Kinderopvang

Deze voorjaarsvakantie skien met onze dochter van 6 en dochter van 2. Weet iemand een gebied in Oostenrijk of Duitsland waar ze ook kinderopvang hebben voor onze dochter van 2? Heb ook al hotels gezien die dat aanbieden maar de hotels die ik heb gevonden zijn rond de €4000 voor een week en dat vind ik veel te veel. Alvast bedankt voor de tips!!

In Fiss is in ieder geval kinderopvang bij de lift, en volgens mij in Gerlos ook.
Toen onze dochter zo jong was zijn we in hotel babymio geweest in Kirchdorf, beviel ons prima, maar in het hoogseizoen niet goedkoop idd. Kan zijn dat de opvang gesloten is vanwege corona, dat zou ik zeker checken.

*bericht bewerkt door Suuski op 16 jan 2022 18:25

Sporthotel Wagrain heeft gratis kinderopvang in het hotel, maar dan zal je idd aan een dergelijk bedrag zitten. Denk dat je voor hotels met dit soort faciliteiten al wel aan de late kant bent en vraag me af of het echt significant goedkoper kan. Opvang voor een 2-jarige is toch echt wat anders dan een beetje spelen in de sneeuw in het kinderlandje met lunch erbij.

Opa en oma mee geen optie?

De 2-jarige een week laten logeren bij familie thuis, werkt prima!

Zell am zee en Nauders hebben ook kinderopvang vanaf 2 jaar.

Wij hebben goede ervaringen met de opvang in Gerlos bovenaan de isskogelbahn.

Vorig jaar ook aan gedacht (voor Covid echt stokken in de wielen stak en 't winterseizoen helemaal de kast in kon)… omdat mijn Belgische familie in februari altijd vast naar dezelfde plek in Oostenrijk gaan (Wildkogel Arena). We wilden de familie niet opscheppen met een 2 jarige, zij zijn daar per slot van rekening ook om te skieen. Maar het was echt wel aan de prijs, kinderopvang… niet skischool. Hier heb je natuurlijk niets aan… dat snap ik… maar ik volg Hans.

Sja, kinderen hebben kost geld. Ik zou mijn kind dan weer liever niet een week ergens achterlaten om zelf vakantie te vieren en heb ook geen familie dichtbij waar dat makkelijk zou kunnen, maar dat is een persoonlijke keuze. Vind het ook heerlijk om na het skiën dan lekker met kids in het zwembad te poedelen, of in de sneeuw te spelen.
Wij betalen dus wel iets meer voor een hotel met opvang.
Op de site van Familotel ook wel iets goedkopere opties gevonden.

Volgens mij zit er iets bij Kaltenbach boven op de berg bovenaan de gondel

edit: https://www.best-of-zillertal.at/nl/winter/gastenkinderdagve…

*bericht bewerkt door Togi op 17 jan 2022 09:12

Deze voorjaarsvakantie skien met onze dochter van 6 en dochter van 2. Weet iemand een gebied in Oostenrijk of Duitsland waar ze ook kinderopvang hebben voor onze dochter van 2? Heb ook al hotels gezien die dat aanbieden maar de hotels die ik heb gevonden zijn rond de €4000 voor een week en dat vind ik veel te veel. Alvast bedankt voor de tips!!

Ajoo op 16 jan 2022 17:29

Hallo, wij hebben in Duitsland wintersport vakantie geboekt bij CenterParcs ook in de voorjaarsvakantie. Maar dit kan in Duitsland hoogstwaarschijnlijk niet door gaan, want kinderen onder de 6 jaar moeten in Duitsland 5 dagen in qurantaine ongeacht of ze zijn getest. Heb je dit ook gelezen? Wij hebben 2 kinderen van 5 en 2 jaar en deze komen dus CenterParcs al niet eens op vanwege de qurantaine. Ben je ook op de hoogte van deze regels. Ik hoop echt dat de regels nog veranderen voor de kinderen, want we hebben ons zo verheugd op deze vakantie.
Groetjes!

https://www.wenschalets.nl/onze-formule/oppas-in-uw-chalet/…

Hier hebben wij vroeger gebruik van gemaakt, was wel iets anders georganiseerd, maar zeer naar tevredenheid.

Plaats een reactie