek op 27 dec 2021 12:32

Die 270 dagen geldt niet bij de volgorde hersteld - gevaccineerd - gevaccineerd. Anders kan het herstelbewijs bijna altijd de prullenbak in.

@Batmuts,

Kan je dit met een bron onderbouwen die ik eventueel bij een controle kan laten zien?

Ik wil je graag geloven (immers in ons voordeel) maar wil het graag ook zwart op wit hebben. Zoals ik het nu lees op mijn eerder beschreven bron geldt dit dus wel bij een volgorde herstel prik prik. Dit aangezien ze ook een optie hebben welke 2 keer geprikt en daarna genezen is. Ze maken daarin naar mijn mening dus duidelijk een onderscheidt.

Was het niet zo dat de “booster” eigenlijk op zich niet verplicht was, maar enkel dat de laatste vaccinatie max X maanden oud is, of is dit met de laatste “wetten” achterhaald?
Het aantal prikken is in dit geval ondergeschikt aan de tijdsfactor (+ minimum 2 prikken hebben).

Glide on!

@Batmuts,

Kan je dit met een bron onderbouwen die ik eventueel bij een controle kan laten zien?

Ik wil je graag geloven (immers in ons voordeel) maar wil het graag ook zwart op wit hebben. Zoals ik het nu lees op mijn eerder beschreven bron geldt dit dus wel bij een volgorde herstel prik prik. Dit aangezien ze ook een optie hebben welke 2 keer geprikt en daarna genezen is. Ze maken daarin naar mijn mening dus duidelijk een onderscheidt.

MarsMuziek op 27 dec 2021 13:06

Genezen / herstelbewijs --> minimaal 21 dagen tot eerste vaccinatie
Boosterprik:

Minstens 120 dagen (tussen tweede en derde prik) als het de derde prik is
Minstens 14 dagen (tussen eerste en tweede prik) na herstel van corona, minstens 21 dagen voor eerste vaccinatie.

In de laatste situatie mag de vaccinatie niet ouder zijn dan 270 dagen (zoals voorheen ook gold).

Dit volgt uit paragraaf 2, artikel 3, lid a t/m d. op de website: https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=Bundes….

gerelateerde vraag:
Ik ben vorige zomer 2x gevaccineerd met Pfizer (eind juli) en heb in november een coronabesmetting gehad waardoor het nu zinloos is om een PCR test af te nemen (zal met grote waarschijnlijkheid een positief resultaat geven zonder dat ik besmettelijk ben).

Zou ik voor een reis naar Oostenrijk nu eerst toch nog een PCR moeten laten afnemen en dit dat achteraf laten verklaren door een arts via formulier H of zou ik gewoon rechtstreeks een formulier H kunnen laten invullen zonder tijd te verspillen om naar een testcentrum te rijden?

Glide on!

Bedankt voor de nuttige tips. Mijn situatie is als volgt:

  • Corona gehad in augustus 2020.
  • Eerste vaccinatie juni 2021.
  • Twee vaccinatie 15 december 2021.

Als ik het goed begrijp hoef ik dus niet in quarantaine. Maar waar kan ik het formulier in Duits of Engels vinden dat ik hersteld ben van Covid?

De GGD en Nederland Wereldwijd geven aan dat zij enkel een mail in het Nederlands kunnen aanleveren.

Toch heb ik nog een vraag die ik nergens kan vinden, ben al dagen aan het zoeken maar wordt door zovele berichten ook niet wijzer… dus misschien gemist…

Ik heb twee vaccinaties gehad, in oktober en de laatste dus pas december. Geen corona gehad.

Een booster krijg ik dus niet voor de wintersport van 23 januari want moet 3 maanden tussen zitten… is dit nou wel of geen quarantaine en waar kan ik dat vinden? Als ik in. De grunerpas kijk heb ik gewoon twee groene vinkjes bij inrijden en horeca…

Ik ben dus de enige in de gehele groep bij ons zonder booster… wat nu? Is dit genoeg?

Bedankt voor de nuttige tips. Mijn situatie is als volgt:

  • Corona gehad in augustus 2020.
  • Eerste vaccinatie juni 2021.
  • Twee vaccinatie 15 december 2021.

Als ik het goed begrijp hoef ik dus niet in quarantaine. Maar waar kan ik het formulier in Duits of Engels vinden dat ik hersteld ben van Covid?

De GGD en Nederland Wereldwijd geven aan dat zij enkel een mail in het Nederlands kunnen aanleveren.

Soldenboarder op 27 dec 2021 13:24

Voor een herstelbewijs (aangezien dit na 180 dagen verdwijnt uit de internationale QR-code kun je bijgevoegd formulier gebruiken) https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240105…

Voor jouw geval (recent corona en bewijs dat je “veilig” kunt reizen) geldt de volgende bijlage: https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…

Geen booster = quarantaine :-(

Toch heb ik nog een vraag die ik nergens kan vinden, ben al dagen aan het zoeken maar wordt door zovele berichten ook niet wijzer… dus misschien gemist…

Ik heb twee vaccinaties gehad, in oktober en de laatste dus pas december. Geen corona gehad.

Een booster krijg ik dus niet voor de wintersport van 23 januari want moet 3 maanden tussen zitten… is dit nou wel of geen quarantaine en waar kan ik dat vinden? Als ik in. De grunerpas kijk heb ik gewoon twee groene vinkjes bij inrijden en horeca…

Ik ben dus de enige in de gehele groep bij ons zonder booster… wat nu? Is dit genoeg?

Evelien2 op 27 dec 2021 13:27

Zonder herstelbewijs geldt bij 2 vaccinaties helaas geen boosterbewijs.

Bedankt voor de nuttige tips. Mijn situatie is als volgt:

  • Corona gehad in augustus 2020.
  • Eerste vaccinatie juni 2021.
  • Twee vaccinatie 15 december 2021.

Als ik het goed begrijp hoef ik dus niet in quarantaine. Maar waar kan ik het formulier in Duits of Engels vinden dat ik hersteld ben van Covid?

De GGD en Nederland Wereldwijd geven aan dat zij enkel een mail in het Nederlands kunnen aanleveren.

Soldenboarder op 27 dec 2021 13:24

Voor een herstelbewijs (aangezien dit na 180 dagen verdwijnt uit de internationale QR-code kun je bijgevoegd formulier gebruiken) https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240105…

Voor jouw geval (recent corona en bewijs dat je “veilig” kunt reizen) geldt de volgende bijlage: https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236859…

BatMuts op 27 dec 2021 13:28

Het gezeik is wel dat artsen in Nederland dit niet invullen, of hebben jullie een andere manier?

Ter info: voor de mensen die twijfelen over de 270 dagen zoals deze omschreven worden bij de volgorde genezen, prik, prik. Hierbij mijn mailwisseling met AGES om dit te verduidelijken:

Vraag:

Vielen Dank für ihre Antwort.

Bei personen die genesen und 2 x geimpft sind, Gelten die 270 Tage ab dem Moment der genesung oder ab dem Moment der zweiten Impfung?

Mit freundlichen Grüßen

Antwoord:
ab der 2. Impfung.

Mit freundlichen Grüßen
Ihr AGES Anfragenmanagement

Conclusie, bij de volgorde genezen, prik, mag de laatste prik niet ouder zijn dan 270 dagen.

gerelateerde vraag:
Ik ben vorige zomer 2x gevaccineerd met Pfizer (eind juli) en heb in november een coronabesmetting gehad waardoor het nu zinloos is om een PCR test af te nemen (zal met grote waarschijnlijkheid een positief resultaat geven zonder dat ik besmettelijk ben).

Zou ik voor een reis naar Oostenrijk nu eerst toch nog een PCR moeten laten afnemen en dit dat achteraf laten verklaren door een arts via formulier H of zou ik gewoon rechtstreeks een formulier H kunnen laten invullen zonder tijd te verspillen om naar een testcentrum te rijden?

Vivace op 27 dec 2021 13:13

Ik had de vraag ook ineens naar het consulaat in Brussel gestuurd.
Hun Antwoord:

Dear Mr …

Thank you very much for your inquiry.
New rules entered into force on 25 December: if you are fully vaccinated and if you have recently recovered from a COVID infection (proof is required), then this counts from a legal point of view as having received a Booster-shot. No further PCR tests required.

Otherwise, you can also provide a medical certificate (Anlage H / I (in English)).

For further information please visit our website

With kind regards,

Andreas …

Austrian Embassy Brussels

Blijkbaar zou ik (als Belg in deze specifieke situatie) formulier H niet nodig hebben en ook geen PCR test moeten voorleggen.
Mijn herstelcertificaat (met datum) zit wel in mijn Belgische Corona-Safe-app moest men ernaar vragen.

Glide on!

Plaats een reactie