Wintersporters haat

Wintersport kan je ook positief zien. Ik durf te wedden dat het veel mensen heeft verleid tot vaccinatie/booster die dat anders niet hadden gedaan.

Iets met “zonder zonde” en “eerste steen”…

Verder zie ik alleen maar winnaars, de azijnpissers willen graag iemand om naar te wijzen. En ik ga graag op wintersport…
Dus, “take one for the team”

1 miljoen positieve testen cumulatief in Nederland over november en december…

Shane op 05 jan 2022 22:43

1 op de 17 dus in 2 maanden. Ik denk dat er na 2 maanden wintersport wel meer dan 1 op de 17 besmet zouden terugkomen. Zelf neem ik nu ook veel meer risico dan thuis, maar goed, ik leefde dan ook bijna als kluizenaar; het risico nu is nog steeds redelijk beperkt al vind ik de drukte 's ochtends niet echt fijn.

@Shane, slechts enkele besmettingen onder familie/vrienden/kennissen/collega’s. Misschien zit ik in een redelijk veilige bubbel. Nou denk jij misschien dat ik nauwelijks iemand ken, maar ik verzeker je, het zijn er wel iets meer dan ‘enkele * 17’ ;-)
Mijn vermoeden (meer niet) is dat een gemiddelde week wintersport qua corona een stuk gevaarlijker is dan een week thuis. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde. Met nuchtere statistische cijfers uiteraard :-)

@Shane, slechts enkele besmettingen onder familie/vrienden/kennissen/collega’s. Misschien zit ik in een redelijk veilige bubbel. Nou denk jij misschien dat ik nauwelijks iemand ken, maar ik verzeker je, het zijn er wel iets meer dan ‘enkele * 17’ ;-)
Mijn vermoeden (meer niet) is dat een gemiddelde week wintersport qua corona een stuk gevaarlijker is dan een week thuis. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde. Met nuchtere statistische cijfers uiteraard :-)

Martin7182 op 06 jan 2022 22:14

Het lijkt me evident dat een week thuis opgesloten zitten minder gevaarlijk is dan een week lol op de ski. Ik vraag me bij dat laatste overigens ten zeerste af of Corona eigenlijk het grootste “gevaar” vormt. Gezien mijn persoonlijke ervaringen met corona en ander onheil dat tijdens een wintersport op je wacht, neig ik toch echt wel naar dat andere onheil. Dat laat natuurlijk onverlet dat je te allen tijde veel beter thuis kunt blijven om het gevaar te vermijden.

*bericht bewerkt door Shane op 06 jan 2022 22:27

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gewoon niks van aantrekken. De besmettingen duiken nu overal in mijn omgeving op. We zijn met kerst met een grote groep op wintersport geweest en iedereen is daar coronavrij doorgekomen, als we met de kerstdagen in Nederland gebleven waren en bij 3 verschillende kerstdiners aan zouden schuiven was het een groter risico. En genoeg mensen die wel naar België gaan shoppen, oud en nieuw samen vieren etc, dus ik merk geen negatieve reacties over wintersporters.

Het scheelt wel dat ik op mijn werk geen scheve gezichten krijg, aangezien we met het hele bedrijf ook op wintersport gaan (mochten de maatregelen dit nog toelaten).

Ik heb t eigenlijk helemaal niet zo ervaren. De mensen die ik spreek vinden het fijn dat ik lekker op wintersport ben geweest en vragen hoe ik het ervaren heb. Verder weet ik dat ik er in Oostenrijk (in mijn geval) alles aan gedaan heb om niet besmet te raken.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als ik mensen zag die een tikkeltje laks hun mondmaskers droegen (onder de neus, of überhaupt niet deugdelijk) dat het altijd Nederlanders waren. Ook veel Nederlanders waar de kinderen geen goede bescherming droegen. Je kon merken dat de Duitsers hier meer aan gewend waren, vrijwel alle Duitse kinderen droegen ook een FFP2-masker.

brakes op 05 jan 2022 19:12

Bijzonder dat je van afstand kan zien of iemand uit NL komt of niet. Ik heb hier in Hochkonig ook vaak genoeg met Duitsers/Oostenrijkers gezeten die hun mondkapje niet ophadden of niet over de neus. Denk dat dit gedrag niet zo heel veel met nationaliteit te maken heeft. Of dit moesten Nederlanders zijn die stiekem Duits praatten met elkaar om mij te misleiden…

Peter Pos

Mijn advies is om te stoppen met social media en het lezen van de reacties op nieuwssites. Mensen die daar reageren zijn niet een juiste afspiegeling van de samenleving, maar vaak de uiterste van beide kanten. (Maar wij zijn hier natuurlijk ook niet geheel onpartijdig ;))
Zo’n bericht als gisteren over de bijna 1000 besmettingen onder mensen die in Oostenrijk zijn geweest, wordt in de media heel eenzijdig belicht. Die 1000 besmettingen is maar 1% van de 100.000 besmettingen in dezelfde periode, dus de invloed op de verspreiding is helemaal niet zo groot. Niemand heeft het over die andere 99.000 besmettingen en waar die zijn opgelopen.
Er wordt ook niet gekeken naar hoeveel mensen er in totaal naar Oostenrijk zijn geweest, dus hoe groot de kans op een besmetting in Oostenrijk was, wordt niet vermeld.
Frankrijk, België, Duitsland en Spanje zijn ook elk goed voor ca. 700 besmettingen, dus samen nog een paar procent. Ca. 94.000 besmettingen zijn niet te herleiden naar het buitenland, dus je zou kunnen stellen dat in Nederland blijven wel een erg groot risico is ;)
Ook dat die 1000 besmettingen een verzesvoudiging is t.o.v. de week daarvoor wordt als nieuws gepresenteerd, terwijl dat logisch is, omdat het de week daarvoor nog geen schoolvakantie was.

Ik trek me in ieder geval niets aan van wat een ander er van vind. Ik hou me aan de voorwaarden en maatregelen en kan het voor mezelf prima verantwoorden. Ik heb uit mijn eigen omgeving overigens nog geen negatieve reacties gekregen.

sterko op 05 jan 2022 19:40

Mooi genuanceerd. Ik vond het echt heel slechte journalistiek, nota bene in de krant waar ik zelf ook nog eens voor schrijf. Toen ik het las wist ik al dat er heel veel negatieve reacties zouden komen van onwetende en jaloerse mensen.
Als er echt een probleem was geweest met coronabesmettingen bij Oostenrijkgangers, dan wist je dat niet afgelopen maandag, maar zou dat in de loop van de week duidelijk zijn geworden toen de mensen van de eerste week terugkeerden. Nou, ik heb er niets meer over gelezen, maar het frame is wel gezet.

Idd… verdeel en heers.

Peter Pos

Wintersport kan je ook positief zien. Ik durf te wedden dat het veel mensen heeft verleid tot vaccinatie/booster die dat anders niet hadden gedaan.

rmgb op 06 jan 2022 15:05

Maar dat was ook al niet goed volgens de GGD ;-)

Peter Pos

@Shane, slechts enkele besmettingen onder familie/vrienden/kennissen/collega’s. Misschien zit ik in een redelijk veilige bubbel. Nou denk jij misschien dat ik nauwelijks iemand ken, maar ik verzeker je, het zijn er wel iets meer dan ‘enkele * 17’ ;-)
Mijn vermoeden (meer niet) is dat een gemiddelde week wintersport qua corona een stuk gevaarlijker is dan een week thuis. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde. Met nuchtere statistische cijfers uiteraard :-)

Martin7182 op 06 jan 2022 22:14

Als ik NL lesgeef aan een klas van 28 leerlingen, dan loop ik echt meer risico dan wanneer ik hier in Oostenrijk ben.

Peter Pos

@Shane, slechts enkele besmettingen onder familie/vrienden/kennissen/collega’s. Misschien zit ik in een redelijk veilige bubbel. Nou denk jij misschien dat ik nauwelijks iemand ken, maar ik verzeker je, het zijn er wel iets meer dan ‘enkele * 17’ ;-)
Mijn vermoeden (meer niet) is dat een gemiddelde week wintersport qua corona een stuk gevaarlijker is dan een week thuis. Maar ik laat me graag overtuigen van het tegenovergestelde. Met nuchtere statistische cijfers uiteraard :-)

Martin7182 op 06 jan 2022 22:14

Als ik NL lesgeef aan een klas van 28 leerlingen, dan loop ik echt meer risico dan wanneer ik hier in Oostenrijk ben.

peterpos op 07 jan 2022 23:09

Prima @peterpos
Het risico is inderdaad niet te overzien

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wintersport liefhebber hier!

Sinds de pandemie nog geen corona gehad in ons gezin. Nu ben ik met een deel van ons gezin met Kerst & Oud & Nieuw op wintersport in Oostenrijk geweest, samen de skiclub. Binnen de skiclub iemand besmet met corona. Wij bij thuiskomst testen, nog voordat we zouden aansluiten bij mijn vrouw die met de rest van het gezin in vakantiehuisje zit. Bingo! Een van de kinderen positef, die heeft nergens last meer van & mag maandag weer naar school. En ben ik zelf ondertussen positief getest… Mijn vrouw zit met een deel van het gezin nog in het vakantiehuisje. Ik mis ze, vooral de jongste van 3jr.

Dit helpt natuurlijk ook niet:
Mijn broer & 2 zussen zijn afgelopen week met hun gezinnen, 3 neven & 4 nichten, gezamenlijk op wintersport geweest naar Frankrijk. Afgelopen week meerdere gezinsleden in de verschillende gezinnen positief met zelftests. Er is zelfs nog geskied door aantal. Ze zijn allemaal wel gisteren naar huis vertrokken & hebben onderweg overnacht in een hotel… Bij thuiskomst gezin van mijn broer allemaal positief = 4x. En bij beide zussen ook meerdere gezinsleden positief.

Afgelopen week meerdere gezinsleden in de verschillende gezinnen positief met zelftests. Er is zelfs nog geskied door aantal. Ze zijn allemaal wel gisteren naar huis vertrokken & hebben onderweg overnacht in een hotel… Bij thuiskomst gezin van mijn broer allemaal positief = 4x. En bij beide zussen ook meerdere gezinsleden positief.

NachtBroeder op 08 jan 2022 18:16

En dan mensen hier moord en brand schreeuwen over de krantenartikelen 🤨

Plaats een reactie