Inreizen per land

Ik hoop om binnen een week of 2 (en opnieuw eind februari of begin maart) te vertrekken naar de sneeuw, maar ik zie door de bomen het bos niet meer met alle beperkingen (2G/3G; boosters, testen). Er zijn veel topics en website, maar meestal vind je, zoals het artikel hier op wintersport, een oplijsting per datum, maar dat maakt het niet zo overzichtelijk wat op een bepaald moment de situatie is in elk land.

Ik heb voor mezelf even uitgeschreven wat (naar mijn begrip) de huidige vereisten zijn per land, misschien dat iemand er iets aan heeft, of dat er iemand me kan corrigeren als ik er toch naast zou zitten.
*Ik schrijf in het scenario van iemand die gevaccineerd is. Dat is toch de overgrote meerderheid lijkt me.

Oostenrijk

  • Booster is nodig
  • Voor Nederland is een PCR test (voorlopig) nodig (verwacht tot en met 31 januari)
  • Voor België is er geen PCR test nodig
  • FFP2 maskers

Frankrijk:

  • Twee prikken zijn voldoende indien je 2e prik minder dan 7 maanden geleden was. Nadien is een booster nodig.
  • Geen test nodig bij inreis
  • Chirurgische mondmaskers.

Italië

  • Booster is nodig vanaf 1 februari.
  • PCR test (max 48 uur oud) of antigeentest (max 24 uur oud) nodig voor inreis
  • FFP2 maskers

Zwitserland

  • 2 prikken is voldoende
  • PCR test (max 72 uur oud) of antigeentest (max 24 uur oud) nodig voor inreis
  • Chirurgische mondmaskers

Ik heb je samenvatting niet nagelopen, maar het staat hier toch duidelijk per land wat de maatregelen zijn. Wordt goed bijgehouden!
https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona…

Ps: sowieso is het voor Frankrijk al ingewikkelder en zijn er ook op leeftijd (kinderen, 65+) weer andere regels. En niet alleen voor Frankrijk

*bericht bewerkt door Boule_de_neige op 18 jan 2022 15:20

Italië heb je niet per definitie een booster nodig. Vanaf 1 februari is echter je vaccinatie nog maar 6 maanden geldig.

Kort vraagje, we hadden nl gehoopt dat onze jongste (11 jaar) voortijd nog een tweede prik kon krijgen maar nu is besloten dat er 8 weken tussen moet zitten en we redde de 2e prik dus niet voor de wintersport.

Waar moeten we aan voldoen qua inreizen, overnachten en de controles bij de liften voor hem in Frankrijk?

Frankrijk:
Twee prikken zijn voldoende indien je 2e prik minder dan 7 maanden geleden was. Nadien is een booster nodig.
Geen test nodig bij inreis
Chirurgische mondmaskers.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.😉
Heel goed bedoeld dit lijstje maar voordat het helemaal klopt en kompleet is zijn we weer even verder of veranderen de maatregelen weer.
De lijst hier op de site zoals Boule_de_neige aangeeft is voor mij duidelijk zat.
En het type mondkapje vind ik zowiezo het minst van belang. Die ffp2 dingen dragen toch al fijner.

Aftellen maar!
Disturbing the peace since 1975

Kort vraagje, we hadden nl gehoopt dat onze jongste (11 jaar) voortijd nog een tweede prik kon krijgen maar nu is besloten dat er 8 weken tussen moet zitten en we redde de 2e prik dus niet voor de wintersport.

Waar moeten we aan voldoen qua inreizen, overnachten en de controles bij de liften voor hem in Frankrijk?

Frankrijk:
Twee prikken zijn voldoende indien je 2e prik minder dan 7 maanden geleden was. Nadien is een booster nodig.
Geen test nodig bij inreis
Chirurgische mondmaskers.

Dree op 18 jan 2022 15:32

Als hij 11 is als jullie op vakantie zijn, hoeft hij helemaal niets, behalve een mondkapje dragen.
Dit is dus precies waarom, hoe goed bedoeld ook, zo’n lijstje verwarring brengt. Kijk even op https://www.wintersport.nl/themas/gezondheid/corona… en klik even op Frankrijk

De Reisapp van Buitenlandse zaken/douane vind ik ideaal. Vaar toch vooral op officiële instanties en niet op wat ik in een forum lees.
Eerst korte samenvatting per land en zo nodig klik je verder voor details of toelichting of uitzonderingen.
Als er inreisformulieren nodig zijn, staat het linkje er meteen etc.

❄️

@Rogier
Misschien wel nuttig om in de overzichtspagina mee te nemen: voor sommige landen (b.v. Oostenrijk) is een besmetting na een volledige basisvaccinatie gelijkgesteld aan een booster. Voor andere (b.v. België) niet.

Voor sommige landen dacht ik dat een booster niet verplicht was voor jonge kinderen (ongeacht hoelang de basisvaccinatie geleden is), voor andere zijn de regels onafhankelijk van de leeftijd.

Deze info kan wel handig zijn in sommige gevallen.

Glide on!

Plaats een reactie