Wintersport voor ongevaccineerde

Hallo,

Ik heb jullie hulp nodig!
Bij verschillende fora’s of FB pagina’s info gevraagd maar overal weg gewimpeld als wappie.
Zie gelukkig dat de meeste van jullie goed reageren, vandaar hier mijn vraag.

Wij willen met 4 vrienden half FEB. op wintersport maar er zijn 2 niet gevaccineerde in onze groep.
ons idee van italie valt helaas af door 2G

We willen max 1100km in de auto zitten.

Nu hebben wij Frankrijk en Zwitserland op het oog! nu hoor ik dat er 15 Jan. nieuwe regels komen in frankrijk.
Dus wie van jullie heeft voor ons een perfecte plek en weet werkelijk hoe alle regels in zwisterland of evt frankrijk zitten. van de website van de rijks overheids word ik namelijk niet geheel duidelijk hoe het nu ECHT zit.

jullie zouden ons geweldig helpen!
Bijvoorbaat dank!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 jan 2022 17:05

Frankrijk gaat binnenkort 2G invoeren.

Frankrijk gaat binnenkort 2G invoeren.

Bierdopje op 10 jan 2022 14:20

Klopt dat had ik vernomen maar 15 januari afwachten!
Thanks!

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

ja dat had ik al vernomen helaas, dus blijft denk ik Zwitserland over.
daar zit je op dag 3 testen en dag 7 heb ik voorbij zien komen!

Spanje. Maar dat red je niet binnen 1100 km.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Klopt! heen en terug min 28 uur rijden voor een paar dagen skiën is ons echt te gortig!

Spanje. Maar dat red je niet binnen 1100 km.

havana op 10 jan 2022 14:24

ach, als je de rit van huis naar naar schiphol rekent en daar nog een stukje lukt het wel ;)

Edwin van Riel

Vliegen?Dat kan toch nog als ongevaccineerde?

dus spanje en zwitserland ben je nog ‘welkom’ als ongevaccineerde?

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Inmiddels ben ik dit seizoen in 6 verschillende gebieden in Frankrijk geweest. 1x was er controle onderaan de lift, maar niemand keek op of om als je daar rustig langs liep. Verder geen enkele controle gezien. Als ik geen pass sanitaire zou hebben zou ik het alsnog prima aandurven om in Frankrijk op wintersport te gaan.

Tsjechië lijkt ook een mogelijkheid als ongevaccineerde: Wel een negatieve PCR-test maximaal 72 uur voor aankomst, een een nieuwe test op dag 5 van verblijf. In de tussentijd hoef je echter niet in quarantaine, ook op wintersport lijken geen beperkingen te zijn. Ook is het dan verplicht altijd een FFP2-masker te dragen, inclusief buiten.

*bericht bewerkt door Nuet op 10 jan 2022 14:37

Ben blij met jullie reacties…
dit is elders zeker anders thanks community!
heb je tips adviezen voor Zwitserland hou ik mijn oren open!

Pas op met te vroeg boeken, de situatie kan zo snel veranderen. Als je de kans hebt om op t allerlaatste moment iets te boeken zou ik dat doen.

Zwitserland gaat meer dan prima. Even testen van tevoren. Tussen dag 4 en 7 even testen. Kan trouwens overal. Mondkapjes in gondel. Stoeltjeslift niet behalve als het druk is. (Is het overigens nu niet.)
Nadeel. Schofterig duur. Haha.
Maar het scheelt als ongevaccineerde is de horeca toch dicht. Terrassen geen enkel probleem. Toiletten zijn bij de meeste berghutten van buitenaf bereikbaar.
En ze hebben bijna overal afhaal plekken bij de terrassen. Barretjes hebben buiten vaak partytenten met verwarming. Dus ook geen probleem. Skipassen heb je geen qr voor nodig. Succes met jullie zoektocht.
Ik kan het van harte aanraden.

Qr wordt bij de horeca binnen wel altijd gevraagd. ID controle soms.

Als je Zwitserland wat zoekt, kijk bv eens naar engelberg. Echt heel snel aan te rijden, top gebied.

Goedkoop? Nee

Edwin van Riel

Zwitserland gaat meer dan prima. Even testen van tevoren. Tussen dag 4 en 7 even testen. Kan trouwens overal. Mondkapjes in gondel. Stoeltjeslift niet behalve als het druk is. (Is het overigens nu niet.)
Nadeel. Schofterig duur. Haha.
Maar het scheelt als ongevaccineerde is de horeca toch dicht. Terrassen geen enkel probleem. Toiletten zijn bij de meeste berghutten van buitenaf bereikbaar.
En ze hebben bijna overal afhaal plekken bij de terrassen. Barretjes hebben buiten vaak partytenten met verwarming. Dus ook geen probleem. Skipassen heb je geen qr voor nodig. Succes met jullie zoektocht.
Ik kan het van harte aanraden.

Qr wordt bij de horeca binnen wel altijd gevraagd. ID controle soms.

gijs-van-den-end op 10 jan 2022 18:25

Kijk dit zijn hele fijne berichten dankuwel!

Als je Zwitserland wat zoekt, kijk bv eens naar engelberg. Echt heel snel aan te rijden, top gebied.

Goedkoop? Nee

evr66 op 10 jan 2022 18:28 ik ga er naar kijken! iemand ervaring met boeken via tui of andere reisorganisaties?

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Hoe kom je hier bij dan? Ik zie nl dat er wel een alternatief is? https://amsterdam.consulfrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Fran…

null

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Inmiddels ben ik dit seizoen in 6 verschillende gebieden in Frankrijk geweest. 1x was er controle onderaan de lift, maar niemand keek op of om als je daar rustig langs liep. Verder geen enkele controle gezien. Als ik geen pass sanitaire zou hebben zou ik het alsnog prima aandurven om in Frankrijk op wintersport te gaan.

Olafski op 10 jan 2022 14:36

Ja want regels omzeilen heeft ons echt veel gebracht deze pandemie.

Ik gun iedereen zijn/haar eigen keuze en ook zijn/haar wintersport, maar hou je dan wel aan de regels van dat land. Als je als ongevaccineerde in Zwitserland terecht kunt, prima, maar daar moet je je dan herhaaldelijk testen. Als je zonder pass sanitaire op goed geluk naar Frankrijk gaat omdat je ervan uit gaat dat je niet gepakt wordt ben je naar mijn mening behoorlijk onbeschoft bezig.

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Inmiddels ben ik dit seizoen in 6 verschillende gebieden in Frankrijk geweest. 1x was er controle onderaan de lift, maar niemand keek op of om als je daar rustig langs liep. Verder geen enkele controle gezien. Als ik geen pass sanitaire zou hebben zou ik het alsnog prima aandurven om in Frankrijk op
wintersport te gaan.

Olafski op 10 jan 2022 14:36

Jij als " semi-local " zou je beter correct kunnen gedragen( zoals gevraagd door de instanties), dat zou voor iedereen beter zijn en zou twijfelaars niet op ideeën brengen.

Born to run. B.S.

Vaccinatie + booster vanaf 15 januari klopt volgens mij niet. Mijn huidige 2/2 vaccinatie QR is geldig tot 9 maart (7 maanden na 2e dosis). Bij 3/3 QR staat (nog) geen verval datum. Of dit verandert nog komend weekeinde natuurlijk.

@funkiej De Franse regering is een wet aan het maken die de pass sanitaire alleen geldig maakt na een volledige vaccinatie of met een bewijs van recent genezen. 2G dus. Die wordt op dit moment door de Franse senaat behandeld. Kans is groot dat die wet er gaat komen, en zal binnenkort ingaan. 15 januari werd eerst genoemd, maar geen idee of dat nog steeds haalbaar is.

Dus binnenkort zal een negatieve test niet meer voldoen in Frankrijk. Een bewijs van herstel inderdaad wel.
@Sjaak27 Weet niet of het voor jou van belang is, maar mid februari wordt de geldigheid van het 2/2 vaccin verkort naar 4 maanden. Je 2/2 vaccinatie QR zal dus niet tot 9 maart geldig zijn. Er is inderdaad nog geen vervaldatum voor de booster. Maar iets om op te letten voor de mensen die na mid februari naar Frankrijk gaan en een vaccin ouder dan 4 maanden hebben.

@funkiej De Franse regering is een wet aan het maken die de pass sanitaire alleen geldig maakt na een volledige vaccinatie of met een bewijs van recent genezen. 2G dus. Die wordt op dit moment door de Franse senaat behandeld. Kans is groot dat die wet er gaat komen, en zal binnenkort ingaan. 15 januari werd eerst genoemd, maar geen idee of dat nog steeds haalbaar is.

Dus binnenkort zal een negatieve test niet meer voldoen in Frankrijk. Een bewijs van herstel inderdaad wel.
@Sjaak27 Weet niet of het voor jou van belang is, maar mid februari wordt de geldigheid van het 2/2 vaccin verkort naar 4 maanden. Je 2/2 vaccinatie QR zal dus niet tot 9 maart geldig zijn. Er is inderdaad nog geen vervaldatum voor de booster. Maar iets om op te letten voor de mensen die na mid februari naar Frankrijk gaan en een vaccin ouder dan 4 maanden hebben.

Bierdopje op 11 jan 2022 10:03

Heb naast mijn vaccin (geen booster) een herstelbewijs, dus gaat goed komen ;)

@funkiej De Franse regering is een wet aan het maken die de pass sanitaire alleen geldig maakt na een volledige vaccinatie of met een bewijs van recent genezen. 2G dus. Die wordt op dit moment door de Franse senaat behandeld. Kans is groot dat die wet er gaat komen, en zal binnenkort ingaan. 15 januari werd eerst genoemd, maar geen idee of dat nog steeds haalbaar is.

Dus binnenkort zal een negatieve test niet meer voldoen in Frankrijk. Een bewijs van herstel inderdaad wel.
@Sjaak27 Weet niet of het voor jou van belang is, maar mid februari wordt de geldigheid van het 2/2 vaccin verkort naar 4 maanden. Je 2/2 vaccinatie QR zal dus niet tot 9 maart geldig zijn. Er is inderdaad nog geen vervaldatum voor de booster. Maar iets om op te letten voor de mensen die na mid februari naar Frankrijk gaan en een vaccin ouder dan 4 maanden hebben.

Bierdopje op 11 jan 2022 10:03

Laten we denken in oplossing en niet in problemen mensen ben erg blij met jullie tips! zoals het er nu uitziet gaat het Zwitserland worden… sta BTW nog open voor mooie tips en ideeen!

Om daar dan op verder te borduren: wat zijn jullie voor wintersporters? Hele dag knallen op steile pistes, wat rustiger aan, gemengd qua niveau? Ik heb me een week goed vermaakt in Adelboden en in de Aletsch-Arena, waarbij die we in die eerste ook nog wel een betaalbare accommodatie hadden.

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Inmiddels ben ik dit seizoen in 6 verschillende gebieden in Frankrijk geweest. 1x was er controle onderaan de lift, maar niemand keek op of om als je daar rustig langs liep. Verder geen enkele controle gezien. Als ik geen pass sanitaire zou hebben zou ik het alsnog prima aandurven om in Frankrijk op wintersport te gaan.

Olafski op 10 jan 2022 14:36

Eigenlijk wilde ik dit niet promoten, maar afgelopen week in L3V werd mij slechts 1 keer gevraagd om de Pass Sanitaire te tonen. Mensen naast mij liepen zo om deze persoon heen.

Om daar dan op verder te borduren: wat zijn jullie voor wintersporters? Hele dag knallen op steile pistes, wat rustiger aan, gemengd qua niveau? Ik heb me een week goed vermaakt in Adelboden en in de Aletsch-Arena, waarbij die we in die eerste ook nog wel een betaalbare accommodatie hadden.

Nuet op 11 jan 2022 10:27

Ik ben wel echt een liefhebber van flinke vlam tochten! solden is wel mijn favoriet! alleen door de geldende regels niet mogelijk!
denk dat het dit jaar Zwitserland word jij ideeën voor mooie tochten?

Frankrijk alleen voor gevaccineerden + booster vanaf 15 jan. Verder geen mogelijkheid meer met testen enzo. En ja… er wordt gecontroleerd bij liften.

nils3 op 10 jan 2022 14:23

Inmiddels ben ik dit seizoen in 6 verschillende gebieden in Frankrijk geweest. 1x was er controle onderaan de lift, maar niemand keek op of om als je daar rustig langs liep. Verder geen enkele controle gezien. Als ik geen pass sanitaire zou hebben zou ik het alsnog prima aandurven om in Frankrijk op wintersport te gaan.

Olafski op 10 jan 2022 14:36

Eigenlijk wilde ik dit niet promoten, maar afgelopen week in L3V werd mij slechts 1 keer gevraagd om de Pass Sanitaire te tonen. Mensen naast mij liepen zo om deze persoon heen.

Legionnaire911 op 11 jan 2022 10:46

Dit hoor ik van meerdere kennissen van me ook deze zijn eerste week 2022 even snel naar oostenrijk gegaan!

Iemand mooie tips en of ideeën voor Zwitserland?

Tsjechië lijkt ook een mogelijkheid als ongevaccineerde: Wel een negatieve PCR-test maximaal 72 uur voor aankomst, een een nieuwe test op dag 5 van verblijf. In de tussentijd hoef je echter niet in quarantaine, ook op wintersport lijken geen beperkingen te zijn. Ook is het dan verplicht altijd een FFP2-masker te dragen, inclusief buiten.

Nuet op 10 jan 2022 14:36

Wie weet de huidige/actuele stand van zaken m.b.t. de regels voor ongevaccinneerden in Tsjechie? In Klinovec weet ik dat je met een negatieve PCR test gewoon heen kan, maar hoe zit dat in Spindleruv bijvoorbeeld? is er iemand die daar nu is of net van terug is gekomen?

*bericht bewerkt door Beauh op 12 jan 2022 11:13

Plaats een reactie