Geruchten oostenrijk

Wij hoorden van locals dat ze verwachten dat alles (toerisme) weer op slot gaat in Oostenrijk vanaf 10 januari.
Weet iemand meer?

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 04 jan 2022 11:41

Ik heb vandaag min of meer hetzelfde gehoord inderdaad via een bevriende hoteleigenaar, maar ik moet daarbij wel aankaarten dat hij al ruim voor de kerstweek aangaf dat ze in januari weer dicht zouden moeten. I.v.m. hoogseizoen omzet wel behalen en laagseizoen niet perse nodig voor de overheid. Het zou dus kunnen, dat dit de “geheime” oorspronkelijke planning was, maar dat ze dit toch aanpassen nu Omikron gunstige vooruitzichten laat zien.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Afwachten dus

Mijn zus woont in Wenen en die vertelde mij dit ook vandaag, ik zou 11 februari gaan en de week daarvoor hebben de Oostenrijkse kinderen skivakantie. Ik hoop als het weer gebeurd dat er weer een 3 weken lockdown komt met het idee dat die vakantie voor de Oostenrijkse kinderen door kan gaan omdat die lockdown tot en met de eerste week van februari zou duren.
We gaan het zien.

Staat er voor de komende dagen nog ergens een update gepland in Oostenrijk?

Ik zou daar wel weer een beetje verdrietig van zijn, eerst in november niet vanwege de lockdown, nu verzet naar 15 januari. Maar goed niet teveel op vooruitlopen, je zou je afvragen waarom ze dit zouden willen terwijl het zo best goed gaat.

*bericht bewerkt door marklit op 01 jan 2022 21:32

Ik zou daar ook verdrietig van worden. Wij hebben vakantie gepland vanaf 22 januari, ook onze kinderen die in het buitenland wonen (zoon in Oostenrijk en zoon in Zwitserland) zullen dan mee gaan skien. Voor ons als ouders fantastisch om alles weer bij elkaar te hebben (ook nog 2 kinderen in Nederland) dus alles is geregeld qua boosters en we durfden voorzichtig te hopen dat het nu toch door zou kunnen gaan. Ik schrik hier best van…

Ik lees ook al weken lang deze ‘‘geruchten’’. Ik hoop dat dit geruchten zijn van tijdens/ net na de eerste lockdown. Toen was er de verwachting dat de cijfers weer zouden oplopen met kerst en daarna wellicht weer een nieuwe lockdown nodig was om de ‘‘hoogseizoen weken’’ te redden.
Inmiddels lopen de besmettingen de laatste paar dagen weer iets op (nog steeds 80% lager dan hoogste piek eind nov) maar sinds de piek zijn de reguliere ziekenhuizen met 80% gedaald en de IC met 50%.
Lijkt me echt heel bizar en voorbarig om er nu weer een lockdown in te gooien, zeker als het volgens de huidige regels goed loopt en Omicron in landen waar het sky high is tot nu toe niet voor enorme toenames in de ziekenhuizen zorgt.

Ik zou er persoonlijk echt fors van balen omdat ik er de hele maand zit/ zou zitten. Gezien de huidige situatie zou ik het ook echt onbegrijpelijk vinden. Maar voor nu ga ik nog van het positieve uit dat ik gewoon af kan reizen. In het ergste geval toch andere opties zoeken maar dat is wel zonde van de SuperSkiCard seizoenspas.

*bericht bewerkt door Amelm op 01 jan 2022 21:56

Mag hopen dat dit niet het geval is. Wij reizen 9 januari af naar Oostenrijk, zou een behoorlijke klote zijn.

Mijn ‘buurman’ was er ook van overtuigd dat alles vanaf 10 januari weer dichtgaat. Maar dat zei hij twee weken geleden. Blijkbaar is dat een publiek geheim of zo.
Laten we hopen dat het niet nodig is en als er een lockdown komt dat het van korte duur is. Anders weer een seizoen naar de knoppen…

Peter Pos

Ik hoop ook dat dit gerucht niet klopt

Barbara

Mijn ‘buurman’ was er ook van overtuigd dat alles vanaf 10 januari weer dichtgaat. Maar dat zei hij twee weken geleden. Blijkbaar is dat een publiek geheim of zo.
Laten we hopen dat het niet nodig is en als er een lockdown komt dat het van korte duur is. Anders weer een seizoen naar de knoppen…

peterpos op 01 jan 2022 22:13

Het zou wel chique zijn als de Oostenrijkse regering dit dan tijdig aankondigt. Vind dat Oostenrijk het wat dat betreft erg slecht doet en bijv. Frankrijk veel consequenter en duidelijker is in hun communicatie. Ook telkens ruim van te voren, kan Oostenrijk nog wel wat van leren.

Twijfel of we bij voorbaat dan maar beter naar Frankrijk kunnen gaan.

+1 hier (ik was stilaan aan het kijken waarheen op 09/01).
Gelukkig heb ik nog geen keuze gemaakt (ik wacht op het weerbericht van Roel ergens midden deze week).

Als ze dan toch al van plan zijn om op slot te gaan, vertel dat dan gewoon (of geef aan dat er vanaf X besmettingen/100.000 inwoners de zaak herbekeken zal worden)

Glide on!

Wij rijden in de nacht van 7 op 8 januari naar ellmau. Dus dit ga ik ook maar even volgen. Met pijn en moeite alles kunnen regelen en nu dit weer

Wij waren in de week van 20 dec in Oostenrijk. En toen hadden de locals het ook al over 10 Jan weer in lockdown…
Hoop van harte dat het een gerucht is!!! En niet de waarheid.

Hmm, wij hebben voor de kerst onze vakantie naar Dienten geannuleerd omdat we niet verwachtten al een booster te hebben voor a.s. Zaterdag.
Maar mijn booster zit er nu al in en mijn partner krijgt 'm dinsdag.

Wij wilden dus de annulering terugdraaien, maar ik denk dat ik daar nu nog even mee wacht…

Ik volg ook…. Vertrek aanstaande zaterdag… voor wat ik begrijp uit de artikels en geruchten zou er op 10/01 een bijeenkomst zijn…

Geruchten, horen zeggen…je hebt er niks aan. Gewoon afwachten en evt wat andere opties zoeken en achter de hand houden voor het geval dat. Plek zat in januari, zeker voor 2 pers.

Life is what happens while you were checking your phone

Geruchten, horen zeggen…je hebt er niks aan. Gewoon afwachten en evt wat andere opties zoeken en achter de hand houden voor het geval dat. Plek zat in januari, zeker voor 2 pers.

Leon100 op 02 jan 2022 09:53

Alleen wat lastig en vervelend als je net 1 dag binnen bent. Dan moet je nu dus op basis van een gerucht toch een keuze maken of je gaat of niet.

Geruchten… wie kan er in deze tijd nog de toekomst voorspellen? Alles veranderd zo snel, leven van dag tot dag en hopen op het beste doe ik. Je zeker niet druk beginnen maken op voorhand daar win je niets mee!

er komt wel een gipfel in Oostenrijk: https://www.vienna.at/corona-gecko-sitzung-und-test-gipfel-a…
Artikel is van 27/12 dagen geleden en ze spreken over komende maandag … en een bijkomende meeting op dinsdag over corona …
In dat artkel wordt er wel gezegd dat geen bijkomende maatregelen verwacht worden …

Zelf net terug van een week Oostenrijk en een nieuwe trip staat gepland voor 12 januari. In mijn omgeving zijn er toch diverse families die met een aantal besmettingen zijn teruggekomen ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Hopelijk zorgen de boosters ervoor dat alle binnen de perken blijft en dat het skiseizoen gewoon verder afgemaakt kan worden.

Hmm, ben benieuwd.
Mochten de scholen nog een weekje dicht blijven waren wij van plan volgende week naar Oostenrijk te gaan voor een wintersport (ipv de sowieso gigantisch drukke voorjaarsvakantie).

Dit zijn dezelfde geruchten als dat die in Nederland rond de vorige persconferentie naar buiten kwamen. Het is in de huidige situatie echter lastig om 3 weken vooruit te voorspellen en inmiddels is er meer bekend over de Omikron variant. Op dit moment zijn er geen signalen dat er nieuwe maatregelen komen, maar zoals gezegd heeft helaas niemand een glazen bol.

Wanneer is 3x scheepsrecht?? Half dec Oostenrijk omgeboekt naar Zwitserland, weer verzet naar 12 jan Oostenrijk… booster geregeld en nu… AUB niet alweer… ik verlang zo naar de sneeuw… denk dat we maar richting Frankrijk rijden als de boel weer dicht gaat :(
Geluk voor die gene die al hebben genoten, al was het van het water ballet soms ;)

Wanneer is 3x scheepsrecht?? Half dec Oostenrijk omgeboekt naar Zwitserland, weer verzet naar 12 jan Oostenrijk… booster geregeld en nu… AUB niet alweer… ik verlang zo naar de sneeuw… denk dat we maar richting Frankrijk rijden als de boel weer dicht gaat :(
Geluk voor die gene die al hebben genoten, al was het van het water ballet soms ;)

Jillcrijns op 02 jan 2022 11:19

Precies, sinds 2 jaar inmiddels (ook) vele doorboekingen verder zonder feitelijke uitvoering. Heb Frankrijk zelf in februari op het programma staan maar de besmettingscijfers daar zijn ook voer voor geruchten 😬 Met het beter wordende weer pak ik i.i.g. deze week dan maar mijn kans voor een shortski in Tirol. Mogelijk t.z.t. aanleiding voor een leuk (foto-) verslagje 😉

Ik zou volgende week zaterdag gaan. Schrok vanmorgen van de berichten hier op de site. Dus maar even gebeld met me hotel in Zillertal. Daar werd mij verteld dat er bij hun niks bekend was. Dat het juist redelijk ging. En ze goed vol geboekt zaten. In ieder geval wisten ze niks van deze geruchten. Laten we hopen dat dit dus geruchten zijn.

JMW

Dacht effe Italië af te zeggen en ö te boeken voor de shortski begin februari, toch maar effe wachten. 😁😁

Bla, bla, bla.

Net mijn Oostenrijkse buurvrouw gevraagd of er iets van een persconferentie gepland staat; zij heeft haar ouders (wonend in Oostenrijk) gevraagd en geeft aan dat er niks op de planning staat… hopelijk is dit zo! Planning is vrijdag naar Oostenrijk

Hier bestaat een mooi woord voor: paniekzoeker.

Ook ik volg dit topic met grote interesse.
Vrijdag richting Innsbruck. Hoop dat het blijft zoals het nu is.

Aftellen maar!

Plaats een reactie