Nederlanders in Frankrijk

Wij zijn, zoals andere kerstvakanties, op skireis in Frankrijk. Het valt ons op dat er dit jaar veel meer Nederlanders zijn in vergelijking met vorige jaren, waarschijnlijk als gevolg van de strengere maatregelen in Oostenrijk. We vragen ons af wat de nieuwe Nederlandse toeristen vinden van hun verblijf in de Franse Alpen. Een nieuwe ontdekking? Of toch vlug terug naar Oostenrijk als het terug gemakkelijker mogelijk is?

Val Cenis: niet normaal - zoveel mensen bij chalet flambeau; ben benieuwd hoe zich dat verdeeld op de pistes. Allen omgeboekt?

Er gaan waarschijnlijk een hoop landgenoten ontdekken dat Frankrijk niet alleen in de zomer een fantastisch vakantieland is.

Zou ook mee kunnen spelen dat de Franse kerstvakantie al voorbij is?
Die was de afgelopen week + de week vóór kerst.

Deze week werd dus al heel lang geleden aangeraden als een gunstige week voor Nederlanders om naar Frankrijk te gaan.

❄️

Inderdaad bizar hoeveel Nederlandse auto’s hier deze kerstvakantie in de Giffre Vallei, Samoëns en Morillon. Condities zijn niet geweldig na de regen en warmte en afgelopen week was druk!
Ben idd benieuwd hoe de NL’ers het hier ervaren hebben. Ik durf wel te stellen dat Samoëns een van de meest Oostenrijk-achtige ski dorpen is van la France 🇫🇷

Ik heb zelfs Nederlanders mee op mijn sneeuwschoen tochten; ook zelden vertoont!

Trouwens jullie hebben mazzel Hollanders die deze week naar FR afreizen; niemand heeft verder meer vakantie, dus lekker rustig en een stuk goedkoper 👍

Die laatste regel is toch gewoon de reden dat het zo druk is? Iedereen die per se in deze week moet, kiest toch logischerwijs voor Frankrijk (gezien de drukte in Oostenrijk/Italië), als dat enigszins kan op past bij je wensen?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie