Op zoek naar skies

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere ski en heb van Elisabeth101 wat tips gekregen. Helaas liggen ze nieuw boven budget en zijn ze ook vaak al uitverkocht. Mijn vraag is nu of iemand hier een set van de volgende skies heeft liggen en ze wil verkopen?
Maat rond 160/163. Budget 250 euro.

K2 Ikonic 80ti
Rossignol react 8ti
Salomon s/max 8
Fischer F18 RC one
Atomic X7 WB.

Groetjes
Maris

*bericht bewerkt door Nicol op 13 jan 2022 19:43

Bij Outdoor XL zie ik de Salomon s/max 8 staan in 1.60 voor €249,95. Het is weliswaar van 1920/1921 maar ik dacht dat die niet gewijzigd is.

Hen48

1920 is wel een heel oud model, 😂ik heb even gekeken maar dat is de 6 voor 249,- de 8 is 349,-

@Hulst is dan ook al héél oud.😂😉

Born to run. B.S.

Ik zie toch echt de dark-blue-yellow x max8 staan voor € 249,95. Op de eerste blz. op internet die ik aanklik. Ik heb niet op de webside van outdoor gekeken. Weiiswaar heeft @dan58 (ook oud) helemaal gelijk, maar mijn ogen zijn nog best. @DrPhil weet overigens alles over de Salomons.

Hen48

null

Ja tuurlijk wel, maar 't is een instinkertje. @Hulst schreef model 1920-1921 , TS antwoordt; héél oud dus.😉

Born to run. B.S.

heel apart, het is echt afhankelijk van hoe je naar de site gaat of hij er wel of niet is… Barebdrecht is aan te rijden dus als de winekls zaterdag met eenbeetje geluk weer opengaan ga ik er zeker even langs. Ik zie echter wel staan een echte beginnerski? Nu maak ik mij geen illusie maar beginner ben ik niet echt meer.

*bericht bewerkt door Nicol op 13 jan 2022 21:12

Nee hoor, het is een ski voor licht gevorderde of gevorderde skiërs die niet keihard hoeven. Goede, stabiele ski die 8.

Ik zou hem telefonisch proberen te reserveren zonder enige verplichting. Vanaf 1.68 zou ik hem hebben (bij)gekocht. En nu moet toch @DrPhil even in aktie komen, al kan natuurlijk ook @elisabeth101 haar oordeel hierover geven.

Hen48

Mijn oordeel: meteen bestellen😄

Kijk ook nog even naar het filmpjr/ de revieuw van Duivensteijn. Daar zie je dat de “oude” versie hetzelfde is als de nieuwere.

Hen48

Keihard hoef ik niet maar moet toch wel gas kunnen geven, ik ben de enige van de groep die op latere leeftijd is gaan skien. Ik hoor altijd dat ik leuk kan skien maar ben wat bangig en daardoor wil ik wel een ski die mij op snelheid wel vertrouwen geeft en niet gaat klapperen. Kinderen zijn inmiddels pubers die niet meer achter mij aan gaan maar staan nu op mij te wachten🙄
Ik wilde wel graag die K2 maar die zijn haast niet meer te krijgen. Ik ga jullie advies opvolgen en morgen even bellen.

*bericht bewerkt door Nicol op 13 jan 2022 21:48

Volgens de tabel zou ik toch lengte 165 moeten hebben. Ik ben zelf 170 met een gewicht van 65 kilo.

Op snelheid op de kant zetten a la slalom zul je vast niet doen, dus dat komt wel goed met die 8. En 160 is helemaal prima hoor. Hoe lang zijn je uitgaande ski’s?

*bericht bewerkt door Bennie op 13 jan 2022 22:10

Sorry @Bennie. Jij hoort natuurlijk ook in dat rijtje. Terecht dat je “inbreekt”. Leuk dat we het hier weer over kunnen hebben.

Hen48

Ik heb nu de Nordica Belle to Belle in 165. 2 jaar geleden een flinke val gemaakt, hele hap uit de ski. Kan nog wel op skien maar wilde toch wat anders.

Met correctie voor de rocker heb je effectief dezelfde lengte.

Inderdaad….

Je vraagt de ski in die lengte, dan krijg je hem op een presenteerblaadje aangereikt, en dan ga je moeilijk doen over de lengte.
Tja.

Moeilijk doen over de lengte? Ik heb me verdiept in de ski en vond een lijstje waar in staat dat ik 165 zou moeten hebben. Vervolgens vraag ik daar hier advies over, dat is toch niet moeilijk doen.? Jammer dat je het zo opvat.

Iedereen hartelijk dank voor de hulp, ik ga morgen bellen en laat wel weten hoe het afgelopen is.

Fischer, Progressor F18 AR + RS 11 PR (2022/2021)

Ik had ook deze nog gevonden voor 289,-
welke zou een betere keuze zijn?

@Nicol. Ik kan je enkel verwijzen naar een aantal you tube filmpjes/revieuws o.a. van Duivensteijn. Daar komen ze erg goed uit. Aan de prijs kun je je alvast geen buil vallen. Voor de verschillen komen er hopelijk nog reacties voor je.

Hen48

@Hulst, bedankt voor je feedback, inderdaad de filmpjes en revieuws zien er allemaal goed uit, helaas zegt dat mij dat niet zo heel veel omdat veel skies positief besproken worden maar voor mij misschien toch niet zo geschikt zijn.
@elisabeth101, ik had die Fischer verwart met Fischer F18 RC one. heb jij nog een mening over deze? Fischer, Progressor F18 AR + RS 11 PR (2022/2021) Of zijn de Salomons gewoon de beste keus?

null

Gekocht, bedankt voor jullie feedback 😊

Nog een mooie kleur ook. Veel plezier ermee.

Hen48

@dan58. Terugkijkend zag ik nu pas die dommigheid 1920/1921. Ik leef echt nog in de vorige eeuw. In die periode was ongeveer mijn moeder geboren.Waar is dit het begin van?

Hen48

@Hulst E I N D E L IJ K.😉

Born to run. B.S.

@dan58. Terugkijkend zag ik nu pas die dommigheid 1920/1921. Ik leef echt nog in de vorige eeuw. In die periode was ongeveer mijn moeder geboren.Waar is dit het begin van?

Hulst op 15 jan 2022 17:11

Hahaha toch mooi, ik was het al bijna weer vergeten 😉

Edwin van Riel

Veel plezier ervan @Nicol Laat ons weten hoe ze bevallen. Altijd leuk om te horen.

Plaats een reactie