Alternatief voor mijn ski bril

Een aantal jaar geleden heb ik in een kickstart de goggles van FreshGoggles gekocht (zie foto hier onder). Die zitten met magneetjes vast aan de bril.
Ik vind deze bril zo fijn, maar deze begint ouder te worden en mijn vriendin zou ook graag zo’n soort bril willen, makkelijk verwisselbare lenzen voor verschillende weer momenten.

Maar helaas is FreshGoggles gestopt of iets. Want de site doet het al 2 jaar niet meer.

Heeft iemand dit soort brillen gezien en/of de tip voor mij waar ik zo’n ski bril kan vinden?

null
null

*bericht bewerkt door NickA op 01 jan 2022 18:10

Ik heb zelf een Tenson Switch met dit principe.

Delayon heeft ook het systeem met magneten.
Naked Optica heeft het ook meen ik.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 01 jan 2022 18:18

Thanks Skizoeker!

En Sjaak27, die Delayon lijkt echt sprekend op de freshgoggle die ik heb, super! Denk dat ik daar voor ga.

Bedankt voor de opties!

Anon werkt toch ook met magneten?

Smith IO MAG (XL) sowieso

Ik ken de eigenaar van FreshGoggles en kan vragen of hij nog wat heeft liggen…

Thank God summer is over!

Ik ken de eigenaar van FreshGoggles en kan vragen of hij nog wat heeft liggen…

Lisa. op 02 jan 2022 08:50

Nou… als je dat zou willen proberen, echt super graag!

Ben zelf erg tevreden met de Anon M2. Dankzij de magneten is het wisselen tijdens het skiën geen probleem. Ook zijn er veel verschillende lenzen beschikbaar.

Berg

Ik ken de eigenaar van FreshGoggles en kan vragen of hij nog wat heeft liggen…

Lisa. op 02 jan 2022 08:50

Ik vraag dit voor een vriend;P
maar ik ben ook erg geïnteresseerd! Ben al een tijdje opzoek naar een goede skibril namelijk.

Ik ken de eigenaar van FreshGoggles en kan vragen of hij nog wat heeft liggen…

Lisa. op 02 jan 2022 08:50

Ik vraag dit voor een vriend;P
maar ik ben ook erg geïnteresseerd! Ben al een tijdje opzoek naar een goede skibril namelijk.

twanski32 op 02 jan 2022 16:25

Achteraan sluiten vriend 🤪!

Anon M2 werkt ook met magneten. Gebruik deze goggle al jaren naar volle tevredenheid. Check wel of die goed past met de helm die je gebruikt

Anon heeft verschillende modellen met magnetische lenzen. Een goed alternatief is de Oakley flightdek met chromatische lenzen. Laat je goed informeren in de shop en neem zeker je helm mee als je gaat passen. Niet alle brillen passen onder alle helmen.

Ik denk dat FreshGoggles niets meer was dan een Alibaba bulkinkoopje met eigen logootje. Daar had je er legio van een paar jaar geleden. Je zou dus even op Aliexpress kunnen rondkijken of je jouw model kunt vinden, of kijken voor alternatieven binnen de gewone merken: Smith, Anon, Oakley, Julbo, Salomon. Bij de duurdere brillen met verwisselbare is lenzen wisselen eigenlijk sowieso altijd appeltje eitje tegenwoordig, ongeacht het systeem.

*bericht bewerkt door Shane op 03 jan 2022 14:02

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik denk dat FreshGoggles niets meer was dan een Alibaba bulkinkoopje met eigen logootje. Daar had je er legio van een paar jaar geleden. Je zou dus even op Aliexpress kunnen rondkijken of je jouw model kunt vinden, of kijken voor alternatieven binnen de gewone merken: Smith, Anon, Oakley, Julbo, Salomon. Bij de duurdere brillen met verwisselbare is lenzen wisselen eigenlijk sowieso altijd appeltje eitje tegenwoordig, ongeacht het systeem.

Shane op 03 jan 2022 14:02

Denk dat je daar goed mee zit. Daarom ben ik blij met alle aangereikte alternatieven.

Ik ga mij even goed verdiepen in alle en dan kiezen!

Bedankt iedereen 🧡!

Ik heb er ook een van Fresh, tot op heden altijd tevreden mee geweest idd. Ik kreeg echter v/d week een advertentie van “Animo Optics”, geen ervaring mee maar zag er wel tof uit. En in prijs ook niet slecht leek me!
https://animo-optics.com

@NickA
Bij de collega’s van wepowder heeft iemand nog goggles in de aanbieding, nieuw zo te zien.
https://wepowder.com/nl/forum/topic/282576

Ik heb de vraag even uitgezet, wordt vervolgd…

Thank God summer is over!

Kwam toevallig deze tegen, gelijksoortig kickstarter project.
https://www.kickstarter.com/projects/goggleface/goggleface-i…

Ziet er goed op het eerste 'gezicht’😎

Ik denk dat FreshGoggles niets meer was dan een Alibaba bulkinkoopje met eigen logootje. Daar had je er legio van een paar jaar geleden. Je zou dus even op Aliexpress kunnen rondkijken of je jouw model kunt vinden, of kijken voor alternatieven binnen de gewone merken: Smith, Anon, Oakley, Julbo, Salomon. Bij de duurdere brillen met verwisselbare is lenzen wisselen eigenlijk sowieso altijd appeltje eitje tegenwoordig, ongeacht het systeem.

Shane op 03 jan 2022 14:02

Volgens mij is Blueprint ook zo begonnen. Althans ze werden er wel van beticht in elk geval.

Ze verkopen momenteel nog steeds goggles met lenzen die met magneten op het monteur geplaatst worden.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Smith IO MAG (XL) sowieso

RvanE op 01 jan 2022 17:57

Ja, die heb ik. Heerlijke skibril

Plaats een reactie