Via Zwitserland naar Frankrijk

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ja, ik bedoel Bad Bellingen, terugkomend uit Nederland heb ik een week geleden daar een vignet voor 2022 gekocht voor €27, idd berekende ze eerst €41 maar ik heb ze gewezen op de prijs die op het bord aan de Autobahn wordt aangegeven. Hun antwoord was dat dat bord verouderd is, uit 2009. Dan moeten ze dat maar aanpassen, uiteindelijk was het toch €27. Even doorzetten dus de volgende keer.

Hahahha oké, ik heb dat bord niet eens zien staan😅
Moesten nog een vignet hebben en aangezien we daar toch altijd stoppen om te tanken daar maar gekocht. Normaal kochten we dat altijd al bij een anwb winkel in Nederland maar die zijn er niet veel meer tegenwoordig…
Volgende x ga ik kijken of dat bedrag nog op dat bord staat😂

LA NORMA😍☃️

Voor Duitsland en Zwitserland hoeven wij nu toch geen PCR test?
Wij zijn geboosterd en de kinderen gevaccineerd.
Terugweg zullen we overnachten in Duitsland of Zwitserland als het tegen zit.
Heenreis zal snachts in 1x zijn.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Even voor de duidelijkheid. Om de grenzen Duitsland en Zwitserland over te gaan is geen PCR test nodig, domweg omdat er nooit iemand aan de grens te zien is zoals ik eerder heb vermeld. Wellicht ga je naar Italië, dan zou ik het niet weten. Blijf je in Zwitserland dan hoef je ook op je verblijfadres geen PCR test te overleggen, wel moet je in een hotel een coronacertificaat hebben. Verblijf je in een appartement dan is de ervaring dat je geen certificaat nodig hebt.
Afgelopen week heb ik zelf geskied in Zwitserland, overigens Kaiserwetter, om te kunnen skiën kan dat absoluut zonder certificaten en testen. In de cabineliften is een mondkapje verplicht, in de open liften is geen mondkapjesplicht.
Duitsland heeft de 2G+ regeling, of je dan voor overnachting nog een PCR nodig hebt weet ik niet, in Zwitserland in ieder geval niet.

Als je op doorreis bent door zwitserland moet je alleen even aanmelden via: https://swissplf.admin.ch/formular
Als je voldoet aan de vaccinatie vereisten hoef je verder geen test te laten doen, mits je met de auto reist.
Wij hebben een huis gehuurd tm feb in chamonix en vliegen via geneve. En om en om taxien met de auto naar geneve - chamonix. Tot nu toe geen enkele issues bij de grens. Alleen als je vliegt Zwitserland in een PCR test. Ga je vanuit zwitserland naar NL is dat eigenlijk overbodig. 0 controle op de PCR test, omdat je met de auto Zwitserland in bent gekomen. Interessant ;-)

Nog even een reactie, ook als je op doorreis gaat door Zwitserland of je gaat naar Zwitserland geldt in ieder geval als je met de auto gaat dat je ook niet hoeft aan te melden.
Officieel staat dat wel vermeld maar in de praktijk werkt dat eenvoudig niet omdat er niets mee wordt gedaan.
Echt, als ik heen en weer rijd naar Nederland kan ook niemand het gelovenaar zoals ik al vermeld heb, er zijn geen controles, zelfs niet in de quarantainetijd. Dit is de beleving en berichtgeving vanuit Nederland waar niets van klopt. Omdat ik in Zwitserland woon en ik hier weet hoe het in de praktijk gaat geef ik jullie dit door.

@Näfels
Waar ga jij altijd de Zwitserse grens over?
Afgelopen week en vorig jaar stond er gewoon Zwitserse douane bij Basel. Die ons het één en ander wilden vragen.
Ze hebben trouwens niet naar een document/aanmelding gevraagd wat hierboven beschreven wordt.

Plaats een reactie