Oversteek La Plagne —> Les Arcs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Paradiski

Hallo,

Graag verneem ik welke route/pisten leuk zijn om te doen wanneer je een dag vanuit La Plagne de oversteek maakt naar Les Arcs
We hebben dat nu 5/6 keer gedaan maar altijd is er een opgejaagd gevoel en weten we niet waar we nou naartoe moeten in Les Arcs. En telkens is het zoeken en puzzelen. Wat is leuk haalbaar rekeninghoudend met de terugtocht naar Champagny?

Wij zijn net terug van Vallandry (Les Arcs) en zijn een dag naar La Plagne geweest. In de Yuge Paradiski app staan route ideeën van een halve of hele dag. Je kan ook met het + routes selecteren voor beginners of gevorderde.

Ik vind de piste mont blanc en het gedeelte rond Vallandry het mooist. De afdaling naar Villaroger is leuk, maar niet per se van helemaal bovenaan. De wachttijd voor dat bovenste stukje is het niet echt waard. Maar mocht het rustig zijn richting de Aguille Rouge, dan wel natuurlijk.
Route zou dan zijn:
Champagny - Vanoise express - via Lanhette naar Villaroger - terug omhoog en dan naar Comborciere - piste Mont Blanc en daarna verplaatsen richting Vallandry en daar wat pistes voordat je op de terugweg gaat. Reken twee uurtjes om terug naar Champagny te komen.

De afdaling naar Villaroger is landschappelijk mooi, maar skitechnisch vond ik hem minder. Misschien dat je je tijd dan beter kunt besteden. Het is maar wat je belangrijker vindt.

Wat @hessel zegt klopt 100%. Als je iets meer uitdaging zoekt kun je ook nog kijken naar comborciere, bois de l ours en launches mooi.

Als je echt gek wilt doen (offpiste) liften nemen naar grand vol, klein stukje lopen en dan mont pourri afdalen. Skibus terug naar la plagne 😉

Edwin van Riel

In Les Arcs, try from Arc 1800 to 1600. there is a forest route - so beautiful!!!

Plaats een reactie