Wat als pcr positief is?

Stel je hebt geboekt. Een kleine aanbetaling gedaan. En dan 2 dagen voor aankomst test je positief en kun je niet gaan… Heb je dan kans dat je toch de volle reissom moet betalen? Iemand ervaring hiermee?

Gr. Eug

Misschien al te simpel, maar: heb je de voorwaarden van je annuleringsverzekering doorgenomen?

The older I get, the better I was

Bij ons is een positieve test vlak voor vertrek inderdaad verzekerd bij onze doorlopende annuleringsverzekering. Maar goed, als je geen annuleringsverzekering hebt, gaat die vlieger natuurlijk niet op.

Bij ons hotel was dit inbegrepen in de prijs moest je dit voorhebben

Toevallig vanmiddag een hotel geboekt voor over een week. Ik hoefde geen aanbetaling te doen.

Toevallig vanmiddag een hotel geboekt voor over een week. Ik hoefde geen aanbetaling te doen.

Noblesse op 02 jan 2022 00:27

Geen aanbetaling hoeven doen ontheft je niet van een betalingsplicht. Dat doen enkel afspraken, voorwaarden of als alternatief de annuleringsverzekering (als die dat dekt).

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Bij ons is een positieve test vlak voor vertrek inderdaad verzekerd bij onze doorlopende annuleringsverzekering. Maar goed, als je geen annuleringsverzekering hebt, gaat die vlieger natuurlijk niet op.

franksplinter op 01 jan 2022 20:22

Als je er bewust voor kiest om (zeker in deze tijd) geen annuleringsverzekering af te sluiten, dan is het ook echt volledig je eigen schuld als je je geld niet terug krijgt. Je auto verzeker je toch ook.

Toevallig vanmiddag een hotel geboekt voor over een week. Ik hoefde geen aanbetaling te doen.

Noblesse op 02 jan 2022 00:27

Geen aanbetaling hoeven doen ontheft je niet van een betalingsplicht. Dat doen enkel afspraken, voorwaarden of als alternatief de annuleringsverzekering (als die dat dekt).

Coen-Heveling op 02 jan 2022 08:48

Ik heb het hotel gevraagd wat hun beleid is met aanbetalingen en daarna een positieve test. Zij meldden me toen dat ze geen aanbetaling vragen. Ik neem aan dat er dan naderhand geen rekening komt.

Plaats een reactie