E5 Piz Val Grondabahn Dicht

Weet iemand waarom in Ischgl de E5 Piz Val Grondabahn (gondel achter in het gebied) dicht is?
Is dit vanwege de corona maatregelen of omdat het minder druk in het gebied is? Van daar uit kun je namelijk een heel mooi stuk piste en off-piste pakken.

Pray for Snow!

Volgens mij is die wel vaker dicht. Toen ik er was was ie dicht wegens lawinegevaar.

Ik denk eerder aan een sneeuwgebrek dan aan lawinegevaar. Het lawine gevaar staat op 2 boven de 2400 meter en 1 eronder. Dit deel van t gebied wordt bij mijn weten niet besneeuwd en de piste vanaf de top is vaak al niet geprepareerd (dan open als x route). Vaak komen dan de stenen erdoor dus denk dat dit de reden zal zijn.

Die ene piste is inderdaad niet besneeuwd, volgens mij begint in die hoek een beschermd gebied waardoor het niet mag. Ook als de piste niet open is kun je vaak wel met de gondel omhoog voor het freeriden. Het zal dus sneeuwgebrek of te gevaarlijk zijn.

Mhh Sneeuwgebrek was er niet toen ik er was, dan zal het wellicht te gevaarlijk zijn. Bedankt voor de feedback.

Pray for Snow!

Piz Val Gronda gaat denk ik altijd later op het seizoen open, denk meestal rond eind januari.

Deze was vorig jaar ook dicht in januari, toen lag er voldoende sneeuw, wat de reden is weet ik niet. wel jammer

Deze was vorig jaar ook dicht in januari, toen lag er voldoende sneeuw, wat de reden is weet ik niet. wel jammer

Frank72 op 04 jan 2023 18:48

Ja dat klopt. Deze thread was dan ook van vorig jaar…;-)

Plaats een reactie