Middag vulling

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Wij hebben 2 zonen 5 en 7 welke smorgens les krijgen. Helaas bieden ze geen lessen in de middag aan.

Ze zijn nog niet vaardig genoeg om met ons mee te gaan. Heeft iemand nog ideeën?. Zijn er nog leuke dingen in de buurt? Wij zitten in montalbert. Zijn er nog andere kinderdorpen of leuke dingen om te doen?

Mijn ervaring met mijn dochter is dat ze met 4 al vaardig genoeg was om met ons ‘s middags nog enkele pistes te skiën. Nu met 6 kon ze alle pistes mee doen en konden we dus complete tochten maken. We zijn net afgelopen week last minute op wintersport geweest en konden geen lessen meer boeken, dus ze heeft elke dag met ons mee geskied en dat ging super. Ook zwarte pistes kwam ze goed gecontroleerd af. Dus het kan je ook zomaar verbazen wat er nog mogelijk is in de middag! En anders sleetje rijden, ijsbaan, spelen in de sneeuw terwijl je zelf op een terrasje zit. De omgeving waar jullie zitten ken ik niet, dus daarvoor helaas geen gerichte tips!

Ze kunnen misschien nog niet met jullie mee, maar jullie kunnen wel met hun mee? Lichtblauwe pistes zullen ze best af komen. En reken maar dat dat leuk is hoor, achter je kind aan de pistes af 😍

Mijn kinderen waren 6 en 8 toen ze voor het eerst mee gingen skiën. Na een paar dagen konden ze blauwe pistes al vrij goed af, en aan het eind van de week gingen ze zelfs al de rode pistes. Dus wat @G11ling zegt, ga gewoon lekker met je kinderen mee, dat is fantastisch!

Idd gewoon lekker met hun op pad gaan
Hier vandaag de hele dag met mijn dochter van 4 (zij lest in Nederland op een borstelbaan) op de piste gestaan.
Gewoon de blauwe pistes af en in het begin liet ik haar mij volgen (dus lange bochten) en daarna omdraaien.
De twinkeling in haar ogen de eerste keer dat ze weer in een stoeltjeslift zat 😍

*bericht bewerkt door Togi op 03 jan 2022 20:36

Lieve mensen, ik ben natuurlijk heel blij voor jullie dat jullie kids de smaak snel te pakken hadden, maar er zijn ook meer dan genoeg vijfjarigen die er nog niet aan toe zijn om de kinderweide te verlaten. @Loetje84 vraagt ook om leuke dingen die hij met ze kan gaan doen, niet bij welke opvang hij ze kan brengen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@loetje83: ga genieten en ga plezier maken met de kinderen op de piste en het maakt niet uit hoelang je over een afdaling doet! Er gaat niets boven keutelen en glijden met je kinderen en je zal zien dat de kinderen vooruit schieten en dat ze meer kunnen en willen dan jezelf vooraf bedenkt…

Zelf ben ik een kilometer vreter en ben ik van het maximaliseren van de skipas en mijn vrouw wil graag kopjes koffie drinken etc… daar maken we afspraken over😂😂 maar er gaat niets boven skiën met mijn kinderen en mijn vrouw! Wat een juich moment is dat en dan gaat het om plezier en genieten en dan laat stiekem ook weleens een en laatste lift schieten om samen met de guppies en mijn vrouw door het dorpje te lopen en de grote skiverhalen van mijn zoon en dochter aan te horen… #teamG11ling

*bericht bewerkt door Bruuuno op 03 jan 2022 20:44

Lieve mensen, ik ben natuurlijk heel blij voor jullie dat jullie kids de smaak snel te pakken hadden, maar er zijn ook meer dan genoeg vijfjarigen die er nog niet aan toe zijn om de kinderweide te verlaten. @Loetje84 vraagt ook om leuke dingen die hij met ze kan gaan doen, niet bij welke opvang hij ze kan brengen.

Shane op 03 jan 2022 20:43

Klopt mijn kids zijn nog niet zo vaardig. 5 jarige is voor het eerst op les dus ze kunnen nog niet zo heel veel. Wellicht wordt dit in de loop van de week wel beter. Daarom vind ik het ook wel jammer dat ze niet ook smiddags nog 2 uurtjes les krijgen dan maken ze toch sneller meer meters. Is dit gebruikelijker in Frankrijk? Dat ze allen de ochtend les hebben?

Een halve dag les is normaal in Frankrijk, er zit een heel leerprogramma achter. En de kinderen worden al snel mee de pistes op genomen, gaat echt snel, ook met een 5 jarige. Onze dochter was de eerste keer 6 jaar, en ging op dag 2 al een bospad af met haar les. Wij hebben genoten van die leeftijd, wanneer we ‘s middags samen gingen skiën, tig keer dezelfde piste skiën en ze zien genieten. Aan het einde van de week kunnen ze echt al wat.

Lieve mensen, ik ben natuurlijk heel blij voor jullie dat jullie kids de smaak snel te pakken hadden, maar er zijn ook meer dan genoeg vijfjarigen die er nog niet aan toe zijn om de kinderweide te verlaten. @Loetje84 vraagt ook om leuke dingen die hij met ze kan gaan doen, niet bij welke opvang hij ze kan brengen.

Shane op 03 jan 2022 20:43

Klopt mijn kids zijn nog niet zo vaardig. 5 jarige is voor het eerst op les dus ze kunnen nog niet zo heel veel. Wellicht wordt dit in de loop van de week wel beter. Daarom vind ik het ook wel jammer dat ze niet ook smiddags nog 2 uurtjes les krijgen dan maken ze toch sneller meer meters. Is dit gebruikelijker in Frankrijk? Dat ze allen de ochtend les hebben?

Loetje84 op 03 jan 2022 21:03

Volkomen begrijpelijk hoor @Loetje84 . Helaas ben je met deze vraag door iedereen hier direct ingedeeld in het vakje “geen zin om iets met de kinderen te ondernemen” of “wil vooral zelf skien” of iets dergelijks om vervolgens te vertellen hoe fantastisch ze zelf wel niet zijn voor hun kids.

Ik heb geen concrete info ter plaatse, maar als het nog niet gaat om mee te skien, dan zou ik proberen wel zo veel mogelijk sneeuwplezier met ze te maken en daarnaast lekker veel ontspanning te geven voor de volgende dag (kids die wat meer moeite hebben om het aan te leren, moeten fysiek ook meer inspanning leveren dan degenen waar het snel bij gaat). Dus pak de lift omhoog naar een leuk restaurant, skietjes mee, kijk of je ze nog een beetje kunt laten glijden op een vlak stukje (en wat oefenen met remmen). Sneeuwpoppen maken, of een glijbaantje maken op een bergje sneeuw. Ze hebben niet zo veel nodig denk ik en papa en mama ook niet met een drankje erbij toch ;). Dan op tijd naar beneden en lekker chillen in het hotel of appartement of misschien kijken of je ergens kunt zwemmen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kinderen leren niet meer of sneller door ze ook s middags op les te doen. Je biedt ze iets nieuws aan en vervolgens moet het inslijpen= herhalen.
Het ene kind vindt het prima om s middags te”oefenen” ( waardoor het inslijpen wat vlotter gaat) het andere kind heeft wat meer tijd nodig. In bijv. Oostenrijk werkt het precies hetzelfde in de ochtend een nieuw stapje leren en daarna oefenen door het te herhalen in de middag. Nadeel van een lesgroep is dat het allemaal vrij traag gaat want een leraar moet elk kind moeten kunnen zien om de juiste aanwijzingen te geven. Dus is de zwakste schakel soms bepalend. Zelf oefenen geeft meer meters! Zelfs binnen het onderwijs werkt het zo! Voor je een volgende stap kunt zetten moet je de vorige stap “beheersen”

Volg je kind. Zoals gezegd zijn er genoeg die vol trots aan papa en mama willen laten zien wat ze allemaal al geleerd hebben. En nee, dat heeft niks met pochen te maken @Shane, maar met go with the flow. Je bent op vakantie toch? En als ze moe zijn, of toe aan iets anders dan zijn er genoeg alternatieven. Ik heb ooit van die sneeuwblokkenmakers gekocht waar je bv een iglo mee kan bouwen.
Instant succes (als er genoeg sneeuw bij je appt ligt natuurlijk)
Veel gemeenten (en hotels) hebben zwembaden (Zwemspullen niet vergeten bij t inpakken) of een schaatsbaantje. Spelletjes, sleeën, naar de pisteboullies kijken (als dat mag) gekke creatieve sneeuwpoppen bedenken, souveniers uitzoeken, soms is er een sledehonden rit te boeken en als dat tekostbaar is, is kijken naarde hondenook vaakaleenattractie, tubing (al zal dat met papa of mama samen zijn) etc.

Vooral veel spelen in de sneeuw.
Lekker zelf wat klooien op de babywei met ze.
Sneeuwpop bouwen. Sleeën.
Zwembad (als die er is bij je acco).
Keertje omhoog met de gondel (zonder ski’s of als het skiën goed gaat later in de week misschien zelfs wel met)
Mogelijkheden genoeg.

Lieve mensen, ik ben natuurlijk heel blij voor jullie dat jullie kids de smaak snel te pakken hadden, maar er zijn ook meer dan genoeg vijfjarigen die er nog niet aan toe zijn om de kinderweide te verlaten. @Loetje84 vraagt ook om leuke dingen die hij met ze kan gaan doen, niet bij welke opvang hij ze kan brengen.

Shane op 03 jan 2022 20:43

Klopt mijn kids zijn nog niet zo vaardig. 5 jarige is voor het eerst op les dus ze kunnen nog niet zo heel veel. Wellicht wordt dit in de loop van de week wel beter. Daarom vind ik het ook wel jammer dat ze niet ook smiddags nog 2 uurtjes les krijgen dan maken ze toch sneller meer meters. Is dit gebruikelijker in Frankrijk? Dat ze allen de ochtend les hebben?

Loetje84 op 03 jan 2022 21:03

Ik denk dat ze net meer leren door een halve dag vrij te kunnen skieën.
En geniet van het feit dat ze nog niet zo vaardig zijn. Meestal duurt het niet lang voordat pa en ma de kinderen niet meer kunnen volgen.

Volg je kind.
En nee, dat heeft niks met pochen te maken @Shane, maar met go with the flow. Je bent op vakantie toch?

G11ling op 04 jan 2022 08:46

Je zegt hier dus eigenlijk precies wat ik hierboven aangeef. Loetje is gelijk ingedeeld in het vakje van mensen die niet “hun kind volgen” of “met de flow meegaan”. Jij denkt hem zelfs te moeten uitleggen dat het echt wel leuk kan zijn om achter je kind aan te skien…

Terzijde, zie ik zelf veel te vaak niet al te kundige ouders met jonge beginnende kinderen op plekken waar ze niet zouden moeten komen, bijvoorbeeld op blauwe, maar veel te drukke dalafdalingen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie