Skischool Kaprun of Zell am See

Hallo,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de kinderen op skivakantie, we verblijven in Kaprun. Ik vroeg me af, kan ik beter in Kaprun or Zell am See voor een skischool voor de kids zoeken? En heeft iemand aanbevelingen voor een leuke skischool voor kids in de voorjaarsvakantie?

Dat hangt erg af van het niveau van je kinderen en je eigen wensen.

In Kaprun heb je de Lechnerberg, een beginnersgebied in het dorp zelf. Ideaal als je net leert skiën, maar verder is er weinig te doen. Als je zelf ook meters wil maken, maar ook je kids wil halen en brengen, dan is deze locatie totaal ongeschikt.

Als je kinderen wat verder zijn (of als er geen sneeuw ligt in het dorp), dan kun je naar de Maiskogel, waar je wat meer mogelijkheden hebt. De liftverbinding naar het Gletschergebied was er nog niet tijdens mijn bezoek, maar ik verwacht niet dat je makkelijk heen en weer kan tijdens lestijden.

Wat dat betreft is Zell am See wat makkelijker als je zelf ook meters wil maken. Wij zaten destijds ook in Kaprun en zijn een paar dagen met de skibus heen en weer gegaan, maar net de auto kan natuurlijk ook. Hier zijn pistes van verschillend niveau, terwijl je makkelijk snel terug bent bij de leslocatie.

Staat je bestemming trouwens al vast? Anders zou ik nog even verder kijken naar een ander gebied

*bericht bewerkt door SleeVanEee op 27 dec 2021 13:01

Hey, bedankt voor je reactie. Bestemming staat nog niet vast, heb flexiblitieit. Je adviseert een ander gebied om het 1 en ander te combineren wbt kinderen en zelf ook lekker meters maken? Heb ook naar Wildkaiser Brixental gekeken, betere optie?

Dat gebied kent ik persoonlijk niet, maar als ik naar de kaart kijk lijkt het mij een betere optie (wel afhankelijk van welke plaats je kiest).

Staar je trouwens niet blind op de beschikbare ski-kilometers in een gebied. Als je echt zelf veel meters wil maken, kun je beter opa en oma meenemen die voor de kinderen zorgen. Moet of wil je zelf je kids wegbrengen en ophalen (denk ook aan de lunchpauze) kun je beter naar een wat kleiner, compacter gebied gaan. In dat geval zou ik de Wildkogel arena aanraden, maar er zijn zat mogelijkheden. Succes!

Plaats een reactie