Apres Ski Frankrijk

Beste medewintersporters,

Hoe is de apres ski situatie in Frankrijk? Kan niks vinden over sluitingstijden of situaties binnen. Volgende week reis ik af naar Val Thorens, mocht er niks aan zijn qua apres ski dit jaar. Rij ik hier in NL even langs de Makro voor de nodige likeurtjes.

Mvg,

Alex

Sölden en Willingen fanboy

Drank is in Frankrijk goedkoper, dus sla ze onderweg in Albertville of Moutiers in bij de grote supermarkten.

Drank is in Frankrijk goedkoper, dus sla ze onderweg in Albertville of Moutiers in bij de grote supermarkten.

Bennie op 30 dec 2021 11:05

Goede idd thx, maar als de apres ski ‘open’ is is dat niet nodig, daarom ben ik benieuwd naar de situatie:)

Sölden en Willingen fanboy

Drank is in Frankrijk goedkoper, dus sla ze onderweg in Albertville of Moutiers in bij de grote supermarkten.

Bennie op 30 dec 2021 11:05

Goede idd thx, maar als de apres ski ‘open’ is is dat niet nodig, daarom ben ik benieuwd naar de situatie:)

AlextheJerry op 30 dec 2021 11:09

Als ik het goed heb mogen alleen locaties met een restaurantvergunning open tot 2 uur (volgensmij). Verder is het sowieso met een vaste zitplek volgens de regels.

Drank is in Frankrijk goedkoper, dus sla ze onderweg in Albertville of Moutiers in bij de grote supermarkten.

Bennie op 30 dec 2021 11:05

Is dat echt zo? Dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat drank (wellicht m.u.v. wijn) daar duurder was.

Mr. Slow

Mijn ervaring ook, alleen wijn goedkoper, en dan alleen in de grote supermarkten.

in NL koop je geen fles whisky voor 18 euro

De foto’s die ik uit Les Monde (Valtho) voorbij heb zien komen is het nog best aardig qua apres-ski.

De foto’s die ik uit Les Monde (Valtho) voorbij heb zien komen is het nog best aardig qua apres-ski.

Daffie op 30 dec 2021 14:47

Of je het moet willen is een tweede

Discotheken zijn dicht. Cafés en restaurants (ook après-ski bars met restaurantvergunning mogen niet als danslocatie fungeren. Zitten en drinken mag alleen zittend. Ik denk dat we in deze situatie al lang blij kunnen zijn dat we naar Frankrijk kunnen en mijd uit voorzorg dit soort locaties. Ergens wat eten is één, maar ik zou met de huidige cijfers in Frankrijk niet lekker zitten in een druk café. Al is het maar om de wintersporters die na mij komen ook nog de kans te geven.

Als je de cijfers een beetje volgt, kun je alleen maar verbaasd zijn dat nu het woord apres-ski op het forum langs komt. Wat dat betreft drukt @Boule_de_neige zich nog erg voorzichtig uit. Net hoorde ik op het nieuws spreken over een tsunami van besmettingen in o.a. Denemarken, UK en Frankrijk.

Hen48

Het après skiterras van La Foulie Douce in Val d’Isère was vanmiddag net zo druk als altijd. Live muziek, DJ, dansende mensen. Je merkt hier op de mondmaskers in de lift na (sjaal is voldoende) helemaal niets van corona.
Engelsen zijn hier trouwens ook gewoon aanwezig, blijkbaar toch gewoon welkom in Frankrijk.

*bericht bewerkt door paolie op 30 dec 2021 20:19

Wellicht gekke gedachte maar mijn ervaring is tot op heden dat drank, brandstof en alles wat mensen doorgaans als duur beschouwen:

Goedkoper is in Luxemburg.

Gekke gewoonte maar ik tank altijd op de heen- en terugreis in Luxemburg.

@paolie. Die zorgen ervoor dat staks iedereen thuis kan blijven.

Hen48

@Hulst het is in de buitenlucht. De propvolle skibussen met gesloten raampjes lijken mij risicovoller. Maar eerlijk gezegd vind ik het wel prettig dat men hier niet zo’n paniek zaait als thuis in Nederland.

@paolie zolang je er zelf zit, er zijn nog meer mensen die op wintersport willen dit jaar. Verbaasd me echt dat de après-ski open is.

@paoli. Ik ben de afgelopen 15 jaar met de plein sud op hoogte op de terugweg naar Les Menuires steeds langs de Folie Douce gekomen. Het is daar altijd een gezellige boel, maar afstand houden is er o.a. niet bij. Ik hoop met jou dat het in de buitenlucht meevalt, maar ik denk dat het flagrant in strijd is met de Franse horeca-coronaregels

Hen48

Kans is aanwezig dat de horeca wellicht weer de pineut is bij verder oplopende cijfers, maar ik verwacht niet dat Frankrijk de skigebieden gaat sluiten.

@paoli. Ik ben de afgelopen 15 jaar met de plein sud op hoogte op de terugweg naar Les Menuires steeds langs de Folie Douce gekomen. Het is daar altijd een gezellige boel, maar afstand houden is er o.a. niet bij. Ik hoop met jou dat het in de buitenlucht meevalt, maar ik denk dat het flagrant in strijd is met de Franse horeca-coronaregels

Hulst op 30 dec 2021 21:24

Zo zag het er in Val d’Isère vanmiddag om 16u uit. Foto van gemaakt, omdat het mezelf eerlijk gezegd ook wel verbaasde. Of het verstandig is, daar heb ik geen oordeel over, maar voor de liefhebbers: er is op dit moment dus wel het een en ander mogelijk qua après ski in Frankrijk

null

Dont worry, no one fucking cares hier in frankrijk. Vrijwel alles is open en af en toe moet je de pass sanitaire laten zien. Maar als je die niet hebt dan sxannen ze gewoon een andere, zolang de nummers maar kloppen. Iedereen heeft hier omikron of heeft het al gehad, en niemand word er echt ziek van dus geen probleem.

Freeride = Life

Plaats een reactie