Nieuwe skibril

Wie heeft er een tip als goede skibril? Het liefst inzetbaar bij goed (zon) en ‘slecht’ (sneeuw (bewolkt/regen)), waarbij zicht bij slecht weer het belangrijkste is. Op dit moment heb ik een Salomon met twee verschillende lezen, waarvan de goed weer lens nog gaaf is. Het glas voor slecht is ondertussen ook flink beschadigd (geef er vaak skiles mee). Tips zijn dus welkom, want van dat online afstruinen word je ook niet heel veel wijzer.

Ik heb de oakley met wisselbare lenzen en deze bevalt echt heel goed.

Ik heb zelf al jaren Julbo Brillen. Zowel bril als Goggle. Meekleurend met de omstandigheden. de ene van 1 tot 3 de ander van 2 tot 4. Ben er erg tevreden over. Let wel het meekleuren duurt even dus als je opeens de schaduw induikt duurt het 15 tot 20 seconden voor hij is aangepast.

@wessel, voor regen hoef je geen aanhalingstekens bij “slecht” te zetten hoor ;-)

*bericht bewerkt door Slim op 13 jan 2022 21:37

Verder, er zijn zo veel fijne goggles. Zowel pasvorm als lens filters is ook wel aardig persoonlijk.
Zelf nu 3e seizoen voor mijn Smith I/O Mag XL, die lang zo “xl” niet is als hij klink (ik heb eerder een M of L hoofd qua helm).
Ik heb de versie met photo chromatische storm lens en een zonne (cat4) lens.
Dankzij de magneetjes snel en makkeiijk wisselen, en Smith’s Chromapop werkt goed(voor mij).

Hier een aardige overzichts reveiw van een onafhankelijke site: https://www.outdoorgearlab.com/topics/snow-sports/best-ski-g…

*bericht bewerkt door Slim op 13 jan 2022 21:41

@wessel, voor regen hoef je geen aanhalingstekens bij “slecht” te zetten hoor ;-)

Slim op 13 jan 2022 21:36

Hahaha ja eens, al ben ik wel van het credo ‘slecht weer bestaat niet, alleen slechte kleding’ ;-) Met een goede waterdichte jas kan je best lekker een paar uur in de regen skiën, als het niet té hard gaat.

Ik heb zelf al jaren Julbo Brillen. Zowel bril als Goggle. Meekleurend met de omstandigheden. de ene van 1 tot 3 de ander van 2 tot 4. Ben er erg tevreden over. Let wel het meekleuren duurt even dus als je opeens de schaduw induikt duurt het 15 tot 20 seconden voor hij is aangepast.

SPAM op 13 jan 2022 21:19

bedankt voor je tip! Heb je een specifiek model van Julbo wat je goed bevalt?

Verder, er zijn zo veel fijne goggles. Zowel pasvorm als lens filters is ook wel aardig persoonlijk.
Zelf nu 3e seizoen voor mijn Smith I/O Mag XL, die lang zo “xl” niet is als hij klink (ik heb eerder een M of L hoofd qua helm).
Ik heb de versie met photo chromatische storm lens en een zonne (cat4) lens.
Dankzij de magneetjes snel en makkeiijk wisselen, en Smith’s Chromapop werkt goed(voor mij).

Hier een aardige overzichts reveiw van een onafhankelijke site: https://www.outdoorgearlab.com/topics/snow-sports/best-ski-g…

Slim op 13 jan 2022 21:40

Bedankt voor je overzicht! ga alle optie’s is ff bekijken :)

ah mijn beide goggle’s en de bril zijn alweer wat jaren oud dus die modellen zeggen niets meer. Ik bedoelde vooral dat Julbo erg fijne brillen en goggles maakt met photochromatische lenzen.

de bekende sites en Julbo zelf zullen ongetwijfeld goede nieuwe alternatieven bieden. Zelf de laatste bij Ekosport gekocht voor weinig

@slim, welke basiskleur heeft die Smith fotochromatische lens, als ik vragen mag?

De anon m2 met verwisselbare magneetlens. Wil nooit meer wat anders. Er zitten er standaard 2 bij. Ik heb de green (gulden middenweg) en orange (slecht weer) gekocht, aangevuld met red (zon)

*bericht bewerkt door rcpk op 13 jan 2022 23:22

@slim, welke basiskleur heeft die Smith fotochromatische lens, als ik vragen mag?

DrPhil op 13 jan 2022 15:27

Iets van Oranje-roze vond ik.
Het heet:
ChromaPop™ Photochromic Rose Flash dus dat klopt wel.

*bericht bewerkt door Slim op 17 jan 2022 18:53

@slim, thx.

Ik zweer ook bij Julbo fotochromatic… Zowel de goggle met skiën als de brillen met hardlopen en MTB’en.

Plaats een reactie