Waarheen in Italië voor shortski

Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een mooi adresje voor een paar nachten wintersport. Normaal ga ik altijd naar Oostenrijk of Frankrijk, maar ik zoek nu voor eind week 6, begin week 7 en dan is Italië wellicht een goede optie qua drukte. Ik zoek iets voor aankomst 10-02 's avond laat of anders 11-02. 4 nachten het liefst. We gaan met 3 gasten en we zoeken wel een wat groter gebied. Selva? Iemand een idee? Ik heb al via deze site proberen te zoeken, maar kom er qua short stay niet echt uit. Niet perse een budget, maar het is extra, dus skipas en accommodatie voor 500 / 600 pp mogelijk?

Ja dat kan wel denk ik. 600 - 247 = 353 pp voor acco. Vier personen, vier nachten, dus je zoekt acco die max € 353,- per nacht kost. Selva is prima. Ff kijken op www.valgardena.it voor acco. Of als je naar Alta Badia gaat, dan www.altabadia.org, etcetera.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank je wel. Toevalig ook nog een tip voor een mooie plekje om te zitten? Heb al even op beide sites gekeken, maar je kan in verschillende " dorpen zitten?

Dank je wel. Toevalig ook nog een tip voor een mooie plekje om te zitten? Heb al even op beide sites gekeken, maar je kan in verschillende " dorpen zitten?

Sander-Maurits op 13 jan 2022 19:05

Wij zaten de week voor kerst in St. Christina in Grand hotel Wolkenstein. Prima locatie in het gebied, op 300 m van de Saslong lift en gratis shuttle service van het hotel.
Hotel was ook top, zwembad, welness etc. En halfpension, elke avond 4 a 5 gangen. Heerlijk!

Arabba ben ik nu 3x geweest.
Perfect voor de volgende uitstapjes.

  • Marmolada (+3200m)
  • Sella Ronda
  • Grande Guerra
  • Panaroma Route

Maar in jou periode ken ik alleen adressen voor 7 dagen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

La Villa ; tegenover de piste Gran Risa Hotel Ladinia +++

Born to run. B.S.

Kijk eens naar Kronplatz!
Wij gaan er met 6 vrienden 1e week van Februari naartoe voor 5 nachten. Een heel leuk skigebied en we zitten dan in San Vigilio voor 55,- pppn incl. ontbijt.
Op de website van Kronplatz en San Vigilio kan je eenvoudig een accomodatie zoeken.

*bericht bewerkt door Marc339 op 13 jan 2022 21:11

Voor 4 dgn skiën zijn er wel wat opties. Val Gardena en Alta Badia zijn rond de Sella Ronda wat makkelijker aan te rijden dan bijv Arabba. Zelf eens in Hotel Cir gezeten op Passo Gardena, zeker een aanrader. Wat simpele kamers, maar het avondeten en de locatie maken alles goed (geen idee of er plek is).

Anders gewoon zoeken met Booking.com?
Andere gebieden: livigno, Passo tonale, Kronplatz, 3zinnen, of helemaal aan de andere kant van Italië in bijv Via Latea (budget vriendelijk naar het schijnt) of Monte Rosa.

Genoeg keuze!
Ben benieuwd wat het wordt.

Dank jullie wel voor de tips zover! Ik ben nu voornamelijk aan het kijken in Sant Cristina. Ik heb al wat accomodaties aangeschreven, dus benieuwd wat daaruit komt. Volgens mij zit je daar prima centraal en is het een mooie plek om 4 dagen op pad te kunnen.

Nou dat is nog knap lastig! Weinig te vinden van vanaf 10-02 voor 5 nachten. We zijn ook met 3 personen en dat maakt het lastig. Iemand de geheimtip in Selva?

Selva en St Christina is nooit eenvoudig om betaalbare acco te vinden, zeker niet als je op een mooie plek wilt. Goed zoeken. Ortisei meestal meer te vinden maar minder handig als je echt tochten wilt maken.

Goede sites:
www.suedtirol.info (had ik deze keer een top acco)
www.booking.com
https://www.valgardena.it/en/

Succes

Probeer San Cassiano, Colfosco, La Villa en beneden bij St-Croce… is goedkoper dan Val Gardena

Born to run. B.S.

Selva en St Christina is nooit eenvoudig om betaalbare acco te vinden, zeker niet als je op een mooie plek wilt. Goed zoeken. Ortisei meestal meer te vinden maar minder handig als je echt tochten wilt maken.

Goede sites:
www.suedtirol.info (had ik deze keer een top acco)
www.booking.com
https://www.valgardena.it/en/

Succes

Simonko op 14 jan 2022 13:11

Ik merkte bij mijn zoektocht (ook shortski in Val Gardena) dat mijn hotel liever de shortski in één week heeft. Zo bezet je maar voor 1 week deels een kamer, waar ze als je in een weekend komt 2 weken die kamer niet volledig kunnen verhuren. Misschien heb je daar met jouw data ook last van. Als je flexibel bent kun je dan beter binnen de week boeken.

Plaats een reactie