Aansprakelijkheidsverzekering Italie

Zit de nieuwe benodigde aansprakelijkheidsverzekering in bij de doorlopende reis en annuleringsverzekering van de Nederlandse ski verzekering? En zo niet hoe kan je je hier dan voor verzekeren buiten de 3 euro per dag op je lift kaart?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 30 dec 2021 21:09

Qwerty1

Bedoel je je gewone aansprakelijkheidsverzekering (AVP)?

Dat is toch gewoon de AVP die (vrijwel) iedereen heeft?

Ik heb het ook nagevraagd, wat ik begreep moet je een AVP (aansprakelijkheid verzekering particulieren) hebben, deze was eerder blijkbaar niet verplicht, maar nu in Italië wel. Even checken bij je verzekering of je deze dekking hebt.

Ik vind het een goede vraag en het hield mij ook bezig sinds het mailtje van DolomitiSuperSki.

In mijn doorlopende reisverzekering zit het niet. Die is vooral gericht op de aanvulling medische kosten en verlies/diefstal bagage.
Mijn AVP is daar ook niet heel duidelijk in.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

In ons geval zit het gewoon bij de reguliere aansprakelijkheidsverzekering in (werelddekking). Net even gebeld met de verzekering. Valt inderdaad niet onder de reisverzekering.

Die aansprakelijkheidsverzekering is maandelijks veel goedkoper dan extra afsluiten op de skipas. Daarnaast ook geldig voor thuis en andere vakanties.

Zijn er hier belgen die al nagevraagd hebben of dit onder de familiale verzekering valt?

Ik heb een WA polis bij Nationale Nederlanden en ik daar de vraag gesteld of daarmee de Italiaanse eis gedekt was. In de polis staat namelijk dat als je “sport” schade die je veroorzaakt aan niet sporters wél gedekt is, maar aan mede-sporters niet. Hierop ben ik gebeld met het antwoord dat men dat van geval tot geval zal beoordelen. Voor mij is dan duidelijk dat ik mij maar beter ter plekke aanvullend verzekeren kan.

ik lees bij mijn polis iets soortgelijks… Ik ben wel wereldwijd gedekt, maar voor letselschade bij andere sporters is een uitzondering.
[quote]Schade door sport en spel

Schade veroorzaakt tijdens sport of spel is verzekerd, mits er geen schade of letsel is ontstaan aan een medesporter of medespeler. [/quote]

Het heeft er blijkbaar mee te maken dat jurisprudentie in NL ons vertelt dat sporters al instemmen met het feit dat het deelnemen aan de sport een risico op letselschade (aan anderen) met zich meebrengt. https://www.wa.nl/aansprakelijkheidsverzekeringen/letselscha…

En als je er echt zin in hebt: https://www.letselschademagazine.nl/aansprakelijkheid-winter…

Het lastige is natuurlijk dat de rechtspraak in het buitenland hiervan kan afwijken. Voor zover ik kan terugvinden wil Italië juist dat je dekking hebt voor het toebrengen van letsel aan derden (en spullen van anderen, maar dat wordt doorgaan wel door de AVP gedekt).

Plaats een reactie