hoe bewijs van quarantaine

Wij gaan eind februari skiën in Oostenrijk, ik janssen en een booster, mijn man 2 keer gevaccineerd en volgende week een booster, mijn vader, 2 keer gevaccineerd (juni/dec) en een herstel van vorig jaar maart. Nu ben ik bang dat mijn vader in quarantaine zal moeten… Hoe wordt dat in Oostenrijk geregistreerd? Krijg je daar bewijs van als je negatief test? Want je qr zal dan niet kloppen neem ik aan? Heb al heel wat afgezocht maar kom niet tot de juiste informatie. Alvast bedankt voor de reacties:)

https://entry.ptc.gv.at/en.html
Hier de stappen volgen en juiste dingen aanvinken. Je ziet precies wanneer je wel/niet in quarantaine moet en dus ook je reis wel/niet moet aanmelden.

https://entry.ptc.gv.at/en.html
Hier de stappen volgen en juiste dingen aanvinken. Je ziet precies wanneer je wel/niet in quarantaine moet en dus ook je reis wel/niet moet aanmelden.

StijnV op 11 jan 2022 14:08

Klopt ja, maar weet iemand wat er daarna als bewijs wordt gegeven? Ik neem dat je daarna gewoon de piste op kan en dus ook bij restaurants naar binnen mag maar het lijkt me niet dat dat lukt met een qr.

Volgens mij moet je vader om AU binnen te komen een booster hebben + een PCR (zijn herstelbewijs van corona is al verlopen). Er wordt niet geregistreerd in AU je moet daar om een restaurant of liftpas te kopen je QR code laten zien en dan is op basis van 2G (ook dus om geldige liftpas te krijgen moet je een QR code hebben die geldig is en is 2G nog okay). Dus officieel zou hij een booster nodig hebben + PCR om AU binnen te komen. Gaat hij niet skiën dan zou hij zich voor vertrek moeten registeren en dan zou hij daar in quarantaine moeten (dus pech dat hij niet eerder zijn tweede prik heeft gekregen want dan had hij misschien nog een booster kunnen krijgen voor de vakantie + nog een PCR om officieel binnen te komen en dan was alles okay). Er zijn dus regels om AU binnen te komen en weer andere regels voor de liftpas…Houdt er rekening mee als je je registreert dat oom politie dit echt komt controleren, die komen gewoon bij je langs…(snap niet dat de politie hier tijd voor heeft in AU maar doen ze wel).

*bericht bewerkt door Gerjon op 11 jan 2022 16:48

Volgens mij moet je vader om AU binnen te komen een booster hebben + een PCR (zijn herstelbewijs van corona is al verlopen). Er wordt niet geregistreerd in AU je moet daar om een restaurant of liftpas te kopen je QR code laten zien en dan is op basis van 2G (ook dus om geldige liftpas te krijgen moet je een QR code hebben die geldig is en is 2G nog okay). Dus officieel zou hij een booster nodig hebben + PCR om AU binnen te komen. Gaat hij niet skiën dan zou hij zich voor vertrek moeten registeren en dan zou hij daar in quarantaine moeten (dus pech dat hij niet eerder zijn tweede prik heeft gekregen want dan had hij misschien nog een booster kunnen krijgen voor de vakantie + nog een PCR om officieel binnen te komen en dan was alles okay). Er zijn dus regels om AU binnen te komen en weer andere regels voor de liftpas…

Gerjon op 11 jan 2022 16:21

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Omdat hij al corona heeft gehad hebben we er nooit bij stil gestaan om eerder al te prikken (totdat Oostenrijk hier mee kwam helaas) Hij gaat nooit skiën, maar ik begrijp dat 2g dus voldoende is bij de restaurants en andere horeca? Ik ben al aan het kijken of ie mss een paar dagen eerder een hotel kan boeken;)

Plaats een reactie