Advies Goggle (S1-2-3)

Hallo allemaal,

Graag jullie advies over het volgende:
Ik ben toe aan een nieuwe goggle (sneeuwbril) en zag op wintersport mooie model van Julbo met S 1tm 3 lens. (prijs ongeveer € 150).
Is het aan te bevelen een goggle te kopen met een lens die diverse weertypen “aan kan”.
Wie weet er nog een soortgelijk (betaalbaar) alternatief? ik ben onbekend met het wisselen van lenzen, dus hoor ook graag jullie ervaringen.
Ik draag een Giro helm, zou een bril van dat merk beter passen ?

Dank voor jullie reacties

Verslaafd aan sneeuw

@DrPhil misschien weet jij dit?

Salomon heeft een bril met meekleurende glazen (“photochromatisch”) die veel goedkoper is. Hoe goed die is: geen idee.
Er zullen er nog vast meer zijn, maar die ken ik niet.
Ik heb ook een Julbo én een Giro helm. Past prima.

En wat betreft de vraag over verwisselbare lenzen: dat is een aloude discussie hier. Er zijn mensen die dat heel prettig vinden. Kort gezegd omdat losse lenzen van hogere kwaliteit zouden zijn. Ik zweer bij mijn Julbo.

Tsja, ik heb een goede fotochromatische lens gehad op een Smith bril, maar vond het voor slecht weer te weinig contrast geven. Verwisselbare lenzen geniet doorom mijn voorkeur.

Salomon heeft een bril met meekleurende glazen (“photochromatisch”) die veel goedkoper is. Hoe goed die is: geen idee.
Er zullen er nog vast meer zijn, maar die ken ik niet.

DrPhil op 11 jan 2022 21:34

Deze heb ik een gehad en voor mij persoonlijk was het niks, vooral slecht bij weinig licht.

Persoonlijk hou ik het zelfs bij 2 verschillende goggles.
1 voor zonnig weer, 1voor mistig weer.
Heb je gelijk een reserve goggle bij je…

Heb zelf ook een Julbo (aerospace J1-J3), erg tevreden van. Zowel de photochromatische lens als de antidamp capaciteit.

Hier nog een super tevreden Julbo gebruiker.

Ok dank allemaal, interessante info waar ik wat mee kan…

Verslaafd aan sneeuw

Plaats een reactie