Advies testen of niet?

Hi allen,

Ben benieuwd hoe jullie tegen de volgende situatie aankijken. Op 18 januari zou ik met een groep + vriendin afreizen naar Oostenrijk. We zullen dus op 17 januari een PCR test moeten afnemen. Aankomende zaterdag krijgen vriendin en ik de booster. Vooralsnog niets aan de hand.

Alleen nu heeft mijn vriendin tijdens oud en nieuw naar alle waarschijnlijkheid corona opgelopen. In ieder geval de vriendin met wie ze was is positief getest. Mijn vriendin heeft nu ook klachten. Echter kan ze eigenlijk officieel niet testen want dan krijgt ze geen booster en dus geen wintersport. Zij zal wel uitgeziekt zijn en nog wel op tijd negatief voor de PCR zijn. Alleen nu ben ik bang om dus verlaat Corona van haar te krijgen. Quarantine kan al niet meer want we wonen samen in een klein appartement. Ik ben dus erg bang dat ik nog positief ben tijdens de PCR test.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat als wij/ik klachten hebben dat wij thuis blijven en niet af zullen reizen. Het gaat ons met name om dat we bang zijn dat we evt nog positief testen via de PCR wanneer we al eventjes klachtenvrij zijn

Is het een idee om na de booster alsnog te testen om een herstelbewijs aan te vragen? Of wordt dat echt te kort dag (herstelbewijs krijg je 11 dagen na positieve test). Tweede optie is erop gokken, dat we toch niet besmet zijn. Of omboeken naar Frankrijk maar dat is gezien de locatie waar de anderen reisgenoten vandaan moeten komen erg lastig…

Nu wel testen. Helaas op werk (zorg) meegemaakt dat mensen na een doorgemaakte infectie te snel een vaccinatie kregen. Deze mensen werden erg ziek. Er is een reden waarom ze 3 maanden na infectie geen vaccinatie willen geven… voor Oostenrijk is er een formulier beschikbaar (wel een arts vinden die het wil ondertekenen) om de pcr voor vertrek te laten vervallen. Je infectie telt als booster

Laten boosteren terwijl je vermoedelijk Corona hebt 😳😳😳.
Je verbaast je hier toch elke dag opnieuw.
En dat terwijl een herstelbewijs ook voldoende is.

Inderdaad gewoon die PCR doen. En ja als deze positief is dan zal deze de 18e ook nog wel positief zijn. Die kans is gewoon aanzienlijk. En dan kan je sowieso niet reizen naar Oostenrijk. Omboeken naar Zwitserland is misschien een idee? daar heb je alleen een sneltest nodig plus vaccincatie. Een sneltest is eerder negatief en dit kan je thuis ook dagelijks in de gaten houden met een zelftest. De test die je zelf kan aanschaffen is dezelfde als de sneltest van een commerciele instelling

Ja misschien wel iets te makkelijk over gedacht inderdaad. Het wintersport virus stroomt nou eenmaal ook door mijn aderen ;)

Thanks voor jullie input. Toch maar testen dan en erop hopen.

Ja misschien wel iets te makkelijk over gedacht inderdaad. Het wintersport virus stroomt nou eenmaal ook door mijn aderen ;)

Thanks voor jullie input. Toch maar testen dan en erop hopen.

bartbunder op 06 jan 2022 18:17

Ik snap je helemaal. Je wilt zo graag, ik had ook vlak voor de wintersport Corona. Iedere dag zelftest en hopen dat deze negatief werd. Net op tijd gelukkig zodat ik met de juiste papieren maar Zwitserland kon

Plaats een reactie