Herstelbewijs voor Oostenrijk

in Januarie hopen wij naar Oostenrijk te gaan voor een Wintersport.

Binnen onze groep heeft 1 persoon de combinatie genezen prik prik.

Echter is het internationale herstelbewijs max 180 dagen geldig en kan deze nu dus ook niet meer opgehaald worden in de QR app.

Wie weet op welke wijze ik dit nu aantoonbaar kan maken.

GGD gebeld, die verwijzen naar coronatest.nl voor de uitslag, alleen voldoet deze uitslag niet aan de eisen (er staan geen persoonsgegevens in de uitslagbrief).

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 jan 2022 11:42

Inloggen op coronacheck.nl. Hier kun je het herstelbewijs wel nog aanmaken, alleen komt deze niet meer op de coronacheck app. Wel kun je daar een print-screen van maken waarbij de naam, geboortedatum, type test, testdatum en testuitslag worden weergegeven.

Dit is wat we dan te zien krijgen. Dus ook geen mogelijkheid om daarbinnen je uitslag op te halen?

null

Dit is wat we dan te zien krijgen. Dus ook geen mogelijkheid om daarbinnen je uitslag op te halen?

null

MarsMuziek op 27 dec 2021 15:07

Van wanneer is de positieve uitslag? Indien deze het afgelopen jaar is geweest, is deze sowieso nog zichtbaar in het Nederlandse QR-code en hierop zijn ook de details zichtbaar van de positieve test.

Daarnaast is het te controleren door het feit dat er bij een Pvizer of Moderna vaccin bij de eerste vaccinatie 1/1 staat. Dit laat zien dat je (voor de boosterprik) volledig gevaccineerd was doordat je besmet bent geweest. Een fysiek bewijs is derhalve in principe niet noodzakelijk!

@MarsMuziek even je huisarts vragen om een engels briefje te schrijven. Met de NAW gegevens, geboortedatum en datum van PCR test dat die positief was. Die lekker meenemen en klaar.

https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40240105…

Dit formulierkun je laten invullen door je huisarts. Maar ik lees op het forum dat niet elke huisarts hieraan meewerkt…

*bericht bewerkt door BatMuts op 27 dec 2021 15:20

De uitslag is van maart 2021.

Waar zie je binnen de NL herstelbewijzen die benodigde gegevens staan? Ik zie alleen de volgende gegevens:

Gegevens
Initialen:
Geboortedag:
Geldig vanaf:
Geldig tot:

Ik mis onder andere de uitslag, maar ook dat het een PCR test betrof etc. Dit is volgens mij wel een vereiste.

De uitslag is van maart 2021.

Waar zie je binnen de NL herstelbewijzen die benodigde gegevens staan? Ik zie alleen de volgende gegevens:

Gegevens
Initialen:
Geboortedag:
Geldig vanaf:
Geldig tot:

Ik mis onder andere de uitslag, maar ook dat het een PCR test betrof etc. Dit is volgens mij wel een vereiste.

MarsMuziek op 27 dec 2021 15:23

Hier inloggen met DIGID, vragen om een herstelbewijs en daarna op details klikken. Daarna een Print-Screen en de benodigde informatie kun je uitprinten :)
https://coronacheck.nl/nl/print/

*bericht bewerkt door BatMuts op 27 dec 2021 15:32

Hier inloggen met DIGID, vragen om een herstelbewijs en daarna op details klikken. Daarna een Print-Screen en de benodigde informatie kun je uitprinten :)
https://coronacheck.nl/nl/print/

BatMuts op 27 dec 2021 15:30

Mijn dank is groot!

mijn situatie is, ik (geboosterd), 17 jarige dochter niet en heeft sinds 25 dec Covid (wel 2 maal gevacineerd). wij hebben geboekt om op 1 jan 2022 naar Oostenrijk te gaan, alwaar oudste dochter als skilerares werkt. Ervan uitgaande dat 17 jarige wel een booster nodig heeft en ervan uitgaande dat ze 31 dec een negative PCR test doet, kunnen wij dan op 1 jan op een of andere wijze een herstelbewijs uitprinten? Ik weet dat herstelbewijs pas 11 dagen na besmetting geldig is, maar begrijp dat je het wel eerder zou kunnen uitprinten?

Barbara

@dorinefraai@hotmail.com houd er rekening mee dat tot zes weken na je besmetting de PCR test nog positief kan zijn. En een booster komt ze nu niet voor in aanmerking nog.

*bericht bewerkt door Elly3 op 27 dec 2021 20:18

Dienten Die Alte schule

mijn situatie is, ik (geboosterd), 17 jarige dochter niet en heeft sinds 25 dec Covid (wel 2 maal gevacineerd). wij hebben geboekt om op 1 jan 2022 naar Oostenrijk te gaan, alwaar oudste dochter als skilerares werkt. Ervan uitgaande dat 17 jarige wel een booster nodig heeft en ervan uitgaande dat ze 31 dec een negative PCR test doet, kunnen wij dan op 1 jan op een of andere wijze een herstelbewijs uitprinten? Ik weet dat herstelbewijs pas 11 dagen na besmetting geldig is, maar begrijp dat je het wel eerder zou kunnen uitprinten?

dorinefraai@hotmail.com op 27 dec 2021 18:09

Helaas gaat dat niet, denk ik.
Op deze pagina kan je meer uitleg vinden: https://www.bmeia.gv.at/oeb-den-haag/aufenthalt-in-oesterrei…
In jouw geval zou ik dan kijken naar Formular H/I ( https://www.ris.bka.gv.at/Dokumente/Bundesnormen/NOR40236858… ), omdat je dochter zeer waarschijnlijk nog positief zal testen. In die verklaring staat echter dat de patiënt 14 dagen hersteld is en 48u symptoom vrij is, maar door de korte periode nog positief kan testen.

Je kan via Facebook wel een bericht sturen naar het “Gesundheitsministerium”, daar krijg je waarschijnlijk binnen 48u reactie (mail heb ik zelf al geprobeerd, maar die beantwoorden ze niet).

Overigens, een besmetting (in welke volgorde dan ook) word momenteel ook meegeteld als booster. Hier heb ik zelf ook contact over gehad ivm 2de vaccinatie in augustus en positieve test in november.

*bericht bewerkt door milannieubuur op 30 dec 2021 07:09

Als ze pas de 25e positief getest is, geldt ze pas op 9 januari als genezen. Ze is nu mogelijk nog besmettelijk en zou ook in Nederland nog minimaal tot 2 januari binnen moeten zitten, dus zij kan op 1 januari nergens heen. (En jullie ook niet als ze thuiis woont, quarantaine geldt ook voor gevaccineerde huisgenoten).

Bedankt voor de reacties en tips. De GGD heeft haar zelf verteld dat zij op 31 dec uit quarantaine mag, nu zei ws de 24e of zelfs al eerder besmet was. We weten namelijk wie haar besmet heeft en wanneer. Ze is nu klachtenvrij en zelftest is negatief. Morgen gaat ze weer een GGD test doen en een commerciële test ivm reiscertificaat

Barbara

@marsmuziek

Ik zit met het zelfde “probleem”, vervelend dat het niet duidelijker in de app staat… Weet iemand toevallig met welke app ze scannen aan de grens? Dan kan ik dit testen.
Ik ben:

Mei 2021: genezen
Juni 2021: 1e vaccinatie
December 2021: 2e vaccinatie

Ik zou het graag willen testen met de juiste app, bij CoronaCheck krijg ik slechts ietwat vage antwoorden.

Thx alvast!

@marsmuziek

Ik zit met het zelfde “probleem”, vervelend dat het niet duidelijker in de app staat… Weet iemand toevallig met welke app ze scannen aan de grens? Dan kan ik dit testen.
Ik ben:

Mei 2021: genezen
Juni 2021: 1e vaccinatie
December 2021: 2e vaccinatie

Ik zou het graag willen testen met de juiste app, bij CoronaCheck krijg ik slechts ietwat vage antwoorden.

Thx alvast!

ivohers op 03 jan 2022 21:11

Jij voldoet en hoeft niet in quarantaine.

@BatMuts

Bedankt! Dit kunnen zij zien aan de QR code? Aangezien herstel niet meer in de internationale qr code staat na 180 dagen.

Thx!

@BatMuts

Bedankt! Dit kunnen zij zien aan de QR code? Aangezien herstel niet meer in de internationale qr code staat na 180 dagen.

Thx!

ivohers op 03 jan 2022 21:57

Ik zit zelf in dezelfde situatie. Heb voor de zekerheid wel de beschikbare gegevens van de PCR-test in de Nederlandse versie van de QR code uitgeprint. €”hier staat de testdatum, uitslag en het soort test opgenoemd. Maar officieel is dit niet noodzakelijk.

@marsmuziek

Ik zit met het zelfde “probleem”, vervelend dat het niet duidelijker in de app staat… Weet iemand toevallig met welke app ze scannen aan de grens? Dan kan ik dit testen.
Ik ben:

Mei 2021: genezen
Juni 2021: 1e vaccinatie
December 2021: 2e vaccinatie

Ik zou het graag willen testen met de juiste app, bij CoronaCheck krijg ik slechts ietwat vage antwoorden.

Thx alvast!

ivohers op 03 jan 2022 21:11

Jij voldoet en hoeft niet in quarantaine.

BatMuts op 03 jan 2022 21:50

hoe weet je dat zo zeker? Ik heb hetzelfde. Maar geen herstelbewijs.
Inloggen bij de print-link hierboven laat de positieve test zien. Dan zeg ik maak papieren versie en… BAM

We kunnen geen bewijs maken
Op dit moment kunnen we geen bewijs maken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kijk voor meer informatie op de Wegwijzer.

@marsmuziek

Ik zit met het zelfde “probleem”, vervelend dat het niet duidelijker in de app staat… Weet iemand toevallig met welke app ze scannen aan de grens? Dan kan ik dit testen.
Ik ben:

Mei 2021: genezen
Juni 2021: 1e vaccinatie
December 2021: 2e vaccinatie

Ik zou het graag willen testen met de juiste app, bij CoronaCheck krijg ik slechts ietwat vage antwoorden.

Thx alvast!

ivohers op 03 jan 2022 21:11

Jij voldoet en hoeft niet in quarantaine.

BatMuts op 03 jan 2022 21:50

hoe weet je dat zo zeker? Ik heb hetzelfde. Maar geen herstelbewijs.
Inloggen bij de print-link hierboven laat de positieve test zien. Dan zeg ik maak papieren versie en… BAM

We kunnen geen bewijs maken
Op dit moment kunnen we geen bewijs maken. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Kijk voor meer informatie op de Wegwijzer.

jazzper op 03 jan 2022 22:52

Op Nederland wereldwijd en de Oostenrijkse Ambassade staat vermeld dat het herstelbewijs niet noodzakelijk is als je de volgorde hersteld + 2 vaccinaties hebt of de volgorde vaccinatie - herstel - vaccinatie.

Maar voor de zekerheid de details uitprinten kan nooit kwaad. Dat is echter voor de zekerheid een níet noodzakelijk!

*bericht bewerkt door BatMuts op 03 jan 2022 22:59

Hallo,

Ik heb hetzelfde 2-4-21 positief, 13-6 vaccinatie en 10-11 vaccinatie.
Ik heb bij de LOKALE GGD een BPU (Bewijs Positieve Uitslag) in het Engels opgevraagd, ze deden in eerste instantie moeilijk maar uit eindelijk kreeg ik een mailadres, daar naartoe gemaild en ik kreeg mijn BPU enkele dagen later.

Succes.

Hallo,

Ik heb hetzelfde 2-4-21 positief, 13-6 vaccinatie en 10-11 vaccinatie.
Ik heb bij de LOKALE GGD een BPU (Bewijs Positieve Uitslag) in het Engels opgevraagd, ze deden in eerste instantie moeilijk maar uit eindelijk kreeg ik een mailadres, daar naartoe gemaild en ik kreeg mijn BPU enkele dagen later.

Succes.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:14

Bedoelt u in uw eigen woonplaats? Of de provincie?

Ivohers > > Hallo,

Ik heb hetzelfde 2-4-21 positief, 13-6 vaccinatie en 10-11 vaccinatie.
Ik heb bij de LOKALE GGD een BPU (Bewijs Positieve Uitslag) in het Engels opgevraagd, ze deden in eerste instantie moeilijk maar uit eindelijk kreeg ik een mailadres, daar naartoe gemaild en ik kreeg mijn BPU enkele dagen later.

Succes.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:14

Bedoelt u in uw eigen woonplaats? Of de provincie?

ivohers op 04 jan 2022 16:30

Bij de provincie. Ik had limburg noord.

Ivohers > > Hallo,

Ik heb hetzelfde 2-4-21 positief, 13-6 vaccinatie en 10-11 vaccinatie.
Ik heb bij de LOKALE GGD een BPU (Bewijs Positieve Uitslag) in het Engels opgevraagd, ze deden in eerste instantie moeilijk maar uit eindelijk kreeg ik een mailadres, daar naartoe gemaild en ik kreeg mijn BPU enkele dagen later.

Succes.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:14

Bedoelt u in uw eigen woonplaats? Of de provincie?

ivohers op 04 jan 2022 16:30

Bij de provincie. Ik had limburg noord.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:46

Aardige Limburgers ;)

Ivohers > > Hallo,

Ik heb hetzelfde 2-4-21 positief, 13-6 vaccinatie en 10-11 vaccinatie.
Ik heb bij de LOKALE GGD een BPU (Bewijs Positieve Uitslag) in het Engels opgevraagd, ze deden in eerste instantie moeilijk maar uit eindelijk kreeg ik een mailadres, daar naartoe gemaild en ik kreeg mijn BPU enkele dagen later.

Succes.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:14

Bedoelt u in uw eigen woonplaats? Of de provincie?

ivohers op 04 jan 2022 16:30

Bij de provincie. Ik had limburg noord.

Nickj81 op 04 jan 2022 16:46

Aardige Limburgers ;)

BatMuts op 04 jan 2022 16:51

Haha nou dat viel tegen, er werd eerst moeilijk gedaan.

GGD Drenthe geeft aan:

Goedemiddag,

U zou het herstelbewijs in het Engels uit kunnen printen via coronacheck.nl/print. Klik dan rechtboven op ‘Engels’.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Hoi! Mijn positieve test is een sneltest geweest en geen pcr test waardoor ik geen internationale qr heb. Verwachten jullie dat ik hiermee wel kan skien? Of is het echt een risico?

Hoi! Mijn positieve test is een sneltest geweest en geen pcr test waardoor ik geen internationale qr heb. Verwachten jullie dat ik hiermee wel kan skien? Of is het echt een risico?

Tesx op 04 jan 2022 18:44

Dat is inderdaad een risico aangezien eigenlijk alleen een PCR test telt.

Ook hier een huisarts die niet mee lijkt te willen werken, ik snap er niets van.

Het formulier is een lachertje, want het biedt geen extra informatie t.o.v. het herstelbewijs. Toch houdt de Oostenrijkse overheid er aan vast.

Nu maar (gewoon) hopen dat de last-minute PCR test niet positief uitslaat vanwege mijn recente besmetting.

De uitslag is van maart 2021.

Waar zie je binnen de NL herstelbewijzen die benodigde gegevens staan? Ik zie alleen de volgende gegevens:

Gegevens
Initialen:
Geboortedag:
Geldig vanaf:
Geldig tot:

Ik mis onder andere de uitslag, maar ook dat het een PCR test betrof etc. Dit is volgens mij wel een vereiste.

MarsMuziek op 27 dec 2021 15:23

Hier inloggen met DIGID, vragen om een herstelbewijs en daarna op details klikken. Daarna een Print-Screen en de benodigde informatie kun je uitprinten :)
https://coronacheck.nl/nl/print/

BatMuts op 27 dec 2021 15:30

Printscreen lukt niet op je telefoon.
Dat is beveiligd.

Ook hier een huisarts die niet mee lijkt te willen werken, ik snap er niets van.

Het formulier is een lachertje, want het biedt geen extra informatie t.o.v. het herstelbewijs. Toch houdt de Oostenrijkse overheid er aan vast.

Nu maar (gewoon) hopen dat de last-minute PCR test niet positief uitslaat vanwege mijn recente besmetting.

SteefB op 05 jan 2022 10:19

Huisarts nogmaals gesproken en die geeft het volgende aan:

“Volgens de laatste gegevens van het LHV (beroepsvereniging huisartsen) hebben wij als huisartsen geen rol in het verstrekken van deze herstelbewijzen, ook niet als het gaat om reizen naar het buitenland. Helaas is deze informatie niet bij iedereen bekend.”

Plaats een reactie