PCR Test - Oostenrijk

Hallo allemaal,

Moet je voor een reis naar Oostenrijk een pcr test op papier hebben? Of moet deze perse geüpload zijn in je CoronaCheck app?

Ben benieuwd, gr Mark

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 12 jan 2022 12:45

Op papier is okay, e-mail is ook goed en als optie kan je hem uploaden bij je coronacheckapp.

Weet iemand ook toevallig waar je je pcr test allemaal voor nodig hebt? Is deze alleen nodig om de landsgrens te oversteken of ook voor je hotel / skipas?
Wij doen een overnachting in Kufstein en gaan de volgende ochtend pas naar onze definitieve locatie.

Omdat hij maar 48 uur geldig is kan allemaal krap worden.

@catamundi - PCR alleen voor het inreizen, dus eenmaal over de grens zit je goed.

@catamundi - PCR alleen voor het inreizen, dus eenmaal over de grens zit je goed.

Hupla op 17 jan 2022 21:04

Je zult desgevraagd moeten aantonen waarom je niet in quarantaine zit. Dat houdt niet op bij de grens. Graag ophouden met die misleidende informatie.

Ongetwijfeld is mijn vraag al eens voorbij gekomen maar in de veelheid van posts rondom reizen naar Oostenrijk kan ik hem niet vinden. Wij hebben twee vaccinaties en een booster en sinds vandaag ook een hersteldbewijs. Nu ga ik binnenkort naar Oostenrijk, is ook een pcr bewijs nodig wanneer je recent hersteld bent?

Veel dank alvast!

Ongetwijfeld is mijn vraag al eens voorbij gekomen maar in de veelheid van posts rondom reizen naar Oostenrijk kan ik hem niet vinden. Wij hebben twee vaccinaties en een booster en sinds vandaag ook een hersteldbewijs. Nu ga ik binnenkort naar Oostenrijk, is ook een pcr bewijs nodig wanneer je recent hersteld bent?

Veel dank alvast!

ArthurB op 17 jan 2022 22:20

Ja een pcr is nog steeds nodig

Ongetwijfeld is mijn vraag al eens voorbij gekomen maar in de veelheid van posts rondom reizen naar Oostenrijk kan ik hem niet vinden. Wij hebben twee vaccinaties en een booster en sinds vandaag ook een hersteldbewijs. Nu ga ik binnenkort naar Oostenrijk, is ook een pcr bewijs nodig wanneer je recent hersteld bent?

Veel dank alvast!

ArthurB op 17 jan 2022 22:20

Ja een pcr is nog steeds nodig

elisabeth101 op 17 jan 2022 22:23

Dank voor de reactie en balen dat dit ook geregeld moet worden.

@catamundi - PCR alleen voor het inreizen, dus eenmaal over de grens zit je goed.

Hupla op 17 jan 2022 21:04

Je zult desgevraagd moeten aantonen waarom je niet in quarantaine zit. Dat houdt niet op bij de grens. Graag ophouden met die misleidende informatie.

DrPhil op 17 jan 2022 21:30

Als je binnen de 48u met de PCR test over de grens komt, zal je die ook desgevraagd kunnen voorleggen bij een controle na de grens. Lijkt me vanzelfsprekend. De vraag van de TS gaat over die 48u en het al dan niet voorleggen van de PCR test bij hotel, skipas, ed.

Hallo,

Wellicht is de vraag al meerdere keren gesteld, maar de corona-regels zijn vrij onduidelijk.

Ik ben 3x gevaccineerd en vorige week positief getest. Als ik vertrek naar Oostenrijk, dan is mijn positieve test 14 dagen geleden. Moet ik dan nog een PCR-test doen met het risico dat hij positief is? Of kan ik volstaan met de verklaring van de huisarts?

Het zou natuurlijk kosten schelen als ik geen PCR hoef te doen, die waarschijnlijk positief is.

Alvast bedankt!

Hallo,

Wellicht is de vraag al meerdere keren gesteld, maar de corona-regels zijn vrij onduidelijk.

Ik ben 3x gevaccineerd en vorige week positief getest. Als ik vertrek naar Oostenrijk, dan is mijn positieve test 14 dagen geleden. Moet ik dan nog een PCR-test doen met het risico dat hij positief is? Of kan ik volstaan met de verklaring van de huisarts?

Het zou natuurlijk kosten schelen als ik geen PCR hoef te doen, die waarschijnlijk positief is.

Alvast bedankt!

MK12 op 19 jan 2022 11:36

In die situatie zit ik ook. De kans dat je nog positief test is volgens mij echt 99% zeker.

De enige hoop - dat ze de PCR voor inreizen afschaffen en ons van de virusvariantenlijst afhalen - haal ik uit het volgende (Oostenrijkse krant van gister):

Allfällige Änderungen der Corona-Maßnahmen - also auch bei den Tests - werden am Verordnungsweg festgelegt. Die nächste Gelegenheit, die aktuelle Verordnung zu ändern, besteht kommenden Donnerstag: Um 8 Uhr ist die nächste Sitzung des Hauptausschusses des Nationalrates angesetzt. Erwartet wird jedenfalls die routinemäßige Verlängerung der aktuellen COVID-19-Schutzmaßnahmenverordnung (und damit auch eine Fortführung des “Lockdowns für Ungeimpfte”), berichtet die APA.

Google translate:
Eventuele wijzigingen van de coronamaatregelen - dus ook van de testen - zullen in de verordening worden bepaald. De eerstvolgende mogelijkheid om de huidige verordening te wijzigen is aanstaande donderdag: de volgende vergadering van de hoofdcommissie van de Nationale Raad is gepland om 08.00 uur. In ieder geval wordt de routinematige verlenging van de huidige COVID-19-beschermingsmaatregelenverordening (en dus ook een voortzetting van de “lockdown voor niet-gevaccineerden”) verwacht, meldt de APA.

*bericht bewerkt door SebStarre op 19 jan 2022 12:02

Hallo,

Wellicht is de vraag al meerdere keren gesteld, maar de corona-regels zijn vrij onduidelijk.

Ik ben 3x gevaccineerd en vorige week positief getest. Als ik vertrek naar Oostenrijk, dan is mijn positieve test 14 dagen geleden. Moet ik dan nog een PCR-test doen met het risico dat hij positief is? Of kan ik volstaan met de verklaring van de huisarts?

Het zou natuurlijk kosten schelen als ik geen PCR hoef te doen, die waarschijnlijk positief is.

Alvast bedankt!

MK12 op 19 jan 2022 11:36

2x Gevaccineerd + herstelbewijs + verklaring arts dat 1e detectie op Covid langer dan 14 dagen geleden was (formulier I) . Geen PCR nodig.

mama on a mission in the snow

@Skimams, weet je dat zeker?
Uit Anlage I:

  • By now it can be assumed based on medical laboratory findings, that despite the presence of a positive molecular biological test result, there is currently no risk of infection.

“Despite the presence”

*bericht bewerkt door Robert. op 19 jan 2022 12:13

@Skimams, weet je dat zeker?
Uit Anlage I:

  • By now it can be assumed based on medical laboratory findings, that despite the presence of a positive molecular biological test result, there is currently no risk of infection.

“Despite the presence”

Robert. op 19 jan 2022 12:11

Zie dit topic voor alle info over herstelbewijs. https://www.wintersport.nl/forum/topic/526131

@Skimams, weet je dat zeker?
Uit Anlage I:

  • By now it can be assumed based on medical laboratory findings, that despite the presence of a positive molecular biological test result, there is currently no risk of infection.

“Despite the presence”

Ja ik weet dat heel zeker. Heb het moeten regelen voor mijn zoontje. Even goed de zin aflezen ;-)

Robert. op 19 jan 2022 12:11
mama on a mission in the snow

https://www.wintersport.nl/forum/topic/526652
Nederland is “variant gebied-af”, geen PCR meer voor geboosterden…

https://www.nachrichten.at/politik/innenpolitik/ab-montag-fr…

Vanaf maandag geen PCR test met voor inreizen, mits je booster hebt.

Als ik zaterdag naar Oostenrijk reis zonder PCR-test, kan/mag dan nog Oostenrijk in ( evt in zgn quarantaine ) en vanaf maandag gewoon gaan skiën. Of kom ik Oostenrijk niet in zonder PCR test en kan ik dan pas zondagnacht na 0.00 uur Oostenrijk inreizen zonder PCR-test ?

Hier vrijdag aangekomen in Oostenrijk. Duidelijk paniek om niets… 0 controle om PCR. 2G overal maar ik heb de check gedaan ook de 1e twee werken nog gewoon. Ik heb ook de booster maar als check de oude eens laten scannen.
PCR wordt nergens gevraagd! Wij hebben nog een genezen verklaring laten ondertekenen door de huisarts (na heel veel gesprekken) en is ook niet naar gevraagd.

Kortom allemaal storm in glas water. Daarnaast gaat het er nu ook weer van af. :)

FFP2 is wel nodig en checken ze streng op. Hier in sankt Anton ook in de Dorpstraat. Politie is aan controleren. Maar prima .

ier vrijdag aangekomen in Oostenrijk. Duidelijk paniek om niets... 0 controle om PCR. 2G overal maar ik heb de check gedaan ook de 1e twee werken nog gewoon. Ik heb ook de booster maar als check de oude eens laten scannen. § Blackbear op 21 jan 2022 07:21

@Blackbear Heb je om je skipas te valideren ook de oude CST’s eens gebruikt als test?

*bericht bewerkt door Fotsirk op 21 jan 2022 13:24

Hier vrijdag aangekomen in Oostenrijk. Duidelijk paniek om niets… 0 controle om PCR. 2G overal maar ik heb de check gedaan ook de 1e twee werken nog gewoon. Ik heb ook de booster maar als check de oude eens laten scannen.
PCR wordt nergens gevraagd! Wij hebben nog een genezen verklaring laten ondertekenen door de huisarts (na heel veel gesprekken) en is ook niet naar gevraagd.

Kortom allemaal storm in glas water. Daarnaast gaat het er nu ook weer van af. :)

FFP2 is wel nodig en checken ze streng op. Hier in sankt Anton ook in de Dorpstraat. Politie is aan controleren. Maar prima .

Blackbear op 21 jan 2022 07:21

Het is zeker geen storm in een glas water, hiermee suggereer je dat mensen het niet serieus moeten nemen. Je kan wel degelijk gecontroleerd worden en als je de zaken niet op orde hebt is dat erg vervelend als je denkt te gaan skieen maar lekker in quarantaine zit of meteen mag terugreizen

Plaats een reactie