Huur ski's

Hallo,
We gaan de 1ste week van februari naar Tignes Le Lac. Als jullie de keuze hebben tussen ski’s huren op voorhand of ski’s huren ter plaatse bij bv Intersport, waar gaat jullie voorkeur naar uit en waarom?
Groeten,
Bart

Toen ik zelf nog geen ski’s had huurde ik op voorhand alles. Dit omdat het vaak goedkoper was dan in de gebieden.

Het voordeel van ter plaatse huren is dat je nog eens kan wisselen van materiaal als het toch niet bevalt, of je iets anders wilt proberen.
Gebruik wel vaak locatie met korting van skivereniging of het hotel.

Ik zou ter plekke huren. Ten eerste minder gesleep maar nog belangrijker: Je kan eventueel wisselen van ski. En vaak kan je ook om een extra service vragen. Zeker bij ijzige omstandigheden een groot voordeel.

Vaak reserveer(de) ik de ski’s bij de plaatselijke verhuur, scheel weer een beetje met het “inchecken/huren” van de ski’s.
De verhuurder heeft dan je gegevens, welk type ski’s je wilt en soms zit er nog een beetje (10/20%) korting bij het on-line reserveren/bestellen. Check wel of de ski’s overeenkomen met wat je vooraf besteld.

Eenmaal op de plaats van bestemming kun je dan nog wisselen, of als er iets stuk gaat of niet goed zit altijd nog terug naar de verhuurder.

Het hele punt van ski’s huren is dat je ze niet heen en weer hoeft te slepen. Ik huur dus ter plekke.

Altijd ter plaatse, je hebt de mogelijkheid om te wisselen. Daarnaast is mijn ervaring dat huren in de lage landen vaak ouder materiaal geeft. Doorloop is natuurlijk veel minder.

Schoenen altijd ter plekke, die wil je kunnen ruilen. Ski’s maakt niet zoveel uit. Je kan hier super nieuwe en goed onderhouden ski’s krijgen en ouwe troep ter plekken en vice versa. Bij de juiste zaak hier word je waarschijnlijk beter geholpen (omdat je geen rij achter je hebt, zoals op zondagochtend in de Alpen), maar je moet wel slepen. Andersom: mocht je toch een poeder dagje hebben dan is het handig als je kan wisselen in de Alpen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ter plaatse huren tenzij je eigen skischoenen hebt.
voor goede verhuurprijzen kan je via alpinresorts.com vaak betere prijzen krijgen dan rechtstreeks op de website van de shops (alpinresorts = korting bij Intersport, precision ski en dergelijke)

Glide on!

Ter plaatse huren heeft wel de voorkeur. Als er iets niet naar wens is kun je nog terug.

Online reserveren kan ook schelen in de portemonnee.

Ter plekke omdat er vaak ook gratis een depot bij zit.
Dit doe ik in Zermatt en Arabba al een paar jaar.

*bericht bewerkt door MountainHugger op 06 jan 2022 07:48

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Bedankt voor de tips! Dat maakt wel duidelijk dat ik op voorhand online mijn ski’s en botten ga reserveren. ;-)

@BartO81 als je met een grotere groep gaat, zoals ik enkele jaren geleden (13p), is het handig als je daarvoor zoals eerder genoemd even een overzichtje van bezorgd.
Dan kan de verhuur zich voorbereiden en zijn jullie sneller aan het genieten van de pistes.

Veel plezier!

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie