Wintersport en parallele samenleving

Beste Thijs71,

Ik kan me geheel vinden in je post en doe ook niet mee aan een CTB maatschappij. Ook als dat tot gevolg heeft dat ik en mijn gezin (allen kerngezond, zelf nog nooit een dag ziek geweest in mijn 20 jarige carrière) worden uitgesloten van de maatschappij. Maar blijkbaar wordt dat door velen al als ‘normaal’ of als ‘eigen schuld’ gezien. Wij zijn volgens velen (inclusief onze leiders) zeer ‘egoistisch’. Het kan verkeren…

Vol verbazing kijk ik hier ook naar, dat mensen half Europa afrijden voor een booster om maar te kunnen skiën, de meest bizarre regels en hoepels moeten opvolgen en bij de eerste de beste nieuwe gedachtenkronkel van politici staat het vinkje weer op rood, waarna ze toch weer niet welkom zijn.

Ik gun iedereen de vrijheid van keuze hierin maar hoop dat een ieder ook beseft dat dit een heilloze weg kan blijken te zijn. In Duitsland praten ze nu al over de ‘Superbooster’ las ik, gaarne 1 maand na de vorige te nemen. Dit is een route waarin men straks naar believen kan besluiten om het vinkje weer op rood te zetten. Waar eerst ‘double vaxxed’ voldoende was is dat nu al ‘triple vaxxed’. In Oostenrijk zien we nu al dat de ‘double vaxxed’ de nieuwe ‘unvaxxed’ zijn. Straks zijn de ‘triple vaxxed’ de nieuwe ‘unvaxxed’. En zo kan het feestje eindeloos doorgaan.

Ik gun iedereen zijn skiplezier en vind het zelf ook bijzonder spijtig dat we niet welkom zijn in de Alpenlanden maar dit klopt zo niet met ons moreel kompas dat we hier niet aan meedoen. Ook als dat tot gevolg heeft dat we deze hobby misschien wel geheel moeten stopzetten.

Maar voor deze winter: volgens mij kun je in zuid-Polen ook skiën. Andorra is wellicht nog een optie (met zo’n PCR test) of anders Zweden?

Succes en sterkte aan allen die ook buiten de boot vallen. En aan degenen die wel mogen skiën, ik wens jullie oprecht veel skiplezier toe.

Wout1977 op 28 dec 2021 16:47

Ik heb corona gehad en met minimale klachten maar toch laat ik me vaccineren
Ik ben liever “triple vaxxed” dan dat ik een groter risico loop om iemand anders te besmetten die er mogelijk erg ziek van wordt of zelfs aan doodgaat. Nu kan het nog steeds gebeuren dat ik ziek wordt en toch iemand besmet maar … ik heb er wel alles aan gedaan om het te voorkomen.

Door de nodige boostercampagnes en de achteruitgang van de bescherming wordt door sommigen gedaan alsof er sprake is van een mislukking. Maar wordt er wel bij stilgestaan hoe moeilijk het is om een vaccin voor een virus te maken? We moeten juist blij zijn dat het er is. Als er niks was of dat het bijv beperkt werd uitgegeven dan had waarschijnlijk de groep die nu tegen is, het hardst geschreeuwd.
In de hele discussie heb ik nou nog geen één keer een steekhoudend argument gehoord van een anti vaxxer.
Alleen maar:
ik heb er geen goed gevoel bij.
ik weet niet wat er in zit.
ik heb principes (Welke ???)
ik ben nooit ziek dus nu ook niet
ik bepaal zelf wel wat ik doe
het is te snel ontwikkeld (hé, vreemd geen “ik”)
ik weet niet wat de lange termijn effecten zijn.

Corona heeft veel meer lange termijn effecten, soms ook een definitief effect (al meer dan 5 miljoen keer).
Naast onze regeringsleiders smeekten de afgelopen maanden professoren, hoogleraren, longartsen, gynecologen, etc, etc om je alsjeblieft in te laten enten en toch denken heel veel mensen het beter te weten of om gewoon dwars te zijn?

Gelukkig schijnt de Omikron-variant milder te zijn. Het is nu wachten op een variant die juist veel dodelijker is. Het is niet te hopen maar zolang het virus intensief in omloop is, is dat echt niet ondenkbaar !
Ik vraag me af hoe de anti vaxxers reageren als de mortaliteit ineens veel hoger wordt bijv. 20%?

Wauw het verbaasd me dat dit topic er nog is!?

Voor een ieder hier op dit forum…vraag jezelf eens af, hoe kan het dat er geen enkele medische tegengeluid in de media is te bespeuren of dat er gerapporteerd word over neveneffecten van vaccins nog van de maatregelen…
En geloof me als je down the rabbithole gaat en eens een keer moeite doet om hier en daar info gebaseerd op waarheden (ook filmpjes) te bekijken om een breder perspectief te krijgen van de situatie waarin we zitten…en niet alleen dpg media volgen! (rtl, nos, ad, nu noem het maar op)
Mijn ouders zitten elke avond trouw achter de tv alles in te slikken wat RTL nieuws ze voorschotelt en dit is hun enigste bron van informatie waarop ze handelen…KNETTERGEK!
@Marko2 geen enkele media of overheid die mij kan beweren dat die vaccins werken tegen besmetting en overdracht, ik zie de (on)gevaccineerde mensen om mij heen thuis maar zeer zeker op het werk met bosjes omvallen!!
Allemaal ziek en allemaal besmettelijk als de pest, wij hebben hier 19 man gehad op 3 na niet gevaccineerd die allemaal tegelijkertijd thuis zaten met corona en goed ziek ook!

Dus nee ik word niet ernstig ziek van corona en ga gewoon geen experimentele vaccin nemen voor schijnveiligheid omdat het geen enkele besmetting tegenhoud! kijk NU maar eens naar Portugal die een record aantal besmettingen heeft terwijl 98% boven de 12 is gevaccineerd!!
Waarom zou ik een prik nemen terwijl ik natuurlijke antistoffen heb die superieur is aan 2(!) vaccins en wetende dat ik niet ernstig ziek word van corona…wetende dat ik er geen hond mee bescherm inclusief mezelf!
Dan nog niet te spreken over KINDEREN die al helemaal niet ernstig ziek worden van corona.
Bij een vaccin bestaat er gewoonweg een kans op bijwerkingen en hartfalen in het ergste geval de dood tot gevolg!, ja niet extreem hoog, maar een kans is een kans en ik ga niet gokken op mijn leven terwijl ik corona prima zelf aan kan, nu helemaal na een besmetting!

*bericht bewerkt door Freerider op 29 dec 2021 06:43

Ga voor de lol maar eens Kamerdebatten volgen online ook op YouTube filmpjes kijken, kabinet ontwijkt alle vragen met lange verhalen en geeft geen informatie aan de 2de kamer die er toe doet.
Het is tenenkrommend om te zien hoe meneer de Jonge telkens weer op zijn telefoon zit i.p.v. een debat aan te gaan en zijn standpunten te verdedigen met eerlijke antwoorden en informatie.
maar alles verre van dat!, de 2de kamer is klaar met het kabinet en het kabinet volgt de tunnel blindelings door…

Wat een prachtige reacties, heel veel dank, some people are not alone in this en dat geeft steun, hoop en moed. Ook de reacties van mensen die willen dat dit topic gesloten wordt vind ik leerzaam.

Er is ontzettend veel wat uitnodigt om op te reageren, misschien later nog, want ik vind dit een mooi gesprek geworden, met voornamelijk genuanceerde, open meningen van ook de voorstanders van CTB en, of!, massale inenting met een niet goed steriliserend vaccin dat voornamelijk symptomen en dus testbereidheid onderdrukt tijdens een epidemie met muterend virus bij een ziekte met een ongelijk verdeeld risicoprofiel.

Zakopane resoneert, vanwege het geld, ik heb ten slotte een mooi zeewaardig zeiljachtje gekocht en een nieuwe elektrische binnenboordmotor laten inbouwen, en ik denk dat Zakopane wat gunstiger kan zijn, maar misschien ook wel vanwege de ironie, dat wij in deze voormalige gated partijbonzencommunity als ongepriviligeerd gezin nu wel welkom zijn.

*bericht bewerkt door Thijs71 op 29 dec 2021 07:13

Niet onbelangrijk

null

Wat een prachtige reacties, heel veel dank, some people are not alone in this en dat geeft steun, hoop en moed. Ook de reacties van mensen die willen dat dit topic gesloten wordt vind ik leerzaam.

Er is ontzettend veel wat uitnodigt om op te reageren, misschien later nog, want ik vind dit een mooi gesprek geworden, met voornamelijk genuanceerde, open meningen van ook de voorstanders van CTB en, of!, massale inenting met een niet goed steriliserend vaccin dat voornamelijk symptomen en dus testbereidheid onderdrukt tijdens een epidemie met muterend virus bij een ziekte met een ongelijk verdeeld risicoprofiel.

Zakopane resoneert, vanwege het geld, ik heb ten slotte een mooi zeewaardig zeiljachtje gekocht en een nieuwe elektrische binnenboordmotor laten inbouwen, en ik denk dat Zakopane wat gunstiger kan zijn, maar misschien ook wel vanwege de ironie, dat wij in deze voormalige gated partijbonzencommunity als ongepriviligeerd gezin nu wel welkom zijn.

Thijs71 op 29 dec 2021 07:10

Misschien kan je zelfs wel met alle andere overheids- en medische wetenschap-wantrouwenden een crowdfunding doen en dan een ark bouwen! Kijken jullie het lekker vanaf de zijlijn aan, en zodra wij domme gevaccineerde nepnieuwskijkers dan door de great reset geëlimineerd zijn is de wereld incluis alle lege pistes van jullie. Tot die tijd: Grüssen vanuit Oostenrijk, de liften gaan zo weer draaien voor deze geboosterde niet-complotdenker.

Een discussie over sec het ctb kan best interessant zijn, het is alleen jammer dat het direct wordt gekaapt door mensen die wél vatbaar zijn voor allerlei complottheorieën of desinformatie. Die overtuig je niet met feiten.

Soms lijkt het wel alsof er een parallel forum bestaat waar de zogenaamde kritische denkers hun argumenten uitlijnen, want het lijstje is continu hetzelfde ( experimenteel vaccin, viral load, natuurlijke infectie is beter etc), terwijl dat allemaal ontkracht is. Zodra dat dan weer gebeurd komt altijd het bmi argument op tafel…met name rondom het wel of niet kunnen doorgeven van Corona na vaccinatie wordt vaak gepresenteerd als 0 of 1, terwijl het per definitie daar tussenin zit…

Zo kan je, in mijn ogen, niet fatsoenlijk discussiëren over het ctb. Die discussie zou je, denk ik, juist helemaal los moeten koppelen van de vaccin discussie, wil hij enigszins nuttig zijn. Op het ctb zijn best rationele argumenten te bedenken (beide kanten op). Bij niet willen vaccineren zijn eigenlijk geen rationele argumenten te vinden (anders dan allergieën of zeer specifieke medische situaties). Nu blijft het (en dat doe ik helaas nu ook een beetje) vooral het optuigen van stromannen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ah de Youtube wetenschappers hebben weer een bijeenkomst georganiseerd zie ik 🤦‍♀️

Ik ga ondertussen lekker skien🥳

Zo mannen, en wat is jullie korte termijn oplossing voor de wereldwijde pandemie en de druk op de zorg?

Zo mannen, en wat is jullie korte termijn oplossing voor de wereldwijde pandemie en de druk op de zorg?

JaapD op 29 dec 2021 08:53

Dat is heel simpel. De risicogroepjes lekker binnenzetten in tijden van grote druk en de rest lekker doorgaan met leven. Zeg maar een beetje het omgekeerde van wat er nu steeds gebeurt 😀.

I can stick uphill ice, on my saucer...

heb maar mijn reactie verwijderd,*

*bericht bewerkt door oldgrumpy op 29 dec 2021 09:05

Denk je niet dat de mensen die beseffen dat ze een risicogroep zijn, daar al zelf voor kiezen, zo veel mogelijk binnen blijven en geen risico lopen? Helaas hebben deze mensen ook cruciale beroepen, kinderen die naar school gaan en zijn het er zoveel dat dan alsnog de maatschappij vastloopt. Dan zijn alle winkels dicht omdat het personeel ziek is of niet durft te komen.
“Lekker doorgaan met leven” is een illusie in een pandemie.
Dankzij vaccinaties valt niet al het zorgpersoneel om, waardoor er alweer iets meer mogelijk is. Trouwens best zuur dat als je een gezondheidsprobleem hebt waar je niet zelf voor hebt gekozen, je je maar moet opsluiten, omdat mensen die er wel voor kunnen kiezen om zichzelf en jou te beschermen, dat weigeren.
Maar goed, Off topic,
Ik ben blij dat dankzij vaccinaties en CTB de skigebieden in ieder geval niet geheel gesloten hoeven blijven voor ons, zoals vorig jaar, toen er nog geen vaccinaties waren. Je hebt de vrijheid om je niet te laten vaccineren, en om niet mee te doen met het CTB, maar keuzes hebben consequenties.

Al hoop ik voor iedereen dat we volgende winter allemaal weer zorgeloos kunnen skien, omdat dan iedereen inderdaad genezen of gevaccineerd is. Op elke 3 maanden een booster zit ik ook niet te wachten.

*bericht bewerkt door Suuski op 29 dec 2021 09:32

Er is een probleem en er is een oplossing. Maar als je het probleem niet onderkent, is de oplossing er ook niet.

Denk je niet dat de mensen die beseffen dat ze een risicogroep zijn, daar al zelf voor kiezen, zo veel mogelijk binnen blijven en geen risico lopen? Helaas hebben deze mensen ook cruciale beroepen, kinderen die naar school gaan en zijn het er zoveel dat dan alsnog de maatschappij vastloopt. Dan zijn alle winkels dicht omdat het personeel ziek is of niet durft te komen.
“Lekker doorgaan met leven” is een illusie in een pandemie.
Dankzij vaccinaties valt niet al het zorgpersoneel om, waardoor er alweer iets meer mogelijk is. Trouwens best zuur dat als je een gezondheidsprobleem hebt waar je niet zelf voor hebt gekozen, je je maar moet opsluiten, omdat mensen die er wel voor kunnen kiezen om zichzelf en jou te beschermen, dat weigeren.
Maar goed, Off topic,
Ik ben blij dat dankzij vaccinaties en CTB de skigebieden in ieder geval niet geheel gesloten hoeven blijven voor ons, zoals vorig jaar, toen er nog geen vaccinaties waren. Je hebt de vrijheid om je niet te laten vaccineren, en om niet mee te doen met het CTB, maar keuzes hebben consequenties.

Suuski op 29 dec 2021 09:10

Ik denk dat je dan niet erg op de hoogte bent van wat de risicogroepen zijn. Ik verwijs je graag naar het Corona dashboard, of nog beter naar de weekcijfer rapportages van het RIVM. Kortgezegd als gevaccineerd of herstelde onder de 60 jaar loop je in het grote gevaar des levens een totaal verwaarloosbaar risico. Onder de 30 jaar kun je de eerste 2 voorwaarden zelfs nog wegstrepen. Daarom is dat CTB zo belachelijk. De druk van die leeftijdscategorieën kan de zorg gewoon makkelijk aan. Het probleem ligt daar boven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zo mannen, en wat is jullie korte termijn oplossing voor de wereldwijde pandemie en de druk op de zorg?

JaapD op 29 dec 2021 08:53

Dat is heel simpel. De risicogroepjes lekker binnenzetten in tijden van grote druk en de rest lekker doorgaan met leven. Zeg maar een beetje het omgekeerde van wat er nu steeds gebeurt 😀.

Shane op 29 dec 2021 08:58

Sorry, maar dat betekend dat Jij weer mee kan doen en anderen worden uitgesloten op basis van leeftijd, lichamelijke aandoening of andere kenmerken?

Soort van natuurlijke selectie? Hoe zie je dit voor je? Een keuringsarts die halfjaarlijks beoordeelt of je tot een risico groep behoort? 70geworden, Asma…jammer joh…trombose vanwege sportblessure….binnen blijven!

Dat is toch uitsluiten zonder keuze?

*bericht bewerkt door JaapD op 29 dec 2021 09:49

Wauw het verbaasd me dat dit topic er nog is!?

Voor een ieder hier op dit forum…vraag jezelf eens af, hoe kan het dat er geen enkele medische tegengeluid in de media is te bespeuren of dat er gerapporteerd word over neveneffecten van vaccins nog van de maatregelen…
En geloof me als je down the rabbithole gaat en eens een keer moeite doet om hier en daar info gebaseerd op waarheden (ook filmpjes) te bekijken om een breder perspectief te krijgen van de situatie waarin we zitten…en niet alleen dpg media volgen! (rtl, nos, ad, nu noem het maar op)
Mijn ouders zitten elke avond trouw achter de tv alles in te slikken wat RTL nieuws ze voorschotelt en dit is hun enigste bron van informatie waarop ze handelen…KNETTERGEK!
@Marko2 geen enkele media of overheid die mij kan beweren dat die vaccins werken tegen besmetting en overdracht, ik zie de (on)gevaccineerde mensen om mij heen thuis maar zeer zeker op het werk met bosjes omvallen!!
Allemaal ziek en allemaal besmettelijk als de pest, wij hebben hier 19 man gehad op 3 na niet gevaccineerd die allemaal tegelijkertijd thuis zaten met corona en goed ziek ook!

Dus nee ik word niet ernstig ziek van corona en ga gewoon geen experimentele vaccin nemen voor schijnveiligheid omdat het geen enkele besmetting tegenhoud! kijk NU maar eens naar Portugal die een record aantal besmettingen heeft terwijl 98% boven de 12 is gevaccineerd!!
Waarom zou ik een prik nemen terwijl ik natuurlijke antistoffen heb die superieur is aan 2(!) vaccins en wetende dat ik niet ernstig ziek word van corona…wetende dat ik er geen hond mee bescherm inclusief mezelf!
Dan nog niet te spreken over KINDEREN die al helemaal niet ernstig ziek worden van corona.
Bij een vaccin bestaat er gewoonweg een kans op bijwerkingen en hartfalen in het ergste geval de dood tot gevolg!, ja niet extreem hoog, maar een kans is een kans en ik ga niet gokken op mijn leven terwijl ik corona prima zelf aan kan, nu helemaal na een besmetting!

Freerider op 29 dec 2021 06:27

Wauw, werkelijk een bericht waar elke zin (op 1 na) is te ontkrachten met nuchtere cijfers, waar er inmiddels genoeg van zijn.
Alleen die zin van 19 besmette collega’s zal ongetwijfeld waar zijn. En het laat zich ook makkelijk raden hoe het merendeel besmet is geraakt.

Wat betreft ‘parallele samenleving’, ik denk dat we in een overgangsperiode zitten die een paar jaar duurt. Daarna is iedereen weer ‘gelijk’ en kunnen we weer normaal skien. Wel met wat minder mensen, o.a. vanwege de kosten.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 29 dec 2021 09:46

Het probleem in deze hele discussie en dat is iets wat niemand benoemd: de kwaliteit van onze regeringsleiders en parlementsleden. Helaas zie je in een dwarsdoorsnede in Europa gewoon bar weinig echte kwaliteit op belangrijke plekken zitten. Het zijn veelal partijdwepers zonder eigen visie die, door maar lang genoeg de partijtaal te hebben geuit, hoog op een lijst zijn gekomen en uiteindelijk minister of zelfs minister-president worden.
Zij zijn met elkaar verantwoordelijk voor het beleid. Dat ze continu achter de feiten aanlopen, verkeerde beslissingen maken, in beslissingen ondernemers en burgers compleet de vernieling inhelpen en ongestructureerd en onduidelijk beleid voeren komt mijn inziens niet door een vooropgezet plan, maar door complete onkunde.
Kwalitatief goede mensen kiezen niet voor de politiek. Het betaalt slecht, je politieke voorkeur is onhandig in een vervolg carrière buiten de politiek en in het ergste geval krijg je ook nog de onderlaag van de bevolking in je Twitter inbox met allerlei doodsbedreigingen.

Dat maakt overigens niet anders dat ik ook zeer veel moeite heb met het beleid. Het liefst zou ik ook de QR code niet gebruiken en het vaccin niet nemen (ik ben jong en kerngezond, waarbij ik bij het minimaliseren van alle risico’s ten eerste al beter niet op wintersport kan gaan, gezien de kans dat ik daar wat aan overhoud veel groter is + je met het vaccin anderen net zo lekker aan het besmetten bent). Ik doe er wel aan mee, wat ik moet. Voor mijn werk moet ik veelal naar het buitenland, plus dat ik mijn leven niet wil laten vergallen door klunzende, incompetente politici. Dat het echter een vooropgezet plan is: nee. Het is pure onkunde aan de politiek bestuurlijke top. Daarbovenop zit er nog een aardige inmenging van corporate (waaronder farmaceuten) en politiek wat het feest compleet maakt.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Denk je niet dat de mensen die beseffen dat ze een risicogroep zijn, daar al zelf voor kiezen, zo veel mogelijk binnen blijven en geen risico lopen? Helaas hebben deze mensen ook cruciale beroepen, kinderen die naar school gaan en zijn het er zoveel dat dan alsnog de maatschappij vastloopt. Dan zijn alle winkels dicht omdat het personeel ziek is of niet durft te komen.
“Lekker doorgaan met leven” is een illusie in een pandemie.
Dankzij vaccinaties valt niet al het zorgpersoneel om, waardoor er alweer iets meer mogelijk is. Trouwens best zuur dat als je een gezondheidsprobleem hebt waar je niet zelf voor hebt gekozen, je je maar moet opsluiten, omdat mensen die er wel voor kunnen kiezen om zichzelf en jou te beschermen, dat weigeren.
Maar goed, Off topic,
Ik ben blij dat dankzij vaccinaties en CTB de skigebieden in ieder geval niet geheel gesloten hoeven blijven voor ons, zoals vorig jaar, toen er nog geen vaccinaties waren. Je hebt de vrijheid om je niet te laten vaccineren, en om niet mee te doen met het CTB, maar keuzes hebben consequenties.

Suuski op 29 dec 2021 09:10

Ik denk dat je dan niet erg op de hoogte bent van wat de risicogroepen zijn. Ik verwijs je graag naar het Corona dashboard, of nog beter naar de weekcijfer rapportages van het RIVM. Kortgezegd als gevaccineerd of herstelde onder de 60 jaar loop je in het grote gevaar des levens een totaal verwaarloosbaar risico. Onder de 30 jaar kun je de eerste 2 voorwaarden zelfs nog wegstrepen. Daarom is dat CTB zo belachelijk. De druk van die leeftijdscategorieën kan de zorg gewoon makkelijk aan. Het probleem ligt daar boven.

Shane op 29 dec 2021 09:30

Nu, als gevaccineerde of herstelde onder de 60 loop je inderdaad een verwaarloosbaar risico. Dat was voordat er vaccinaties waren wel anders, die hele griepprikgroep is niet voor niets met voorrang geprikt.
Maar juist omdat ongevaccineerden die nog niet besmet zijn wel een groter risico lopen op ziekenhuisopname, en de zorg dat dus niet aankan, moeten we zorgen dat voor ongevaccineerden het risico kleiner wordt. Dus als alle risicogroepen lekker binnen moetenb blijven, zouden we eigenlijk 2G moeten invoeren , want op dit moment is dat de grootste risicogroep en dan kan de samenleving weer open voor degenen die minder risico lopen, de gevaccineerden en herstelden…

(Nu ben ik geen voorstander van 2G, en vind ik de discussie over het CTB en de maatschappelijke gevolgen wel een interessante, waarbij ik begrip heb voor standpunten van beide kanten).

En ik werk in de zorg, en ik zie dagelijks dat de hoeveelheid patienten er niet een is die we “makkelijk” aankunnen. Alleen als we dus de andere zorg afschalen. Toch best vervelend voor al die mensen die langer moeten wachten op hun heupvervanging of openhartoperatie.

*bericht bewerkt door Suuski op 29 dec 2021 09:56

Dat het echter een vooropgezet plan is: nee. Het is pure onkunde aan de politiek bestuurlijke top. Daarbovenop zit er nog een aardige inmenging van corporate (waaronder farmaceuten) en politiek wat het feest compleet maakt.

Thomas op 29 dec 2021 09:51

Ik ben het eigenlijk met je hele betoog wel eens, ook met deze laatste zin, al zie ik in het WEF (niet zozeer de organisatie, maar wel het netwerk van superrijken, industrielen en politiek bestuurders die achter de schermen de zaken toch behoorlijk ondemocratisch en niet transparant in informeel supranationaal verband lijken te coordineren, maar inderdaad, naar ik geloof met de beste intenties en met een onvoorstelbare perfect storm aan groupthink, conformisme, virtue signalling en blinde ambitie, inderdaad, aangeleerd in een partijapparaat dat deze eigenschappen ruimschoots beloond in de kandidaten advies commissies). Waarbij we bij de superrijken en industrielen zien “they talk the talk, but money talks the real talk”. As always.

*bericht bewerkt door Thijs71 op 29 dec 2021 09:57

De laatste paar reacties maken het volledig duidelijk. Dit topic heeft in de verste verte niets met wintersport te maken.
Tijd om deze onzin van dit forum te kieperen.

Denk je niet dat de mensen die beseffen dat ze een risicogroep zijn, daar al zelf voor kiezen, zo veel mogelijk binnen blijven en geen risico lopen? Helaas hebben deze mensen ook cruciale beroepen, kinderen die naar school gaan en zijn het er zoveel dat dan alsnog de maatschappij vastloopt. Dan zijn alle winkels dicht omdat het personeel ziek is of niet durft te komen.
“Lekker doorgaan met leven” is een illusie in een pandemie.
Dankzij vaccinaties valt niet al het zorgpersoneel om, waardoor er alweer iets meer mogelijk is. Trouwens best zuur dat als je een gezondheidsprobleem hebt waar je niet zelf voor hebt gekozen, je je maar moet opsluiten, omdat mensen die er wel voor kunnen kiezen om zichzelf en jou te beschermen, dat weigeren.
Maar goed, Off topic,
Ik ben blij dat dankzij vaccinaties en CTB de skigebieden in ieder geval niet geheel gesloten hoeven blijven voor ons, zoals vorig jaar, toen er nog geen vaccinaties waren. Je hebt de vrijheid om je niet te laten vaccineren, en om niet mee te doen met het CTB, maar keuzes hebben consequenties.

Suuski op 29 dec 2021 09:10

Ik denk dat je dan niet erg op de hoogte bent van wat de risicogroepen zijn. Ik verwijs je graag naar het Corona dashboard, of nog beter naar de weekcijfer rapportages van het RIVM. Kortgezegd als gevaccineerd of herstelde onder de 60 jaar loop je in het grote gevaar des levens een totaal verwaarloosbaar risico. Onder de 30 jaar kun je de eerste 2 voorwaarden zelfs nog wegstrepen. Daarom is dat CTB zo belachelijk. De druk van die leeftijdscategorieën kan de zorg gewoon makkelijk aan. Het probleem ligt daar boven.

Shane op 29 dec 2021 09:30

Nu, als gevaccineerde of herstelde onder de 60 loop je inderdaad een verwaarloosbaar risico. Dat was voordat er vaccinaties waren wel anders, die hele griepprikgroep is niet voor niets met voorrang geprikt.
Maar juist omdat ongevaccineerden die nog niet besmet zijn wel een groter risico lopen op ziekenhuisopname, en de zorg dat dus niet aankan, moeten we zorgen dat voor ongevaccineerden het risico kleiner wordt. Dus als alle risicogroepen lekker binnen moetenb blijven, zouden we eigenlijk 2G moeten invoeren , want op dit moment is dat de grooytste risicogroep en dan kan de samenleving weer open voor degenen die minder risico lopen, de gevaccineerden en herstelden…

(Nu ben ik geen voorstander van 2G, en vind ik de discussie over het CTB en de maatschappelijke gevolgen wel een interessante, waarbij ik begrip heb voor standpunten van beide kanten).

En ik werk in de zorg, en ik zie dagelijks dat de hoeveelheid patienten er niet een is die we “makkelijk” aankunnen. Alleen als we dus de andere zorg afschalen. Toch best vervelend voor al die mensen die langer moeten wachten op hun heupvervanging of openhartoperatie.

Suuski op 29 dec 2021 09:51

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jij aankijkt tegen de gipsvluchten en de zorginfrastructuur bij je collega’s in de Alpenlanden? Het is natuurlijk jammer dat de ongevaccineerden de hersteloperaties van deze risiconemers blokkeren door expres een IC bed bezet te houden?

Ik ben niet tegen vaccinatie. Ik ben wel tegen massale inenting met een leaky vaccin tijdens een epidemie met een muterend virus, waar je dat vaccin beter vrijwillig aan kan bieden, zoals elke medische behandeling, en eigenlijk ook beter alleen aan risicogroepen kan adviseren, om de waning immunity en selectiedruk op vaccin resistente varianten wat te verminderen. Maar ja, ik ben natuurlijk geen arts. Ik baseer mijn mening ook maar op wappies als Luc Montaignier, nobelprijswinnar en ontdekker van HIV, Robert D Malone, een van de uitvinders van de mRNA techniek of een professor Theo Schetters, een voor Corona gerespecteerd infectieziektendeskundige. Of op de artsen en je collega’s bij het artsen collectief. Of op mijn holistische huisarts, geneeskunde gestudeerd in Amsterdam, die mij heeft geleerd 25kg af te vallen, slechte gewoontes beter onder controle te houden, meer van mezelf te houden en me daardoor veel gezonder, fitter en weerbaarder te voelen. Wat, in uitgebreide medische literatuur beschreven, daadwerkelijk een zeer bevorderlijk effect op de gezondheid, levensverwachting en allerlei ziekteverloop heeft.

Daar hoor ik je niet over. Misschien is beroepsdeformatie wel dat je echt bent gaan geloven in interventiegerichte, overbehandelende, overdiagnosticerende overgefarmacologiseerde so-called “evidence based” medicine, dat je in je tekst volledig voorbij gaat aan levensstijl, voeding en gezonde beweging en je enkel richt op prikken als voorkomer van ernstig ziekteverloop?

Primum non nocere. In dubio abstine. En anders mij niet verzorgen svp.

Grappig hoe dat mensen die in hun eigen realiteit leven, denken hun waarheid onbuigzaam is en ze sluiten zich compleet af om een tegengeluid aan te horen.
Gelukkig zit ik in het midden en ben ik geen blinde schaap die de menigte volgt, ook voor corona ook nooit geweest.
Ik bekijk alles objectief en handel naar wat ik om me heen zie en hoor, en zowel positieve als negatieve geluiden analiseer ik voordat ik een oordeel geef.
Iemand die trots is dat hij zijn derde prikkie heeft en zo vrij kan leven en zich geen ruk geeft om vaccin slachtoffers is in mijn ogen net zon egoïst als een vaccinweigeraar kan zijn.
En JA als je ongezond leeft, dik bent en oud bent weet je dat je een risico bent in deze pandemie en dan moet je gewoon accepteren dat je leeftijd en levensstijl er voor zorgen dat we in deze gezondheidssituatie zitten.
Ben het volkomen met @Shane eens dat voor 1,6% van de bevolking dat nu ernstig ziek word van corona de 97,4%!! niet hoeft te leiden al bijna 2 jaar…
Mensen die denken dat de overheid een heilig orgaan is en dat farmaceutische industrie het allerbeste met ons voor heeft zal nooit zijn ogen open kunnen doen voor de waarheid…
Overal waar mensen zijn is corruptie aanwezig, genoeg te lezen zelfs op rtlnieuws!, kabinet is hier geen uitzondering in!, kijk maar naar de tabaksindustrie die bewezen politieke mensen beïnvloed…
En laten we maar niet beginnen over de farmaceutische industrie…gezonde mensen is geen geld…we zitten in een pandemie maar Pfizer en Moderna mogen miljarden winst boeken terwijl afrika en andere landen het nakijken hebben…
En op youtube staan filmpjes van bekende nieuwszenders, niets fake maar gewoon echte mensen!
Echt mensen ga je schamen als je denkt dat alles op youtube nep is, en dat de overheid heilig is net als de industrie…zeker hier op dit forum ondervind men aan den lijve wat de opwarming van de aarde doet met onze geliefde winterpsort, wie zegt dat de hoge leiders de ernst van de problemen nu echt inzien en dat ze d.m.v. deze pandemie geen andere agenda er op na houden om het tij te keren!?

onthoud 1 ding…geld is macht en mensen zijn buigzaam!

Je mist 1 %.

Zo mannen, en wat is jullie korte termijn oplossing voor de wereldwijde pandemie en de druk op de zorg?

JaapD op 29 dec 2021 08:53

Dat is heel simpel. De risicogroepjes lekker binnenzetten in tijden van grote druk en de rest lekker doorgaan met leven. Zeg maar een beetje het omgekeerde van wat er nu steeds gebeurt 😀.

Shane op 29 dec 2021 08:58

Sorry, maar dat betekend dat Jij weer mee kan doen en anderen worden uitgesloten op basis van leeftijd, lichamelijke aandoening of andere kenmerken?

Soort van natuurlijke selectie? Hoe zie je dit voor je? Een keuringsarts die halfjaarlijks beoordeelt of je tot een risico groep behoort? 70geworden, Asma…jammer joh…trombose vanwege sportblessure….binnen blijven!

Dat is toch uitsluiten zonder keuze?

JaapD op 29 dec 2021 09:41

Ik ben in principe tegen elke vorm van uitsluiting en/of lockdowns @Jaapd en tegen het CTB in het bijzonder, omdat dat regelrecht indruist tegen de kernwaarden waar onze liberale democratieën op gestoeld zijn. Jij vroeg echter, toch wel een beetje offtopic, om een oplossing op korte termijn voor de zorg. Nu, die is er natuurlijk eigenlijk niet, maar aangezien meer dan 90% van de ziektelast zich in de leeftijdscategorie (ver) boven de 60 bevindt, dan is dat de enige realistische “oplossing” op korte termijn. Ook als dat voor jou minder uitpakt ;). Dan moet er vervolgens voldoende geboosterd (risicogroepen) gaan worden, moet de covid zorg anders ingericht worden en moet überhaupt de administratie- en regeldruk voor de zorg rigoureus worden verlaagd. Dan krijgen we hopelijk snel betere vaccins en een minder gevaarlijke virusvariant (fingers crossed voor omicron) en dan kunnen we weer normaal gaan doen.

*bericht bewerkt door Shane op 29 dec 2021 10:34

I can stick uphill ice, on my saucer...
Thomas op 29 dec 2021 09:51 Dat het echter een vooropgezet plan is: nee. Het is pure onkunde aan de politiek bestuurlijke top. Daarbovenop zit er nog een aardige inmenging van corporate (waaronder farmaceuten) en politiek wat het feest compleet maakt.

Ik ben het eigenlijk met je hele betoog wel eens, ook met deze laatste zin, al zie ik in het WEF (niet zozeer de organisatie, maar wel het netwerk van superrijken, industrielen en politiek bestuurders die achter de schermen de zaken toch behoorlijk ondemocratisch en niet transparant in informeel supranationaal verband lijken te coordineren, maar inderdaad, naar ik geloof met de beste intenties en met een onvoorstelbare perfect storm aan groupthink, conformisme, virtue signalling en blinde ambitie, inderdaad, aangeleerd in een partijapparaat dat deze eigenschappen ruimschoots beloond in de kandidaten advies commissies). Waarbij we bij de superrijken en industrielen zien “they talk the talk, but money talks the real talk”. As always.

Thijs71 op 29 dec 2021 09:56

Doe dat nou niet… Je belandt namelijk nu weer in de stereotype retoriek die zo vaak wordt gebruikt. “Er is 1 organisatie (het WEF) en die zijn de as van het kwaad”.
Als je weet hoe de dagelijks realiteit plaatsvindt, tussen corporate en (Europese) politiek, zou je zoiets niet zeggen. Als het WEF de weg plaveide, dan was er geen lobbyist in deze wereld nodig geweest.
Het probleem zit hem echter veel meer in de wijze van werken door de politiek. Omdat de politiek zelf veel te weinig idee heeft (gebrek aan kwaliteit en visie), zijn zij zeer beïnvloedbaar voor lobby. En lobbyisten komen vanuit allerlei hoeken met allerlei verschillende belangen.

*bericht bewerkt door Thomas op 29 dec 2021 10:26

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Nu, als gevaccineerde of herstelde onder de 60 loop je inderdaad een verwaarloosbaar risico. Dat was voordat er vaccinaties
waren wel anders, die hele griepprikgroep is niet voor niets met voorrang geprikt.

Nee, dat was niet anders @Suuski , de cijfers qua leeftijdsverdeling zijn gelijkgebleven.

“En ik werk in de zorg, en ik zie dagelijks dat de hoeveelheid patienten er niet een is die we “makkelijk” aankunnen. Alleen als we dus de andere zorg afschalen. Toch best vervelend voor al die mensen die langer moeten wachten op hun heupvervanging of openhartoperatie.”

Ik lees veel van je collega zorgspecialisten, zoals Armand Girbes, Erwin Kompanje en Maurice van den Bosch en met name eerst genoemde roept al jaren (ver voor covid) dat de zorg op imploderen staat. Dat is een groot probleem, dat door covid nog iets sneller en heftiger duidelijk is geworden. Maar het kan in de basis niet zo zijn dat we de maatschappij inrichten en mensen vrijheid geven op basis van de beschikbare zorgcapaciteit. We moeten, zeker in een sterk vergrijzende samenleving, zorgen dat de zorg wordt ingericht op de vraag vanuit de maatschappij. Zo hebben we dat met elkaar afgesproken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat het echter een vooropgezet plan is: nee. Het is pure onkunde aan de politiek bestuurlijke top. Daarbovenop zit er nog een aardige inmenging van corporate (waaronder farmaceuten) en politiek wat het feest compleet maakt.

Thomas op 29 dec 2021 09:51

Ik ben het eigenlijk met je hele betoog wel eens, ook met deze laatste zin, al zie ik in het WEF (niet zozeer de organisatie, maar wel het netwerk van superrijken, industrielen en politiek bestuurders die achter de schermen de zaken toch behoorlijk ondemocratisch en niet transparant in informeel supranationaal verband lijken te coordineren, maar inderdaad, naar ik geloof met de beste intenties en met een onvoorstelbare perfect storm aan groupthink, conformisme, virtue signalling en blinde ambitie, inderdaad, aangeleerd in een partijapparaat dat deze eigenschappen ruimschoots beloond in de kandidaten advies commissies). Waarbij we bij de superrijken en industrielen zien “they talk the talk, but money talks the real talk”. As always.

Thijs71 op 29 dec 2021 09:56 Doe dat nou niet... Je belandt namelijk nu weer in de stereotype retoriek die zo vaak wordt gebruikt. "Er is 1 organisatie (het WEF) en die zijn de as van het kwaad". Als je weet hoe de dagelijks realiteit plaatsvindt, tussen corporate en (Europese) politiek, zou je zoiets niet zeggen. Als het WEF de weg plaveide, dan was er geen lobbyist in deze wereld nodig geweest. Het probleem zit hem echter veel meer in de wijze van werken door de politiek. Omdat de politiek zelf veel te weinig idee heeft (gebrek aan kwaliteit en visie), zijn zij zeer beïnvloedbaar voor lobby. En lobbyisten komen vanuit allerlei hoeken met allerlei verschillende belangen.
Thomas op 29 dec 2021 10:25

De laatste paar reacties maken het volledig duidelijk. Dit topic heeft in de verste verte niets met wintersport te maken.
Tijd om deze onzin van dit forum te kieperen.

Hessel op 29 dec 2021 10:01

Je probeert nu al een paar keer de discussie dood te slaan. Coronapolitiek heeft alles met wintersport te maken. Er zijn tientallen topics over waar je booster te halen, over maatregelen in wintersportgebieden and so on. Dit heeft alles met wintersport te maken.
Als de redactie zo flink is om dit topic te sluiten, dan moeten alle topics rondom corona(vragen) gesloten worden.

*bericht bewerkt door Thomas op 29 dec 2021 10:29

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Je mist 1 %.

franksplinter op 29 dec 2021 10:18

Wisselend beeld uit Denemarken
Gegevens uit Denemarken, dat vooroploopt met onderzoek naar omikron, kunnen verder voedsel geven aan de stelling dat omikron minder ziekmakend is. Slechts een handjevol mensen met omikron is daar tot nu toe op de ic belandt. Als het gaat om alle ziekenhuisopnamen is 0,6 procent van de mensen met een omikronbesmetting opgenomen, tegenover 1,6 procent van degenen met andere virusvarianten.
https://www.parool.nl/nederland/meer-aanwijzingen-voor-milde…

Voor de huidige varianten is dit nog steeds 1,6% en voor omrikon zou dit wellicht tussen de 0,6 a 1% kunnen liggen wat het nog gunstiger maakt!

*bericht bewerkt door Freerider op 29 dec 2021 10:31

Heerlijk, de ene antivaxxer hier geeft de schuld aan de overheid in Europa die geen eenheid vormt qua beleid, en de volgende heeft het over 'de overheid als hogere macht met een stiekeme reset-agenda '. Geinig dat al die ‘hogere machten’ op wereldniveau steeds meer ruzie maken, maar dat is natuurlijk voor de bühne en achter ons rug bellen ze met elkaar om de buit te verdelen…

Ik lach me echt de krampen om alle complotdenkers. Benieuwd wat jullie allemaal doen als je ernstig ziek wordt, van Corona maar beter nog van een fijn hartinfarct of een andere levensbedreigende ziekte? Waarschijnlijk eerst jammeren dat je niet terecht kan in het ziekenhuis, en zodra dat wel kan alle medicijnen en technieken tot je nemen die je (met dank aan de boze farmaceutische industrie en de boze overheid) krijgt aangeboden om je leven te redden?

Ik vind dat de term wappies de lading uitstekend dekt.

@Thomas het gewauwel over politiek, nut van vaccins en alternatieve strategieën voor het coronabeleid hebben bar weinig met wintersport te maken.
En dan heb ik het nog niet eens over de inhoud van sommige bijdragen…

Plaats een reactie