GGD: haal geen booster over de grens, probleem bij de registratie in de app

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2140007287/ggd-haal-geen-boo…

UTRECHT - De GGD adviseert met klem geen boosterprikken over de grens te halen. Dit kan problemen opleveren bij de registratie in de CoronaCheck-app, zegt een woordvoerster van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.

Mensen die in Duitsland een oppepprik halen, zien dat niet terug bij het vaccinatiebewijs in hun CoronaCheck-app. Ze kunnen achteraf via een registratie in Nederland alleen een papieren coronatoegangsbewijs (CTB) krijgen. Ze krijgen geen Digitaal Corona Certificaat om mee te kunnen reizen. Dat laatste is de verantwoordelijkheid van het Europese land waar mensen de booster halen, zegt de woordvoerster van de koepelorganisatie.

„Om teleurstellingen te voorkomen adviseren we mensen zich in Nederland te laten prikken”, aldus de zegsvrouw. „Het zetten van de boosters gaat nu ontzettend snel in Nederland, levert achteraf geen problemen op en is het meteen goed geregistreerd in CoronaCheck-app.”

Wie zich in Nederland laat prikken, krijgt zowel een nationaal als een internationaal geldige QR-code in de CoronaCheck-app. De boosterprik kan worden gehaald vanaf drie maanden na de laatste vaccinatie of drie maanden na herstel van corona. Het is de bedoeling dat alle volwassenen die dat willen voor het einde van januari een boosterprik hebben kunnen krijgen.

Het is natuurlijk een gok; als je in de 20 bent en zaterdag 2 januari op vakantie gaat is het de vraag of je op tijd geprikt wordt, veertigers en vijftigers kunnen vaak nog deze week geprikt worden. Op dit moment zit het tempo bij de GGD er goed in! 👍

Wat een onzin, natuurlijk moet dit kunnen. De Nl overheid loopt enorm achter met boosteren en burgers gaan zelf op zoek naar een oplossing. Zegt die zelfde overheid vervolgens: zoek het nog maar eens uit. Faal op faal op faal.

Ik haal de volgende booster wel over twee maanden. Dan loop ik weer in de pas. Even een maandje geen QR code kom ik wel overheen. Met een papieren bewijs kom ik nog wel een cafe of restaurant in. De internationale QR code staat trouwens wel in mijn Franse App die het in Oostenrijk ook doet.

*bericht bewerkt door JaapD op 26 dec 2021 20:52

Stuitende arrogantie van de Nederlandse overheid…. Alsof de CoronaCheck app de enige is die een qr code kan inladen… je oude codes (twee prikken) blijven gewoon staan en de boosterprik kun je uploaden in een andere app. Werkt prima. Slaat nergens op dit bericht. Nederland is het enige land dat zo loopt te kloten met deze registratie.

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

*bericht bewerkt door rmgb op 26 dec 2021 21:10

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

rmgb op 26 dec 2021 21:07

Je had het niet beter kunnen verwoorden, vind het echt kwalijk worden….

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

rmgb op 26 dec 2021 21:07

Je had het niet beter kunnen verwoorden, vind het echt kwalijk worden….

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 21:19

Ggd wil graag alleenrecht houden van prikken en registratie .
Het maakt het systeem log , en werkt voor velen tegen.

Ze dragen ook niet bij aan oplossingen als daarom wordt gevraagd.

Nee, ze maken het zelfs alleen maar moeilijker voor de burgers.

Heel naar .

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

rmgb op 26 dec 2021 21:07

Krijgt de ggd soms per prik betaald? Ze willen niet dat huisartsen prikken, ze willen niet dat je over de grens spuit haalt……

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

rmgb op 26 dec 2021 21:07

Krijgt de ggd soms per prik betaald? Ze willen niet dat huisartsen prikken, ze willen niet dat je over de grens spuit haalt……

rmgb op 26 dec 2021 21:42

Zou me niks verbazen

How about eerst naar jezelf te kijken als ggd en de app verbeteren ipv misplaatste registratiedwang boven gezondheid en vrij verkeer van personen te plaatsen ?!

Hebben de heren net Hart van Nederland gezien? Hele rij met Nederlanders waarvan velen enkele honderden km. hadden gereden zonder prik weggestuurd. Adres en verzekering in Duitsland verplicht.

Hen48

Hebben de heren net Hart van Nederland gezien? Hele rij met Nederlanders waarvan velen enkele honderden km. hadden gereden zonder prik weggestuurd. Adres en verzekering in Duitsland verplicht.

Hulst op 26 dec 2021 23:00

Dit stukje bedoel je… https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/ggd-boosters-bui…

Hopen dat er in Duitsland toch nog andere plaatsen zijn in Duitsland waar je als Nederlander wel je booster kunt halen…en anders Frankrijk proberen.

In Aken ging het vanochtend prima… En dat van die app is ook geen probleem, want in de Duitse app krijg je een internationale QR-code die meteen werkt.

Covid-warn-app werkt prima. Daar kun je je Nederlandse QR codes in inscannen en je Duitse QR code (die je na prik bij Duitse apotheek kunt halen) aan toevoegen.

Lijkt wel of in Nederland de app en QR belangrijker zijn dan de prik zelf.

rmgb op 26 dec 2021 21:07

Krijgt de ggd soms per prik betaald? Ze willen niet dat huisartsen prikken, ze willen niet dat je over de grens spuit haalt……

rmgb op 26 dec 2021 21:42

Is het de GGD of is het de overheid en het protest van iedereen inzake privacy?
De GGD heeft de taak gekregen de vaccinatie te regelen en te registreren maar ook e privacy te waarborgen. 1 ding daarvan is dat niet zomaar alle data gedeeld mag worden, ook niet met je huisarts (je moet niet voor niks iedere keer toestemming geven of je data gedeeld mag worden met je huisarts.
Hierdoor kan de GGD geen toestemming geven aan huisartsen om de vaccinatie te registreren en moet alles wat buiten de ggd om gedaan wordt met de hand ingevoerd worden.
En daarvoor hebben ze gewoon het personeel niet.

Stuitende arrogantie van de Nederlandse overheid…. Alsof de CoronaCheck app de enige is die een qr code kan inladen… je oude codes (twee prikken) blijven gewoon staan en de boosterprik kun je uploaden in een andere app. Werkt prima. Slaat nergens op dit bericht. Nederland is het enige land dat zo loopt te kloten met deze registratie.

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 21:05

maar kan ik die apps ook allemaal uitlezen. Ik ben als horeca verantwoordelijk voor toegangscontrole en heb daarvoor de app van onze overheid als tool gekregen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik bij iedere klant een andere app moet openen om zijn/haar QR te checken (want dat werkt fraude natuurlijk ook in de hand) want bij slechte controle ben ik wel de klos

Ik heb een uur geleden samen met mijn vrouw in de eigen regio de boosterprik gehad. Keurig verzorgd door een militair. Vakwerk. Mijn zoon van 45 heeft inmiddels een afspraak staan voor 4 januari a.s. Het gaat dus best snel. Hopelijk voor velen nog hoop in bange dagen.

Hen48

Stuitende arrogantie van de Nederlandse overheid…. Alsof de CoronaCheck app de enige is die een qr code kan inladen… je oude codes (twee prikken) blijven gewoon staan en de boosterprik kun je uploaden in een andere app. Werkt prima. Slaat nergens op dit bericht. Nederland is het enige land dat zo loopt te kloten met deze registratie.

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 21:05

maar kan ik die apps ook allemaal uitlezen. Ik ben als horeca verantwoordelijk voor toegangscontrole en heb daarvoor de app van onze overheid als tool gekregen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik bij iedere klant een andere app moet openen om zijn/haar QR te checken (want dat werkt fraude natuurlijk ook in de hand) want bij slechte controle ben ik wel de klos

Togi op 27 dec 2021 13:41

Ja hoor, net uitgeprobeerd. Met de Nederlandse Corona scan kan je de Franse en de Duitse Corona-app uitlezen. Er staat netjes controleer de gegevens (voorletter, achternaamletter en geboortedatum) met in ons geval, een Duits vlaggetje eronder. Hoe zou je het anders met toeristen doen in de zomer? De Duitsers en de Fransen mogen niet uit eten, want ze hebben de ‘verkeerde’ Corona App? Inroep met mijn Franse Tous COVID App wel ‘Bonjour’ 😀.

Stuitende arrogantie van de Nederlandse overheid…. Alsof de CoronaCheck app de enige is die een qr code kan inladen… je oude codes (twee prikken) blijven gewoon staan en de boosterprik kun je uploaden in een andere app. Werkt prima. Slaat nergens op dit bericht. Nederland is het enige land dat zo loopt te kloten met deze registratie.

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 21:05

Wat stuitend is zijn mensen die denken dat het primair de taak is van de ggd om eenieder te voorzien van een ogenblikkelijke individuele registratie van buitenlandse vaccinaties.
Als je zelf naar het buitenland bent gegaan voor een booster, dan moet je de oplossing qua app ook maar zelf regelen. Lijkt me volkomen logisch en is ook niet heel lastig om dat ook zelf te regelen.

Stuitende arrogantie van de Nederlandse overheid…. Alsof de CoronaCheck app de enige is die een qr code kan inladen… je oude codes (twee prikken) blijven gewoon staan en de boosterprik kun je uploaden in een andere app. Werkt prima. Slaat nergens op dit bericht. Nederland is het enige land dat zo loopt te kloten met deze registratie.

Mayrhofen33 op 26 dec 2021 21:05

Wat stuitend is zijn mensen die denken dat het primair de taak is van de ggd om eenieder te voorzien van een ogenblikkelijke individuele registratie van buitenlandse vaccinaties.
Als je zelf naar het buitenland bent gegaan voor een booster, dan moet je de oplossing qua app ook maar zelf regelen. Lijkt me volkomen logisch en is ook niet heel lastig om dat ook zelf te regelen.

Hessel op 27 dec 2021 14:57

Maar er hoeft helemaal niets geregeld te worden. De Duitse Warn Appen de Franse Tous COVID App werken beiden in Nederland en de rest van Europa. Er hoeft niets ingelezen te worden in de Nederlandse Corona App. Ik begrijp niet waarom hier zo lastig over gedaan moet worden of ‘gewaarschuwd’. Het interesseert niemand welke app je laat zien, als je maar laat zien dat je QRcode in orde is voor wat jij wilt doen.

kent iemand ieman die in Oostenrijk is geweest en hoe de controle werkt?
Werkt die Corona warn (Duitse app) daar?

Plaats een reactie